De groei van de buik..

Discussion in 'Zwangerschap' started by ch11, Jul 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Dames,

We zijn nu 21.3 weken zwanger..
    Ik stond vanochtend is voor de spiegel, naar me buikkie te kijken.
    Het is echt nog een bolletje onderin, het loopt zeg maar niet door tot onderaan mijn borsten..

Ik begin ons zoontje nu wel al wat boven mijn navel te voelen, geweldig!!
    Bij de 20 wkn echo, werd ook gezegt dat ik hem ontzettend goed kan gaan voelen. Nou echt, vanochtend hij bleef maar niet stil liggen.

Nu is mijn vraag;
    Vanaf wanneer begint de buik echt tot onderaan de borsten dikker te worden?, Want je ziet ook wel dat het echt een bolletje onderin blijft.. en dat het daar dikker wordt.

Liefs.

2. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Bij mij zeggen veel mensen: 'wat ben jij al dik!', en anderen zeggen juist weer van niet. Als ik voor de spiegel sta heb ik bij m'n navel echt nog een 'streep' naar binnen, net of je daar heel lang je panty hebt gehad om het zo maar even te zeggen en dan loopt het weer boller bij mij. Ik heb dus ook niet helemaal een bol van beneden tot boven.

3. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    Ik denk gewoon dat iedereen een andere buikgroei hebben en ik zou me geen zorgen maken ;) je hebt wat geweldigs in je buik zitten en natuurlijk wil je dat iedereen het ziet etc.. Maar geloof me, met een dikke buik is ook niet alles :p

ik kon al met 8wkn niet mijn buik meer wegmoffelen :$ het zijn dan alleen maar darmen, maar toch.. de ene heeft een grote buik, de andere heeft een bescheiden buik.. Trots zijn op elke buik waar in wonder in zit is het belangrijkste :)

4. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Het ligt aan de ligging van de baby. Als ie netjes paralel aan jouw lichaam zit, dus met zn hoofd recht naar beneden en zn voetjes tegen de onderkant van je borsten zeg maar, dan heb je zo´n buik die tot aan je borsten rondloopt. Als je baby echter met zn billen meer bvan je af ligt, zeg maar naar het eind van een pinokkioneus, dan heb je een lager bolletje, maar wel een flinke bol!

5. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Bij mij nog steeds niet!
    Bij mij is het echt een bolle buik onderin maar loopt nog niet totaan mijn borsten.
    Tis meer de ronding van een voetbal, maar het zit dus nog wel laag. Terwijl ik haar wel duidelijk voel bij mijn ribben!

6. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Nou jee.. dat wordt dan nog wat met mijn buik, die is nu al zo groot dat ik m bijna niet meer kan verstoppen. Nu is het ook de 2e zwangerschap en ze zeggen altijd dat je dan sneller dik wordt. Nou daar is dan bij mij geen twijfel over mogelijk:D

7. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche

Precies,

Ik heb wel een mooi bolletje..
    Maar bovenin de buik zit nog niks ( onder mijn borsten ) en ik voel hem ook al echt boven mijn navel..

Wie weet komt het nog .. ;)

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    wees blij, die buik kan alleen maar in de weg zitten.
    Ik had vorige keer bij 20 weken al een enorme buik van borst tot kruis en dat werd alleen maar erger en erger.
    Maar sommige houden gewoon een mooi bolletje voornamelijk onderin

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,015
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    urm, bij mij met 15 weken al, maarja, ik werd heeeeel snel heel dik en had echt een giga toeter op het eind.

Alleen geloofde de mensen me niet dat mijn dochter uit die giga buik was gekomen, want zij was maar 45 cm en 2285 gram ;)

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Komt wel ;)

Mijn buik is de laatste twee weken ineens erg gegroeid en vanmorgen zat ze tegen mijn ribben te trappen...

en ieders buik is anders, ligt aan je buikspieren, bouw, vorm baarmoeder enz. de een draagt hoog, de ander laag, weer een ander houdt zijn taille en die ander krijgt een buik naar de zijkant.

Is het je eerste?

11. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

May 2, 2009
    1,062
    0
    0
    Meis, geen zorgen gaan maken hoor. Het is echt bij iedereen weer verschillend. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook echt een bolletje gehad in het begin. De buik bleef maar gestaag groeien, maar is nooit tot aan mijn borsten gegroeid... Die buik bleef steeds maar ronder en groter worden, maar vooral erg laag. Het was op het einde alsof ik een strandbal had ingeslikt! :D Aan de achterkant was er niks te zien, maar als ik mij omdraaide zag je iedereen zo kijken: :$

Voordeel: Nog steeds genoeg ruimte om vrij te kunnen ademen en ik heb nog nooit last van mijn ribben gehad!

Nu lijkt het er op dat ik weer zo'n buik ga krijgen...

12. Maybe01

Maybe01 Actief lid

Aug 30, 2010
    408
    0
    0
    Het is wel bij iedereen verschillend alleen de verloskundige of gynaecoloog kan je wel vertellen wat ongeveer normaal is. Want je baarmoeder wordt steeds groter, en dat proces maakt elke zwangere vrouw mee.

Bij mij is mijn buik nu zo dik dat als ik zit mijn borsten er haast op hangen zeg maar. En ik heb geen hangborsten (nog niet komt wel haha) Mijn buik is nu zo dik als je van een kind met 32 weken zwanger zou zijn. Ik krijg een tweeling dus het proces loopt iets anders. Maar toevallig vertelde mijn gyn dat vorige week.

13. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik heb ook een bolletje onderin en niet van borst tot kruis zo'n bol... ik voel ook alleen getrappel onderin..(ligt ook nog in stuit)

14. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ja tzou ook wel bij iedereen verschillend zijn..

Ik was gewoon benieuwd.
    Het is inderdaad onze eerste.. Ben benieuwd wat er nog gaat komen. Heb wel een gevoel dat ik de afgelopen dagen een groeisput heb gehad, het voelt allemaal wat strakker aan, ook als ik zit en dergelijke haha..

Share This Page