Schoonbroers en schoonzussen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sun01, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    N.a.v. het topic over schoonouders! Nu ben ik erg benieuwd hoe jullie schoonbroers en zussen (m.n. zussen) op jullie reageren! Was het vanaf het begin af aan goed contact? Of heeft dat moeten groeien? Of hebben jullie nooit een goed contact gehad?

Vertel!

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

(Die mannen heten zwagers, niet schoonbroers.)

Ik heb erg veel zwagers, maar we gaan prima met elkaar om vanaf het begin.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb het liefst zo min mogelijk contact met mijn broers en zusje. Met mijn schoonzussen (van mijn broers dus) kan ik wel goed mee overweg, maar als ik ze 1x per jaar zie is het veel. We hebben geen ruzie, maar we zijn te verschillend. De vriend van mijn zusje, daar heb ik al eens een topic over geopend, die vertrouw ik voor geen cent.

Mijn man heeft 1 broer die ik niet erg leuk vind, en aan zijn vriendin heb ik ronduit een bloedhekel. wat op zich best bijzonder is voor mij, want ik heb normaal aan niemand een bloedhekel, alleen aan haar, hahaha.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb 1 schoonzusje waar ik zo het mijne over denk..
    de rest heb ik totaal geen moeite mee en kan ik wel goed mee overweg.
    vind het wel belangrijk dat je goed met elkaar bent maar hoef nou ook niet echt beste vrienden te zijn..

5. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Schoonbroers kan ook hoor. Ik kom uit Brabant en zeg altijd schoonbroers. Dus alletwee is goed. Volgens wiki is schoonbroer meer Brabants en Limburgs (in België schijnbaar ook veel gebruikt), dus niet fout, alleen anders.
    Mijn schoonbroer (man zijn broer), geen idee hoe hij me ziet. Volgens mij vindt hij me wel interessant, want wil altijd naast mij zitten... Ik heb zelf niet veel met hem, dus snap er niks van eigenlijk. :(
    Met mijn schoonzus (mijn broers vrouw) kan ik goed opschieten. Eigenlijk vanaf het begin al geen problemen mee gehad. Leuke meid. :D Dus hoop dat ik dat goed zie en zij niet denkt, oh nee heb je haar weer haha! :p

6. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    met mijn zwager (broer van vriend) heb ik als ik hem zie wel redelijk contact. de laatste keer dat ik hem echter gezien heb is november 2013, (vriend heeft een moeizame relatie met zijn familie -niet geheel onterecht) ;) echt missen doe ik hem niet.
    vond/vind zijn vriendin ook aardig :) ik denk dat die mij wel aardig vind.

aan mijn eigen kant. heb ik maar 1 zwager. die zie ik dan alleen maar 1x per jaar met kerst. redelijk goed contact :cool: mijn broers hebben geen relaties. denk dat die me ook wel aardig vind

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij zeggen hier ook gewoon schoonbroer en niet perse zwager.

Ik heb een prima contact met mijn schoonbroer en zijn gezin, geen enkel probleem mee.

Ik heb geen zussen, wel een broer waarmee ik geen contact meer heb.

8. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Van mijn eigen kant heb ik een zwager en een schoonzusje. Allebei heel lief. Blij dat ze in de familie zijn.

Van mijn mans kant heb ik een schoonzus. Kan ik prima mee door 1 deur.

Niks te klagen dus eigenlijk.

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik heb een aantal schoonbroers en schoonzussen maar kan met 1 iemand echt niet meer door 1 deur. ze heeft mij geslagen enz dus dat gaat nooit meer goed komen. Haar eigen broers, zussen en moeder steunen mij dus ik word zeker goed ontvangen in de schoonfamilie.

10. penseel

penseel Niet meer actief

De man van mijn zusje kan ik soms wel schieten.

Aan lat zijn kant hebt ik te veel zwagers schoonzussen. Weet niet eens hun namen. Zo veel dus haha.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat ga je niet menen??? Jij en je lat zijn al 15 jaar bij elkaar of zo. Ik weet wel dat hij uit een groot gezin komt maar dan nog......

12. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ik heb ze niet! Mijn vriend is enig kind, mijn broertje is vrijgezel.

13. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier goed contact met de broer van mijn man ( heeft zelf een tijdje hier gewoont in een moeilijke periode).

Met de vriend van mijn zusje en de vrouw van mijn broer ook goed contact, bof maar met zo'n fijne familie.:):)

14. penseel

penseel Niet meer actief

#14 penseel, 28 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2015

Nou de andere helft woont in Suriname ;) En ze hebben bijna allemaal moeilijke Hindoe namen 7 broers dus mijn zwagers 7 schoonzussen daar van. Vier zussen daar van 2 zwagers. 30 nichtjes en neefjes van die broers zussen. De helft ongeveer gezien. De rest een keer. Dan ga je dat niet onthouden ik in elk geval niet. Twee schoonzussen ga ik regelmatig mee om hun namen ken ik wel pfff:p;);)

Bijvoorbeeld Ratenkoemar haha:)zo heet een broer van lat.

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb goed contact met de jongens, ja ik noem ze jongens aangezien de jongste 11 is.
    We nemen ze regelmatig mee als we iets gaan doen, naar de film of het strand etc.
    Het is wel altijd druk maar wel erg gezellig :D

16. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik heb 5 zussen en 2 broers
    Dus 5 schoonbroers en 1 schoonzus. Helaas is door ziekte een andere schoonzus overleden.
    Ik heb met de man van mijn jongste zus het meest. Mijn zoontje is daar kind aan huis en heb ook beste contacten.
    De rest is stukken ouder en hebben kinderen die vele jaren ouder zijn dan mijn zoontje. We zien ons op verjaardagen en feestjes maar verder niet.

De zwager van mijn vriend is een lieve man, maar mijn schoonzus is apart verhaal.
    Heb er geen klik mee. Ik heb 1,5 jr met vriendlief in West-Brabant gewoond waar hij ook vandaan komt. Ik kom uit Limburg.
    Na die 1,5 jaar in klein appartement wilden we verder kijken naar een woonhuis. En ja of daar of hier. Uiteindelijk hier in Limburg geworden
    En dat heeft ze me niet in dank afgenomen.
    Ik zou op zijn geld uit zijn, hem hij de familie weghouden. Het was mijn keuze en niet de zijne. Maar ja, het huis staat op zijn naam! Dus wat nu mijn keuze...
    Ach ja, ze moest zelf maar weten...maar de rest van haar familie mij als boeman willen doen overkomen gaat te ver...

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik snap als je de helft nooit hebt gezien, je het niet onthoudt. Maar degene die je hebt gezien toch wel?

Ik kom zelf uit een grote familie (80 man ongeveer) en weet van iedereen de namen. Alleen van 2 nichtjes, daar de kinderen, die haal ik altijd door elkaar. Ik weet ze dus wel, maar weet nooit wie wie is :) De andere 76 wel dus :D Oh en mijn man zijn familie is ook zo groot, daar weet ik eigenlijk ook altijd wel de namen van iedereen....

Scheelt misschien wel dat ze bij ons in de familie gewone namen hebben als Piet en Jan (bij wijze van) en geen Ratenkoemar......:D

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn broers hebben Alle twee een vriendin en daar kan ik het heel gied mee vinden. Mijn vriend heeft een broer, deze heb ik 1x ontmoet (zijn nog niet zo lang samen) en is wel een aardige jongen. Ben al wel gewaarschuwd voor zijn vriendin.... Dus ben benieuwd!

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heel neutraal eigenlijk. Niet megagezellig, maar ook niet dat je denkt pffff..

20. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.485
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Met mijn zwager en schoonzus heb ik goed contact. Zwager woont nog bij schoonmoeder thuis, dus die zie ik dagelijks aangezien we daar veel over de vloer komen. Schoonzus woont ook in dezelfde stad, maar zie ik minder vaak. Band is gewoon goed :).

Deel Deze Pagina