Hoi Dames, Even een vraag over mijn ouderschapsverlof. Ik heb al mijn ouderschapsverlof in een keer opgenomen en heb nu tot september vrij. In deze periode vallen 4 officieele feestdagen op dagen dat ik eigenlijk zou werken. Gaan deze nu wel of niet van mijn ouderschapsverlof af?
Ouderschapsverlof en feestdagen Als ouderschapsverlof op een feestdag valt, hangt het af van de afspraken tussen u en uw werkgever of de verlofdag hierdoor vervalt of niet. Ook kunnen hierover afspraken zijn gemaakt in uw cao. Uw werkgever kan u hierover informeren. Welke gevolgen heeft ouderschapsverlof voor mijn vakantiedagen? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Ik dacht zelf dat het automatisch verviel je ouderschapsverlof dat je die dag kwijt was zeg maar... toch ook maar eens nakijken idd!
Vind ook persoonlijk dat het niet hoort te vervallen. Iedereen krijgt die dag vrij en dan zou je er zelf een dag voor in moeten leveren
Denk dat het idd vergelijkbaar is met zwangerschapsverlof enzo waarin feestdagen vallen... die krijg je ook niet achteraf extra erbij. En je krijgt wanneer je normaal zou werken, die uren toch ook niet in mindering gebracht op je salaris??? Je moet het van twee kanten bekijken. Zuur is dat wel.... maar ja.
het ligt er aan in welke sector je werkt (CAO) ik werk in het onderwijs maar kan langer vrij zijn doordat er vakantie en feestdagen in de periode van mijn ouderschaps verlof vallen.
Hopmarjanneke, Die feestdagen tellen oficieel als zondagen. En dan zou het inhouden dat ik dus onbetaald verlof in moet leveren voor een zondag, die ik dus zowiezo al vrij zou hebben. Ik vind het raar maar goed!
Hmmm... zo heb ik er nog nooit over nagedacht, maar normaal krijg je zo'n "zondag" ook gewoon vrij... terwijl die dus wel doorbetaald is. Dus nu zou je dan ineens "benadeeld" worden omdat je niet zou kunnen genieten van een onbetaalde zondag????