Bevallen in het Ysselland Ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nicky1973, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Dames,

wie is er ooit bevallen in het Ysselland Ziekenhuis en wat zijn jullie ervaringen?
    Alvast bedankt voor de reacties.;)

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik ben er 2 keer bevallen en heb er goede ervaringen mee. 1e keer in de ok beland ivm placenta en is allemaal rustig en fijn verlopen. 2e keer was het super druk er waren zelfs meiden aan het bevallen op kamers van het spreekuur voor de gynacoloog hierdoor duurde alles na de ok wel lang (heb 2 uur in de uitslaapkamer gelegen voor ik mijn transfusie had gekregen en naar boven mocht.) maar daar konden hun ook niets aan doen het was gewoon te druk.

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Goed bevallen dus! Ik ben benieuwd, ik heb goede verhalen gehoord, maar hier op het forum niet altijd iedereen positief. Ik ben tevreden over het IJsselland over andere dingen, maar heb hier geen ervaring mee, alleen met sfg en Sophia. Bedankt voor je reactie!

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

ook ik ben 1 x in het ijsselland bevallen, inmiddels 14 jaar terug. Was toen een fijn ziekenhuis. Werd goed naar je geluisterd en komen zelf ook met de vraag of je misschien wilt douchen om te ontspannen en of je misschien pijnstilling wilt, dat was toen best uniek! Ik was er in elk geval erg tevreden over.

5. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Bedankt voor je reactie: de bevalling komt nu wel erg dichtbij.

6. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    mijn zus en vriendin zijn in het ijsseland bevallen en heb van hun beide geen leuke ervaring gehoord.dat was voor mij de reden om niet naar het ijsselland te gaan.....
    owja en je kindje is dan een capellenaar he ;)

7. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Das mijn grootste zorg:D
    Wat waren hun ervaringen, weet je dat?

8. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    het hele fijne weet ik er niet van althans wilde ik niet weten :p
    maar bij mijn zus hebben ze haar heel lang laten pijn lijden en zeiden dat ze het wel kon uiteindelijk met de persweeen bleek het niet te lukken.
    wilde met vacuum pomp gaan halen maar heel dat ding paste niet.ze heeft het toen uitgegild van de pijn,bleek dus dat haar kleintje nooit normaal geboren kon worden en heeft uiteindelijk als nog een keizersnee gehad en moest die kleine weer terug gehaald worden omdat ie al in het geboorte kanaal zat.moet er wel bij vertellen dat ze nu weer naar het ijsseland gaat hoor maar dat komt omdat ze direct een keizersnee krijgt.

bij mijn vriendin was het ook geen makkelijke bevalling en kreeg uiteindelijk een ruggeprik.
    zij vond ook dat ze haar veel te lang hadden laten lijden zeg maar en het ergste vond ze nog dat toen ze de prik had gehad en helemaal van de wereld was ze haar vriend naar huis hadden gestuurd.hij mocht er niet meer bij zijn omdat ze toch suf was.
    uiteindelijk is hij wel bij de bevalling geweest maar ze was enorm kwaad en zei al dat ze daar nooit meer heen gaat.

met deze 2 verhalen was bij mij dus de beslissing genomen ;)

9. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Onze beide kids zijn ook in het IJsselland geboren, ik ben er goed geholpen. Bij onze dochter had ik een geweldig team bij de bevalling, een leuke asssitentgyn met twee zusters. Ze luisterden goed naar me en waren zelf ook duidelijk. Voor mijn gevoel hebben zij me fijn geholpen, en hebben we echt 'met elkaar' onze dochter geboren laten worden.
    Bij onze zoon moest ik ingeleid worden, dat was een minder fijne bevalling, maar had niet echt met het zh te maken. De artsen en verpleegkundigen hebben ons goed geholpen en waren aardig.
    Ik hoop dat ik nu thuis mag bevallen, zo niet dan ga ik weer naar het IJsseland.

10. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    @cinniz: dat zijn mindere verhalen inderdaad; ze zijn heel wisselend, ik moet het zelf maar gaan ervaren. Het was of SFG of Y; Y is dichterbij en dit is de derde dus kan heel vlot gaan.
    @happymam; fijn te horen dat het je goed bevallen is.

11. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    ja klopt ook wel hoor maar deze verhalen stonden zo dicht bij dat ik echt naar het sfg wil.
    ook mede door de kamers is mijn keuze heel makkelijk geweest dus nu maar hopen dat ze plek hebben als me kleintje komt anders zou ik toch naar het ijsselland moeten.
    is overigens ook dichterbij voor ons maar tja een capellenaar he dan lijkt ie wel erg op zijn papa :p

12. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    @cinniz:wij moeten de snelweg over en ik beval liever niet in de auto, het is daar altijd spits en dit is mijn derde bevalling dus kan snel gaan. Anders zou ik voor het SFG kiezen,omdat het Rotterdam is.

13. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    snap je helemaal!!moet ook de snelweg over maar tis mijn eerst dus hoop dat ik het redt haha
    zo niet dan heb ik een probleem :$

14. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Haha, ligt ook aan het tijdstip he? In de nacht is toch een ander verhaal zonder spits en de eerste kan inderdaad nog even duren...

Deel Deze Pagina