Bellen werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Lolalili, 13 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Bellen met je man/vrouw als je werkt

1. Ja elke dag in de pauze

12 stem(men)
    4,0%
  2. Alleen in noodgevallen

153 stem(men)
    51,5%
  3. Af en toe in de pauze

88 stem(men)
    29,6%
  4. Nooit

44 stem(men)
    14,8%
  1. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Bij mijn vorige baan appte ik hem wel eens dat ik bijna klaar was en of hij nog wat te eten wilde (keukenleiding ;) ) of juist dat het langer ging duren omdat het ontzettend druk was geweest. Tijdens het werk zelf eigenlijk nooit.

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ehh.. ik werk wel de volle 8 uur. Misschien een korte plaspauze, maar ik heb geen tijd om te bellen over onzinnige dingen:D. Ik heb wel een half uurtje (onbetaald) pauze. Maar dan wil ik graag even rustig eten. Dat moet in de koffiekamer (ivm hygiëne), en daar ga ik ook niet met mijn man bellen. Ik heb geen kantoorbaan trouwens en mijn telefoon ligt in mijn tas. Tussendoor effe vlug een appje kan wel. Dat gaat dan over praktische zaken.

Mijn man belt wel regelmatig vanaf zijn werk als ik thuis ben. Appen doen we dan ook. Maar ik heb vaak mijn telefoon niet in de buurt, dus het kan soms uren duren voor ik reageer:oops:.

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik werk ook volle 8 uur (meer eigenlijk) maar ik bedoelde meer dat je in die 8 uur natuurlijk ook wel regelmatig even van je plek bent. Even een koffie halen, toilet, even een korte break.. je zit niet 8 uren achter elkaar naar je scherm te staren hoop ik ;) anders wordt de kans op trombose wel erg groot ;)

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik werk in de zorg. Dus ik staar sowieso meer naar patiënten dan naar beeldschermen:D. Ik ben niet zo bang voor trombose bij mijn werkzaamheden. En bellen waar patienten bij zijn is echt een no go.
    Maar ik snap dat het bij een kantoorbaan anders is. Dat zie ik ook bij mijn man.

Gewooniemand en Anouk2005 vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee dan snap ik het idd! :thumup:

6. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    nee, alleen in noodgevallen of bij andere dringende zaken. Ik vind het ook een beetje onzinnig om elkaar zo vaak te bellen eigenlijk. Ik denk dat wij elkaar op jaarbasis hooguit 2 a 3 x bellen onder werktijd.

7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Alleen noodgevallenhe schat! .... dag 2 na mijn verlof had ik 3 gemiste oproepen. Zwaar gestresst bel ik terug.... wat blijkt....de wijn was op XD Vond hij ook een noodgeval, de lolbroek.

NiVa0230, Beertje8 en Salentein vinden dit leuk.
  8. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Maar waarom dan? Gewoon omdat je dat gezellig vindt? Is een serieuze vraag hoor.

Persoonlijk zou ik knettergek worden wanneer hij mij zo vaak zou bellen. Los daarvan heb ik daar ook echt geen tijd voor als ik aan het werk ben en mijn man ook niet.

9. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Mee eens! en los daar van: ik moet er echt niet aan denken om de hele tijd met mijn man aan de telefoon te zitten terwijl ik aan het werk ben om heel eerlijk te zijn. En andersom zou mijn man dat ook niet willen denk ik.

Gewooniemand en Salentein vinden dit leuk.
  10. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik heb heel slecht bereik op Mn werk, dus wij bellen nooit. Appen doen we wel veel.

11. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Nee, eigenlijk niet. Enkel een appje van hem als het echt veel later wordt. Maar vaak genoeg ook gewoon niet. Bij noodgevallen ook niet, hij kan vaak toch niet (meteen) weg dus dat heeft geen zin. In mijn werk is er wel ruimte om onder werktijd af en toe te appen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik werk op kantoor en het is de laatste maanden erg rustig. Dus tijd zat om te bellen en appen, we doen het allemaal en niemand stoort zich eraan. Als het druk is is iedereen gewoon hard aan het werk.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Alleen in noodgevallen.

Heb niet eens tijd om te bellen, vaak komt mijn mobiel niet eens uit mijn zak door de drukte.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vriend en ik zien elkaar niet 's avonds, omdat ik overdag werk en hij 's nachts :p Wij bellen eigenlijk nooit, maar appen meer.

Salentein vindt dit leuk.
  15. DQueen

DQueen Niet meer actief

Meestal is het even bespreken hoe de ochtend thuis ging / kinderen naar school gingen. Hoe druk hij het heeft, wat op de planning staat, wat ik ga doen, wat eten we vanavond? Dan als dochter uit peuterspeelzaal is, hoe heeft ze het gehad? Ergrns half in de middag bel ik weer heb je al een planning hoe laat je thuis bent? Hij belt weer als hij klaar is dat ie onderweg. En tuesendoor word ik een stuk of 4 a 5 keer gebelt met "kan je dit even checken, kan je die even mailen, wil je dat even narekenen... Gewoon even elkaars stem horen soms met iets nuttigs soms totaal onbelangrijk inderdaad. Als ik geen zin in hem heb of ergens anders mee bezig ben neem ik gewoon niet op, andersom ook als hij bij een klant staat of bezig is met iets.

Aszz vindt dit leuk.
  16. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Heel afhankelijk van waar hij zit op dat moment. We appen sowieso tussendoor steeds. Maar ik bel hem graag met de vraag: "Wat wil je vandaag eten? " Vind je het goed dat vanavond die en die komt eten?" "Kom na je werk maar wat later thuis of bereid je voor want..... is hier." Enz. "Vanavond moet je ...... naar sport brengen." Kan ook via de app maar soms wil ik gewoon meteen weten of het gaat lukken ofzo.

Als ik aan het werk was dan belt hij niet, alleen in noodgevallen. Voor de klas neem ik echt mijn telefoon niet op.
    Hij mag bij sommige bedrijven geen telefoon opnemen. Dus dan bel ik zijn werktelefoon wel eens. Neemt hij niet op belt hij vanzelf terug.

DQueen vindt dit leuk.
  17. Neilia

Neilia Niet meer actief

Zo gaat dat bij ons ook.

DQueen vindt dit leuk.
  18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Alleen tijdens noodgevallen.

19. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik neem eigenlijk wel aan dat je 8 uur werkt als je voor 8 uur betaald wordt. Zelf werk ik meestal iets meer. Maar dus iig wel de volle 8 uur.

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Acht uur bureauwerk zonder concentratieverlies, en dat elke dag, dat is gewoon niet mogelijk. Als je meer fysiek werk doet, misschien wel, maar aan een computer lukt dat echt niet.

Nina Sanders en DQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina