Hoi, Ik heb even een vraagje. Ik vroeg mij af of meerdere dit hebben of misschien weten wat dit is? Ik voel regelmatig plopjes, het zijn net scheetjes of bellen blazen onderin mijn buik bij mijn schaambot, ik weet dat dit de baby is, maar wat doet hij dan? Doet hij dit met zijn mond of met zijn kont, haha dat rijmt. Het is dan vrij regelmatig en het duurt meestal niet zo lang, zou dit dan de hik zijn? Maar ik begreep van verhalen dat de hik meer op tikgeluiden zijn, maar dit zijn echt net belletjes ofzo... Ben benieuwd... Groetjes
Ja, het is dan inderdaad regelmatig en op dezelfde plek, het duurt meestal niet zo lang. Toch de hik?
Dat heb ik ook! Meestal een keer of 5/6 en dan is het over. Voelt alsof er lucht bij komt idd, maar dat kan natuurlijk niet.
Haha, nou lekker dan Het voelt echt als luchtbelletjes, ik dacht die zit lekker scheetjes te laten of bellen te blazen (weet niet eens of dat kan in de baarmoeder hoor, maar omdat het zo voelt) Ik houd het maar op de hik, bedankt voor je antwoord iig... Liefs
Hihi lekker he! Geniet ervan, ik vond het altijd een heerlijk gevoel (behalve als het langer als een kwartier was dan, dan werd het irri) Liefs anita
Dat had ik ook toen ik rond de 22 weken zwanger was.. Nu ik wat verder ben is het harder geworden en het was toen denk ik toch de hik, net als nu. Snap je mijn verhaal nog? Hahahah
Haha ja meimama ik snap het nog... we zijn ongeveer net zo ver, maar ik voel het nu pas sinds een week of 2...het is wel erg leuk, moet elke keer lachen wat ik allemaal voel in mijn buik, het is mijn 1e dus je let op alles, geniet er super van! Groetjes
De baby drinkt van het vruchtwater en spuugt/plast dat ook weer uit. En ze zullen ook wel boertjes en windjes laten? Ik voel het ook hoor!
Baby's in de buik kunnen geen boertjes en windjes laten, er zit immers geen lucht in de buik. Volgens mij is het gewoon de hik.
Je hebt gelijk. Maar dan is de term "hikken" ook niet op zijn plaats, want dat is immers ook het verplaatsen van lucht. Baby's "schokken". Dan zijn ze bezig hun middenrif voor te bereiden op de ademhaling. Wel spugen ze vruchtwater uit, dat heb ik zelf gezien, is wel grappig. Ik denk dat je het verplaatsen van vocht wel voelt.
het hikken betekent dat ze te gulzig zijn geweest met het opdrinken van vruchtwater, bij ons is het een lucht verplaatsing, want wij ademen immers lucht, maar de baby's ademen vruchtwater, dus hikken vruchtwater . het ploppen wat je dan voelt is volgens mij het bewegen van de baby als het hikt niet het vruchtwater wat er weer uit komt, volgens mij kunje dat niet voelen. Ik heb het gevoel alsof tikt de kleine dan met het hoofdje tegen mijn schaambeen aan als het de hik heeft. En soms zie je op de plek van het kont een fractie later een bolling verschijnen Eigenlijk net als dat wij ook opveren als we de hik hebben.
Haha, grappige discussie dit! Ze spugen/boeren (zonder lucht dus) vruchtwater. Hikken is het schokken van het middenrif om de ademhaling te oefenen. Ik heb nooit plopjes of belletjes gevoeld. Nu als de baby draait, klotst het wel, net een golfslagbad!