Bellen werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Lolalili, 13 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Bellen met je man/vrouw als je werkt

1. Ja elke dag in de pauze

12 stem(men)
    4,0%
  2. Alleen in noodgevallen

153 stem(men)
    51,5%
  3. Af en toe in de pauze

88 stem(men)
    29,6%
  4. Nooit

44 stem(men)
    14,8%
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Nee... eigenlijk nooit.. Ja héél soms als er ff snel iets geregeld moet worden ofzo. Maar meestal spreken we elkaar de hele dag niet als we aan het werk zijn. Vind ik ook niet nodig. Moet thuis ook nog wat te vertellen hebben:roflmao:

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.218
    113
    Meerdere keren per dag. Gezellig, even kletsen :)

3. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Het is logisch dat je onder werktijd af en toe met je collega's praat, grapjes maakt etc. Niemand zit werkelijk dagelijks 8 uur achter elkaar achter de computer of gefocused op zn werk dat zou onmenselijk zijn om te verlangen. Maar er van uitgaande dat mensen snappen dat het er gewoon om gaat of je dus onder de "werktijd", pauzes zijn natuurlijk eigen tijd en iedereen heeft er ook recht op, appt of belt. Dan vind ik het inderdaad ook niet normaal om te gaan zitten appen of bellen meer dan een enkele keer als het nodig is. Volgens mij is dat gewoon iets wat normaal is (normen en waarden).
    Dat je tandartsafspraken ofzo maakt, logisch die zijn immers alleen onder werktijd open. Maar op een forum zitten of Facebooken en heel de dag appen of 10x bellen buiten je pauzes vind ik eigenlijk niet kunnen. Ik zou mn partner er echt wel op aanspreken en ook vervelend gaan vinden als die dat zou doen (en ik ben erg romantisch aangelegd). Voor mij is dat toch een puntje van heb je dat niet in je opvoeding meegekregen. Maar goed ik ben dan ook gelukkig niet telefoon verslaafd.

Ik vind het wel logisch dat steeds meer bedrijven vastleggen dat er tijdens werktijd bepaalde dingen als Facebook etc niet toegestaan zijn.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar heb jij dan vastgestelde pauzes? Ik niet hoor. Dat gebeurt gewoon als er nood aan is.

5. Salentein

Salentein Niet meer actief

Bij mij werkt dat echt niet anders en ik zou best de hele dag mogen bellen met mijn man als ik mijn doelen maar haal. Maar het lijkt mij zelf heel onnodig om de hele dag met mijn man te bellen. Op mijn werk ben ik met mijn werk (en collega’s) bezig en buiten wat noodzakelijke appjes of erg leuk nieuws (bijv goede deal ofzo) delen hoef ik echt niet overdag te bellen over koetjes en kalfjes. Maar wellicht zijn wij gewoon niet romantisch.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij bellen vrijwel nooit. Appjes alleen als het echt noodzakelijk is. Als mijn man bijv het ophalen van de kinderen niet gaat halen en ik dus eerder van mijn werk weg moet of als er iets aan de hand is.
    Ik zou er echt niet op zitten te wachten om constant lastig gevallen te worden en mijn man staat voor de klas en kan dus sowieso alleen in de pauze reageren.

7. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Mijn man is veel onderweg. Dus op mijn vrije dagen bellen we weleens als hij in de auto zit, maar dat zijn korte gesprekken met meestal een vraag. Als ik werk appen we soms en bij dringende vragen bellen we. Ik vind bellen en appen tijdens werktijd niet zo nodig. Ik klets dan liever even met een collega of loop naar het koffieautomaat als pauzemomentje.

Het is overigens heel goed voor de productiviteit om regelmatig een korte pauze te nemen. Al staar je dan maar even naar buiten of loop je een rondje, helpt allemaal.

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik werk gewoon door hoor tijdens het bellen.
    Kan prima dweilen en bellen tegelijkertijd.

DQueen vindt dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    10x bellen of de hele dag appen lijkt me ook wel overdreven...

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier bellen we vaak wel even ‘s avonds, dan informeer ik even hoe laat hij verwacht thuis te zijn. En overdag een keer een appje met een vraag of een kort verhaal over iets dat we hebben meegemaakt.

11. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Heel af en toe bellen in de pauze. Dat is hooguit 1 keer per maand.

Appen doen we vaker op een dag. Partner kan alleen in de pauzes terug appen want hij heeft de tel in de kantine liggen.

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Zou niet weten waarover ik met mijn man zou moeten bellen.. Dan moet er echt een noodgeval zijn. Anders is het een appje 'ben later thuis', 'wat eten we' etc..
    Voor de rest praten wij 's avonds en aan tafel..

Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Helemaal mee eens.
    Wij mogen geeneens telefoon achter de balie. Die gaat in je postvak en kijk je enkel naar in je pauze. Een vastgestelde pauze overigens.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook hoor. Wij overleggen als collega’s onderling ook altijd even of het in orde is dat we even privé kunnen bellen, een afspraak ortho verzetten oid. Is natuurlijk nooit een probleem.
    De vader van een collega lag pasgeleden op sterven en dan mag de tel er natuurlijk wel bij, niet dat iedereen gaat denken dat we een stel starre boeren zijn en dit geldt ook wanneer er iemand met een ziek kind zit maar overal die telefoon en steeds bellen met thuisfront over allerlei onbenulligheden dat wordt niet gewaardeerd en gelukkig staan we daar allemaal hetzelfde in.

exciting vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zo was ik even geleden bij het Gemeentehuis en zat er zo’n grietje uitbundig te appen op haar werkplek onder werktijd, komt zo niet professioneel over.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Wat kunnen mensen zich druk maken over hoe vaak anderen met hun partner bellen? Wat maakt jou dat nu uit?

Vlinderbloem, EdN, lidu1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Dat je man belt of je iets wilt mailen of narekenen voor zijn zaak, dat vind ik nog niet zo heel gek. Maar ik zou echt never nooit bellen (of gebeld willen worden, want ik ben degene die het eerst vertrekt, dus man doet het ochtendritueel met de kinderen) over hoe het ging 's morgens/wat ik ga doen (duh, werken ;)) of wat we gaan eten. Dat bespreken we wel wanneer we weer beiden thuis zijn. Of niet. Want hoe lief ik mijn kinderen ook vind, ik vind het niet zo heel interessant of ze op tijd waren aangekleed en wat ze op brood hadden.

Maar misschien ben ik een waardeloze moeder/echtgenote hoor en ligt het aan mij ;)

Gewooniemand, Anouk2005 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  18. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    op zich maakt mij dat niet uit, maar: wanneer iemand op het gemeentehuis zit te appen vanachter de balie, zoals iemand dat zei, ziet dat er onprofessioneel uit. Wanneer ik met een collega even wil overleggen over het een of ander en diegene zit constant op zijn/haar telefoon, vind ik dat echt wel storend. Net zoals in de kantine zitten met 20 man en iedereen zit stil te zijn, maar zijn allemaal druk bezig met die telefoon in de hand. Daar kan ik me toch best aan storen eerlijk gezegd. Er is nl ook nog een leven náást die telefoon: die collega die gewoon even gezellig wil kletsen bijv.

Daarnaast vind ik het gewoon onnodig om de hele dag contact te hebben met mijn partner. Ik heb een leuke lieve man, maar hoef hem echt niet de hele dag te horen/berichten van hem lezen over zaken die best even kunnen wachten tot de avond.

Maar dat is uiteraard mijn mening.

Gewooniemand en Anouk2005 vinden dit leuk.
  19. DQueen

DQueen Niet meer actief

Mijn man vind dat dus wel echt interessante info elke werkdag opnieuw. Kwam zoon goed zijn bed uit? Was dochter vrolijk, had ze zin in de peuterspeelzaal? Kijk net voor de grap even op mijn telefoon want ik weet niet eens hoevaak ik hem op een dag spreek. Maar vandaag heb ik hem 3x en hij mij 4x gebelt tussen 7.30 en 16.30 en geen 1 van die gesprekken had met werk te maken vandaag.

1981Mama, Aszz, Lolalili en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.959
    3.838
    113
    Vrouw
    Appen wel maar bellen zelden. Ik heb gewoon een hekel aan bellen.

Hoe het naar school brengen ging enz weten we ondertussen wel en grappige opmerkingen van zoontje horen we later op de dag als we thuis zijn.

Gewooniemand en Anouk2005 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina