Hoi hoi, Wanneer zijn jullie een zwangerschapsdagboek bij gaan houden? Ik twijfel over het goede moment om te beginnen met een zwangerschapsdagboek. Want wat als het nog mis gaat?
Ik ben begonnen in week 5. Had willen beginnen gelijk na positieve test, maar had toen nog geen dagboek Denk dat het een mooi aandenken is, ook als het mis zou gaan....
Na de eerste MA heb een zwangerschapsdagboekje gekregen van mijn nichtje. Voor als ik weer zwanger zou zijn. Heel lief. Toen ik anderhalf jaar later eindelijk weer zwanger was, ben ik direct begonnen met schrijven. Ieder beginnend levend wezentje verdient het om over te schrijven. Nu schrijf ik er nog steeds in en is het een mooi gedenkboekje. Nu ben ik weer pril zwanger en heb ik een dagboekje besteld via Why's. Die zijn gratis en kun je afhalen bij de Jumbo of thuis laten bezorgen maar dan betaal je 4, 95 extra. Als je twijfelt is zo'n gratis een goede optie! Een goede zwangerschap gewenst hoop op een mooie plakker voor je!
Ik heb meteen een besteld toen ik had getest. Toen deze binnen was ook direct begonnen met schrijven. Vooral die eerste weken zijn erg leuk om terug te lezen vind ik.
Ik ben begonnen met 13+5. De eerste weken schrijf ik dan met terugwerkende kracht op. Bij mijn dochter begonnen met 14.5 week.
Ik had ook zoiets van: als het mis gaat, heeft dat zo moeten zijn, maar het was mijn eerste zwangerschap en ik vond dat alleen al bijzonder genoeg om het toch gewoon in te vullen. Zoals iemand hierboven ook al zegt: elk beginnend levend wezentje verdient het! Heb wel een tip: je zou eventueel vast zo'n dagboekje kunnen kopen. Als je het echt niet 'durft', zou je je antwoorden in een apart schriftje kunnen zetten, dus niet direct in het boekje (mits je natuurlijk een invuldagboek koopt). Als je gevoel erbij goed is, je twijfels minder zijn, kun je het boekje alsnog gaan invullen. Op die manier mis je geen belangrijke momentjes. Maar onthoud goed: misgaan kan het altijd, helaas heb je ook verderop in de zwangerschap geen zekerheden.. Dus gewoon doen, zodra jouw gevoel zegt dat het kan!
Dankjewel voor jullie reacties! Ik ga er inderdaad toch maar één bestellen en bekijk als ik hem binnen heb of ik het meteen in het boek schrijf of later invul als ik wat langer zwanger ben.
Hier twee keer vanaf 4 weken beide kindjes zijn te vroeg geboren en overleden rond 23/24 weken. Nu ben ik zelf gaan schrijven in een notitieboekje wat ik uiteindelijk veel leuker vind. De eerste weken schrijf ik over de zwangerschap sinds ik weet dat het een jongetje is met 15 weken schrijf ik echr gericht naar hem. Misgaan kan het altijd en de kans is groter dat het goed gaat en je dan een leuk boekje vanaf het begin hebt bijgehouden.
Ik was meteen begonnen op papier. Heb dit bij afgelopen twee keer gedaan, mn boek heb ik nog en de informatie ook. Meteen in het boek schrijven was voor mij een beetje de goden verzoeken. Achja..
Bij de eerste had ik hem gekregen. Weet niet meer hoever ik toen was. In februari was ik weer zwanger.. boek gekocht bij een week of 5 en bij 6 weken ging het mis helaas. Bij deze zwangerschap heb ik gewacht tot 12 weken.