Hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door UmmAbderrahman, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Hoi dames,

Vrijdag was ik erg duizelig en ben dus naar de huisarts geweest. Me bloeddruk was eerst te hoog. Na een half uurtje weer gemeten en toen was die normaal. Dus mocht ik van de dokter gewoon naar huis en hoefde niet naar het ziekenhuis. Wel moest ik rust houden en mochten de klachten erger worden in het weekend moest ik dus wel opgenomen worden. Ik voelde me het hele weekend goed behalve wat lichte hoofdpijn en ontzettend moe.. Ik ben nu 35 wk zwanger.

Vanochtend moest ik terug bellen naar de huisarts en die zei zolang je je niet duizelig voelt en ook alle andere symptomen niet hebt hoef je niet op controlle. Gewoon voldoende rusten..
    Alleen de paniek kip die ik ben denk ik telkens "zal ik wel lang gaan en alles laten checken?"

Wat zouden jullie doen? Ik voel me gewoon goed alleen erg moe momenteel

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn bloeddruk is ook een paar keer veel te hoog geweest, maar ik had daar geen hoofdpijn bij. Als je je zorgen maakt dan zou ik wel op controle gaan, vooral als je ook hoofdpijn en duizelig bent want dit kan natuurlijk op iets duiden! Voel je je zelf goed ( wat je ook zegt ) dan zou ik het advies van rusten opvolgen:) Maar nogmaals, als je je zorgen maakt dan zou ik wel op controle gaan:)

3. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ik maak me altijd over alles zorgen. Ik zit ook in de verhuizing dus ik stress pff. Wat waren bij jou de symptomen? Ze zei tegen mij dat als ik erge hoofdpijn kreeg, opgezwollen voeten, handen en gezicht, buikpijn etc meteen aan de bel moet trekken maar dat heb ik allemaal niet

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik was heel erg buiten adem en ik zag soms sterretjes en mijn bloeddruk was te hoog. Ik verweet dit aan mijn veeleisende werkgever, en ik kreeg het advies om rustig aan te doen en als de klachten niet over waren moest ik ook terug komen.
    Opgezwollen handen, voeten, gezicht, pijn in je bovenbuik, duizelig / sterretjes zien, hoofdpijn ect, duidt op zwangerschapsvergiftiging of eclampsie of hellp syndroom ( volgens m'n huisarts )
    Ik heb rustig aan gedaan en ik had geen klachten meer, nou ja...ze waren minder geworden ( met zo'n werkgever als ik heb:( )

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Je bloeddruk kan ook hoog worden door inspanning/stress en daarna weer normaal zijn.

Ik word pas na en half uur zitten gemeten ( ivm hoge bloeddruk bij eerste zwangerschap )
    En die bleef hoog heb toen medicatie gehad maar ik was pas 27 weken zwanger en had er klachten bij sterretjes zien vocht vast en had continu hoofdpijn.

6. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ah wat balen dat je werkgever je zo laat inspannen zeg. Wel aan jezelf denken hoor. Ik werk niet en ik doe al niet veel behalve het huishouden maar de laatste weken vind ik gewoon zwaar worden nu.

Ja die klachten kreeg ik ook mee op een briefje en dat moest ik in de gaten houden. Maar tot dus ver heb ik niks gekregen gelukkig

7. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ja ik heb ook eerst een half uurtje gezeten waarna ze me naar binnen riep en me bloeddruk ging meten. Die waren de eerste 2 metingen hoog. Daarna urine gecheckt maar dat was schoon. Toen weer even laten zitten en gemeten en toen was die normaal. Toen mocht ik dus naar huis..

Ja jou klachten heb ik niet. Ik had alleen lichte hoofdpijn maar dat was in de namiddag ook weg.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heb je geen verloskundige?

9. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Oh dat had ik er beter even bij kunnen vermelden ik ben in Nederland op bezoek bij me ouders. Ik vlieg 27 juni weer terug naar Engeland waar ik woon. Ik heb me vk in de uk gebeld en die zei ook veel rust houden en niet teveel stressen of hooi op je vork nemen. De dag dat ik land heb ik ook meteen een onderzoek en echo staan

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Rustig aan en laten meten als je het niet vertrouwd, in je urine en bloed kunnen ze ook veel zien.
    (als ik de gang word opgestuurd om later nog eens te meten is hij daarna nog hoger...)
    Ikzelf ben zes weken terug bevallen met pre-eclampsie.
    Ging voor controle naar het ziekenhuis (liep daar al mn controles bij verloskundige/gynaecoloog) en mocht niet meer naar huis met 36.3 weken. Had niet echt klachten... Had al wel met eerdere echo's gehoord dat er wat vocht in mn buikwand zat en tsja mijn voeten waren ook wat dik (en werden niet meer dun na omhoog leggen) maar voelde me niet ziek.
    Bloeddruk was heel mijn zwangerschap 134/85 en op die dag 177/110rr. Dus flink verhoogd. Opgenomen en al snel kwamen er klachten te voorschijn die Pieppie ook noemde, sterretjes zien, vocht'lellen' op mn voet, hoofdpijn, na douchen kortademig, na inspanning kortademig (1 trap oplopen) pijn bovenin mn buik, vooral links..
    Hou jezelf in de gaten!
    Maar maak jezelf ook niet bang.

11. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Poeh dat is dan wel schrikken als je niets hebt en ineens niet meer naar huis mag vanuit het ziekenhuis. De klachten die jij nu noemt heb ik gelukkig niet maar ik merk aan mezelf dat ik er de hele tijd aan denk en overal op let ppff.

Mijn bloeddruk was bij de eerste meting 150/70 en na de tweede meeting ook. Toen weer rusten en ineens was die 120/80 weer even gewacht en weer 120/80. Dus toen mocht ik wel weer naar huis.

Maar ik ga mezelf rustig houden en mocht het niet gaan kan ik altijd nog naar de dokter die zit hier gelukkig op de hoek

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wat is je bloeddruk dan normaal?

Want 150/70 is niet erg en 120/80 is juist perfect!

Het is de onderdruk die het gevaarlijkste is en die vind ik bij jou heel mooi!
    Zolang hij niet boven de 90 uit komt kan het weinig kwaad.

Dag van mijn opname was hij hier 150/117

13. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ja de grap is toen ik me vk in engeland belde en haar vertelde over me 150/70 zei ze ook meteen oh nee daarvoor zouden we je niet opnemen hoor. Dan raden we gewoon rust aan.

Me bloeddruk normaal is meestal 120/80 of 125/80. Heb me hele leven plus zwangerschap nog nooit iets met een te hoge of lage bloeddruk te maken gehad

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dan zou ik me niet druk maken je boven druk was wat hoog dat kan komen van stress maar je onderdruk ( die vaak te hoog is bij zwangerschapsvergiftiging etc ) is hartstikke netjes!!

15. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Oke dit wist ik dus niet. Goed om te weten.. Bedankt x

16. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik had vandaag 150-100 en moest gelijk door naar het ziekenhuis. Bloed/urine zijn goed. Waarschijnlijk stress dus! Heb adhd dus ben dasr erg goed in!

17. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    De mijne is al een paar keer 144 - 100 geweest en ik moest rustig aan doen. Nou moet ik zeggen dat mijn huisarts niet echt snel is met doorverwijzen:(

18. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Dat is even schrikken! Hoe gaat het nu?

19. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Geen verdere klachten? En lukte het als je rust hield?

20. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee, 1 x dat ik sterretjes zag en het benauwd had.
    Ik bekeek net mijn zwangerschaps kaart en op de eerste 2 controles was mijn bloeddruk goed, en de laatste van 2 weken geleden. Ik zat iedere keer met mijn onderdruk op de 90 of 95, en toen opeens een onderdruk van 100. Niet zo gek hoor met mijn werkgever, ik heb vorige week nog 3 nachtdiensten moeten draaien, en vanaf morgen heb ik er weer 3:( Daarna heb ik nog geen diensten, maar als ze bellen of mailen dan zeg ik gewoon dat ik nog wat ziekenhuis afspraken heb. Dit vreet aan me, ben er mee naar die super sul ( adjunct directeur ) geweest en hij geeft de leidinggevende gelijk ( zij vond dat ik nog 2 diensten moest overnemen van een collega die 4 weken terug 2 avonddiensten van me had overgenomen ) Ik pak ze terug hoor, ben al bezig met iemand. Kom nou, een beetje een "hoog" zwangere vrouw nog intimideren en nachtdiensten verplichten terwijl in de cao staat geschreven dat het verboden is. Dit verklaart dus mijn hoge bloeddruk en stress:(

Deel Deze Pagina