Hoi dames. Hier iets heel geks. Ik kan sinds 2 of 3 maanden ineens niet meer tegen varkensvlees.. Mijn darmen raken dan echt van streek en ik eindig de rest van de avond en volgende dag op de wc. Ik begin me er steeds bewuster van te worden, en het went wel. Zondag nog half om half gehakt bij mijn schoonouders afgeslagen. Want ja. Varken. Maar nu vamavond zonder nadenken beenhamsalade van johma op brood gegeten. En ja hoor. Het is weer raak.. Voor de 2e keer binnen een kwartier op de wc. Meer mensen die daar last van hebben? Of zou het door de zwangerschap komen? Heb er nooit eerder last van gehad? Ben sowieso niet zo'n vleesmens, en als het dan vlees is meestal rund of kip, maar ongemerkt eet je nog best veel varken... Ik weet nou eenmaal niet precies welk vlees van wel beest komt als het klaargemaakt op mijn bord ligt. Best lastig als je bij andere mensen eet of uit eten gaat..
Ik heb er ook last van en dan kom je achter in hoeveel produkten er varkensvlees idd zit, ook in veel snoep zit helaas varkensgelatine. In vleeswaren voor op brood is ook van varkens, kant en klaar produkten met gehakt ook vaak varkensvlees.
Ik heb het ook al jaren. Prikkelbare darmen en ineens reageerde ik er op. Samen met nog meer dingen hoor, maar varkensvlees is altijd tricky. Krijg er daarnaast ook puistjes van, dus ik was er nooit echt dol op.
Ik had het volgens mij jaren geleden ook opeens... heb al zo lang er last van dat ik dat niet eens meer weet, maar veel hebben er last van alleen bij de ene die heeft er alleen pukkels van en andere ook last van de darmen.
Naja.. voor mij hoeven er dus geen varkens meer dood.. voor mijn man Dus ook niet want ik doe de boodschappen. Haha.
Hahaha mee eens, ik hoop dat je met snoep niet teveel last van gaat krijgen. Maar er is ook snoep te krijgen zonder de varkensgatine dat ook erg heel erg lekker is
Mijn vriend heeft ook minder last van PDS sinds hij vrijwel geen varkensvlees meer eet. Ik eet sowieso niets dat afkomstig is van varken, dus hij neemt het hooguit als ik niet thuis ben of hij is ergens anders.
Na mijn eerste zwangerschap reageerde ik heel heftig op zuivel, en na de tweede zwangerschap had ik dat wat ts beschrijft zelfs na een paar hapjes vlees, maakt niet uit wat voor soort vlees. Daarom een periode geheel gestopt met vlees eten (geen last) en weer uitgeprobeerd (meteen weer last) en toen besloten vegetarisch te gaan eten. Dit doe ik nu drie jaar en amper nog last van mijn darmen. Alleen wanneer ik weer eens besluit een hap stoofvlees of zelfgemaakte gehaktbal te proeven of te veel zuivel gebruik. Apart hoe het lichaam onder invloed van hormonen kan reageren.