verloskundigen die in België opleiding hebben gedaan

Discussie in 'De lounge' gestart door mama40, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Zijn er hier verloskundigen die in België de opleiding daarvoor hebben gedaan?
    De opleiding verschilt wat met die in Nederland en ik wil graag weten (voor mijn dochter) of je wel goed aan de slag kunt in Nederland met een Belgisch diploma.

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb geen ervaring maar bij mij in het ziekenhuis werken veel Belgen als vk en als kinderarts!

3. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken iemand die de opleiding in Belgie heeft gedaan en hier aan het werk is. Naar wat ik er van hoor is het veel pittiger dan in Nederland de opleiding, maar je krijgt er dus wel een gedegen opleiding voor terug waardoor je ook in Nederland aan de bak kan.

4. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik heb gehoord dat het enige nadeel is dat je weinig tot geen ervaring hebt met thuisbevallingen omdat dat in Belgie niet/veel minder is.
    Mijn nichtje gaat in sept starten in Belgie.

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Een hoop Nederlandse studenten studeren in Belgie (omdat er geen loting is voor oa. geneeskunde) en gaat vervolgens in Nederland aan de slag. Volgens mij is het geen probleem.

6. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    En misschien is in het ziekenhuis in Nederland dan beginnen verstandig als ze weinig thuisbevallingen doen, maar als ze dat wel graag zou willen bereiken dan is het altijd waar een wil is is een weg. Er zijn dan genoeg manieren te bedenken om ook daar ervaring in te krijgen : )
    Ik zou trots zijn op een studie uit België als verloskundige of als arts, die schijnen hoog aangeschreven te zijn.

Deel Deze Pagina