Bellen werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Lolalili, 13 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Bellen met je man/vrouw als je werkt

1. Ja elke dag in de pauze

12 stem(men)
    4,0%
  2. Alleen in noodgevallen

153 stem(men)
    51,5%
  3. Af en toe in de pauze

88 stem(men)
    29,6%
  4. Nooit

44 stem(men)
    14,8%
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou inderdaad, ik zie me aankomen op mijn werk. Ik vraag me dan oprecht af wat mensen voor baan hebben hihi

Gewooniemand, Sneeuwvlokjes en Salentein vinden dit leuk.
  2. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

Nou omdat ik om mij heen hoorde dat ze vonden dat we veel contact hebben overdag en was daarom benieuwd hoe anderen dit hebben

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Precies

4. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Alleen in noodgevallen en voor de rest appen we soms even snel hoe het gaat, maar het gebeurd ook vaak dat we dat niet doen..
    En dat maakt ons ook niet uit. Het is niet zo dat ik hem tijdens een werkdag mis en gezellige gesprekken heb ik dan wel met collega’s op dat moment. Heerlijk juist om soms even met andere mensen te zijn. En dan tijdens het avond eten bespreken we onze dag weer en dat vind ik prima gaan zo. Maar ja dat is hoe ik erin sta.
    Ik vraag me wel altijd af wat de reden is dat sommige hun partner elke lunch pauze even bellen.. waarom? Dat kan ik me dus niet voorstellen :)

Zonnebloem92 en Salentein vinden dit leuk.
  5. Salentein

Salentein Niet meer actief

Nou ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik mis mijn man niet als ik gewoon een dagje op mijn werk zit en heb geen behoefte om zijn stem te horen ofzo. Dus tenzij het noodzakelijk of handig is bellen we niet en spreken we elkaar s avonds weer... misschien zijn wij gewoon niet romantisch :roflmao:

Gewooniemand en femkes vinden dit leuk.
  6. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Hahaha, ik ben dus serieus echt niet romantisch.. zal daar wel mee te maken hebben dan :p ach ja als wij ermee kunnen leven is dat prima toch? Ben tenslotte met hem getrouwd en met niemand anders :)

Salentein vindt dit leuk.
  7. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Soms, alleen als ik wat wil weten. En soms als kleine peuter dr papa mist.

8. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wij bellen vaak even hoe laat we ophouden met werken en hoe laat we dus thuis zijn. Of hij vraagt me even of ik hem ophaal van werk. Soms ook even als ik iets in onze agenda moet plannen en dat hij even in zijn werkagenda kan kijken. We bellen wel altijd kort onder werktijd. We werken overigens allebei meer dan fulltime.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee alleen in noodgevallen, spreek hem vaak genoeg :roflmao:

Salentein vindt dit leuk.
  10. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Nou ik ben het wel eens hoor met sneeuwvlokje. Je bent op je werk om te werken. Superirritant die collega's die heel de dag appen.
    Bij ons is het overigens zo dat er onder werktijd alleen noodzakelijke telefoontjes gepleegd mogen worden en mobiel toegestaan is om muziek te luisteren.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nou ik ben echt geen volle acht uur geconcentreerd achter mijn computer bezig hoor.

En als mijn baas verwacht dat ik ook na de uren mijn mail check en zijn telefoontje beantwoord, mag ik omgekeerd ook tijdens het werk een afspraak bij de tandarts regelen of aan mijn man vragen of hij straks brood kan gaan halen.

Ysabella, Waterlelies en DQueen vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Niet iedereen heeft vaste pauzetijden. Tot nu toe had ik een eigen kantoor en was ik altijd van ongeveer 830 tot 1700 aanwezig. Ik nam nooit een half uur pauze stipt om 12, maar at / dronk gewoon tussendoor. Tussen door even bellen en eventjes videobellen met mijn zoon vind Ik een prima paar minuten break

Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Kleine aanvulling, ik deed dat dus omdat ik alleen zat op een kamer. Niet op dagen dat ik met collega's zat. Dat maakt wel verschil vind ik

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Appen doen wij wel, in pauze. Maar ook niet elke dag.
    Bellen alleen in noodgeval of als man later is van werk dan gepland, dan belt hij wanneer hij thuis komt.

15. Salentein

Salentein Niet meer actief

Ja dat vind ik ook niet zo gek! Maar om te bellen om te kletsen over koetjes en kalfjes klinkt mij wat vreemd in de oren. Dat kan toch ook savonds denk ik dan...

16. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ja precies dit. Wij appen/bellen de hele dag door. Lekker rustig aan tafel als ie thuis is. :roflmao:

DQueen vindt dit leuk.
  17. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.005
    2.371
    113
    Hoe vaak hebben jullie dan contact overdag? En is dat bellen of appen? En van wie hoor je dat?

Wij bellen op werkdagen niet (of er moet iets in de hens staan). Ik persoonlijk vind het ook raar dat anderen dat wel doen over koetjes/kalfjes (als dat structureel zou gebeuren waar anderen bij zijn en je dezelfde avond weer bij elkaar aan tafel zit). Dat is voor thuis zeg maar... appen doe ik wel, maar dat zijn kattenbelletjes tussendoor over boodschappen/iets niet vergeten/snel iets afstemmen/leuk nieuws etc

Gewooniemand en Salentein vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zit in een grote kantoortuin... dan kun je dus heerlijk meeluisteren met iedereen. Ik had ooit een collega, die begon dan heel vroeg om 7u en om een uur of 8 ging hij dan heel uitgebreid een halfuur zijn vrouw zitten bellen over koetjes en kalfjes, waarbij iedere zin begon met “schatje..”. Want dan was het net of hij toch gezellig met haar zat te ontbijten... Nou daar zit ik echt niet op te wachten hoor, ga dan maar lekker thuis ontbijten. Wat je in je pauze doet moet je zelf weten en een keer een appje bij de koffieautomaat kan ook, maar er zijn grenzen.

(Maar als je man/vrouw dagen en nachten weg zijn, avonddienst heeft ofzo snap ik wel dat jij of de kinderen even belt voor het slapen gaan)

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Ik bel mijn man sowieso nooit tijdens zijn pauze, dan zitten er 25 kinderachtige collega's doorheen te blèren:roflmao:

Ysabella vindt dit leuk.
  20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Er zijn maar weinig dingen die niet kunnen wachten tot het einde van de dag als we elkaar weer zien... dus bellen alleen bij echte je-moet-NU-handelen-noodgevallen. 99 van 100 keer NU een kind ophalen ivm ziekte/ongeval.

Soms is er een (regel)vraag die liever niet kan wachten tot avond, dat doen we via email (of soms appje). Maar ook dan alleen functioneel wat nodig is.

Gewooniemand, Syane en Salentein vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina