irritante schoonzus

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 1 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Mijn schoonzus is de vervelendste mens die ik ooit heb meegemaakt. Ze heeft geen relatie, geen baan en dus de hele dag niks te doen. Wat gaat ze doen?? Mij lastigvallen. Bijna iedere dag rond 13.00 wordt ik door haar gebeld dat ze langs wil komen. Sorry hoor maar dan ben ik net wakker, moet ik nog het huis opruimen en allerlei klusjes doen. Ik vind dat gewoon echt te vroeg. We hebben zo vaak gezegd dat t 's avonds beter uitkomt voor ons. Maar nee hoor ze begrijpt het niet. De laatste tijd nam ik niet eens meer op, en dan belt ze naar mn man op zijn werk om te vragen waar ik ben en wat ik aan het doen ben. Hij neemt dus ook niet meer op. Nu belt ze gewoon aan zonder eerst vooraf te bellen. Ik voel me echt gestalkt door haar. En jaloers dat ze is. Met alles wilt ze ons dwars zitten en altijd mijn schoonouders tegen ons opsteken. Zo vaak hebben we van mijn schoonouders gehoord dat ze bij hen had uitgehuild omdat we nooit bij haar langskomen en heel rot doen tegen haar terwijl dat helemaal niet zo is. Het ergste vind ik nog wel dat ze uitkering krijgt terwijl ze niet ziek is en dan af en toe zwartwerk erbij. Ik vind dat echt niet kunnen. Soms heb ik echt zin om dit te melden bij haar uitkeringsinstantie. Pfff ik wordt echt zow gek van dat wijf en weet absoluut niet wat ik ermee aanmoet. Hebben jullie tips en vinden jullie het een goed idee dat ik aan haar uitkeringsinstantie doorgeef dat ze zwartwerkt?? Mn man wordt wel heel kwaad als ik dat doe maar hij hoeft dit toch niet te weten :p

2. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    waarom werkt ze niet dan? Kan ze het wel?
    Denk niet dat je haar nog "moet aangeven", denk dat je daar eerst goed over na moet denken...
    vind het wel grappig dat je zegt dat je 13 uur te vroeg vind. Dan ben je toch niet net wakker? Of slaap je op apparte tijden.
    Misschien kun je een afspraak met haar maken dat ze 2 keer per week langskomt, of minder of meer net wat je wilt. 1 keer overdag als jij er bent en 1 keer overdag als jullie samen zijn.
    Vergeet niet dat het je vriend/ man haar zus is dus die kan beter met haar gaan praten of samen.
    Heeft ze geen andere mensen om zich heen?

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik sluit me aan bij het advies van Corrie. Ze is toch (schoon-)familie. hoe vervelend het ook is, je zult met haar tot een 'normale' relatie moeten komen. Dat betekent niet dat je de deur bij elkaar moet platlopen, maar wel dat je geregeld contact met elkaar hebt.

Succes!

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Net wakker om 13.00!! haha...dan ben ik alweer toe aan een middagdutje;)

Vervelend dat je je schoonzus zo ervaart.
    Is er geen mogelijkheid om rustig met haar te praten?
    Om uit te leggen dat je het niet zo prettig vind als ze steeds belt en langskomt.
    T is tenslotte de zus van je man en voor hem is het natuurlijk wel prettig als jullie door een deur kunnen samen.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    ja idd zeg, 13:00 uur wakker?? Wanneer werk jij dan? 's avonds?

6. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

bericht is om half 3 's nachts geschreven, lijkt me nachtwerk (of een nachtbraker)

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

het lijkt me geen goed idee dat je het aan de instantie doorgeeft, stel nou dat jij en je schoonzus ooit weer op goede voet willen komen, en mij lijkt het alleen maar een soort "wraak"actie, ik bedoel, wat interesseert het jou dat ze zwart werkt? tuurlijk het zou niet eerlijk zijn als ze zogenaamd ziek is, maar mijn man heeft ik weet niet hoelang een uitkering gehad omdat waar hij ook maar soliciteerde hij gewoon niet aangenomen werd, ja nou hij ging ook wel zwart bij werken hoor,
    dus misschien weet je niet eens wat er bij haar speelt.

verder vind ik geregeld contact met schoonzus wat hier boven gezegt word ook wat overdreven, ik vind 1 keer in de week of 2 weken voldoende :p maar ik wil best ruilen van schoonzus hoor, die van mij is pas erg ! we moeten elkaar totaal niet, het contact is dan 3 jaar geleden ook al beeindigt, maar we brengen nog wel het fatsoen op door hoi en doei te zeggen als we mekaar zien, en een fatsoenlijke felicitatie bij ons trouwen en geboorte van ons zoontje.

8. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik kan je wel begrijpen. Mijn schoonouders bellen ook zowat elke dag. En komen laatste tijd ook 3 keer in de week ;). Maargoed, mijn vriend vind het niet erg, dus leg me er maar bij neer.

Maar als jou vriend het ook niet leuk vind, zou ik het gewoon samen tegen haar zeggen. Elke dag op visite is wel teveel van het goede, je moet ook je eigen leven kunnen hebben.
    En dat je om 13.00 uur wakker bent.. hihi, ach ja ik ben wel eerder wakker, maar loop op me vrije dag ook rustig tot een uur of 1 in me pyama ;). Dan zit ik ook niet te wachten op visite.

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Grappig dat 13u te vroeg is omdat je dan net wakker bent. Tenzij je nachtdiensten draait. Ik heb er dan al een halve dag opzitten haha. Maar ik zou eerst met haar praten dat het teveel/te vaak is en dat het gezellig/leuker is als ze eens in de week of 2 weken komt omdat je zoveel te doen hebt dat je haar anders niet eens tijd en aandacht kunt geven als ze onverwachts komt. Niet gelijk de uitkeringsinstantie bellen want wie weet komt ze dan in zware financiele problemen en dat zal haar echt niet weg houden bij jullie want zo 1,2,3 zal ze heus geen baan vinden. Ook kan de verdenking op jou vallen omdat haar eigen familie (ouders/broer) dat niet zullen doen en jij een van de weinigen bent die weet wat ze precies in haar prive leven doet. Dan maak je het jezelf erg moeilijk. Vooral als je nog een lang/gelukkig leven met haar broer wil. (Ik zou het echt heel erg vinden als mijn man mijn familielid verraad, terecht of onterecht).

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Je kan beter erboven leren staan dat dit soort wraakacties te gaan ondernemen lijkt me niet echt een volwassen oplossing, ze stoot vanzelf wel een keer haar neusje denk ik dan..

Probeer een s door haar ogen de wereld te zien misschien kijkt ze wel heel erg tegen jullie op, voelt ze zich erg eenzaam, natuurlijk is dat niet JULLIE probleem maar het is wel je man zijn familie en ik vind dat dat wat betekend...

11. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hier ben ik het niet mee eens hoor. Waarom zou je tot een normale relatie moeten komen met iemand die je absoluut niet mag en waar je simpelweg niet mee over weg kunt? Omdat het schoonfamilie is?
    Dat vind ik echt onzin.
    Mijn zwager is de grootste kwal die er op deze aarde rond loopt (oke, het is deels ook de schuld van een verschrikkelijke opvoeding) maar ik hoef echt geen normale relatie met hem. Daarvoor is er veel te veel gebeurd.

Ik meen serieus dat als ik TS was, ik een melding had gemaakt bij haar uitkeringsinstantie. Niet zozeer om schoonzus een rotstreek te flikken maar puur omdat ik het echt misselijk vind dat sommige mensen dit soort dingen voor elkaar krijgen. Zonder reden een uitkeringtrekken en daarnaast ook nog zwart geld verdienen? BAH!
    Ik zou het trouwens ook gewoon eerlijk tegen schoonzus zeggen.
    Daarnaast zou ik gewoon heel eerlijk tegen haar zijn en zeggen dat ik niet iedere dag contact met haar wil. Dat ze een eigen leven moet zoeken en mij niet alle dagen lastig moet vallen.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Dan ben je zelf geen haar beter vind ik, zo ontzettend kinderachtig, waarom zou je jezelf verlagen tot hun niveau.

En normaal omgaan met je familie behoort tot normale etiquetten / opvoeding, nergens staat dat je het hoeft te menen maar als volwassene sta je erboven (vind ik)

Of je wil graag op hetzelfde niveau komen als je schoonzus :p

Mijn schoonmoeder heeft mij 9 maanden gebanned, gezegd dat ik mijn man erin had geluist, of ik wel een echo foto had (oftewel was ik wel echt zwanger) en wilde geeneens haar kleinzoon zien in eerste instantie maar omdat ik hierboven sta en mijn kindjes recht hebben op een oma heb ik mezelf opzij geschoven, ik doe beleefd, aardig maar dat betekend niet dat ik haar mag, maar als volwassen iemand kan ik dat wel voor de bestwil van mijn kindjes.... die kan verdienen ze vind ik wel...

13. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik vind dat je niet door familie of door schoonfamilie hoeft te laten overlopen. Als het contact met hen jou niet gelukkig maakt, waarom zou je het dan doen? En al helemaal als zij (in mijn geval) de hele dag niets anders doen dan jou kwetsen.

Tuurlijk vind ik dat het tot een normale opvoeding behoort dat je mensen een kans geeft en niet meteen radicaal het contact verbreekt. Ik vind echter ook dat als jij alles eraan hebt gedaan en diegene gewoon echt niet veranderd, je alle recht hebt er een punt achter te zetten. Dat heeft niets met (gebrek aan/slechte )etiquette te maken.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    daar zit ook wat in als iemand je steeds door en door kwetst en er niet van leert dan heb je idd een ander verhaal..

15. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    En mijn zoon/vriend hebben wel gewoon goed contact met mijn schoonmoeder/zwager, dit contact sta ik absoluut niet in de weg. Ook zie ik ze wel maar ik heb ze wel duidelijk gemaakt dat een normale familieband er gewoon niet meer in zit. Daar hebben we geloof ik van beide kanten geen behoefte aan.

Ik vind het heel belangrijk dat mijn zoon zijn andere opa en oma kent, en zal dit contact ook absoluut stimuleren. Het jammere is alleen dat opa en oma het contact met zoonlief niet zo heel geweldig vinden geloof ik.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja hier een beetje hetzelfde probleem hoor, ik doe veel pogingen maar word het ook wel beetje moe.. (met schoonmama) kijk ik vind het niet erg maar ik probeer steeds van alles om de band van oma en kindjes goed te houden maar ze doet er zelf absoluut geen moeite voor (zeer vermoeiend!)

17. Meen je dat nou serieus? :$

Tegen de gemeente 'liegen' en een uitkering ontvangen is verschrikkelijk, maar schijnheilig dingen voor je man verzwijgen mag gewoon? ;)

18. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik zou gewoon duidelijk zijn en zeggend at je het leuk vind als ze langskomt maar dan wel een vaste afspraak maken.
    Ik zou er ook gek van worden maar ik zou haar NOOIT van mijn leven verraden, nooit!
    En al helemaal niet voor mijn man verzwijgen dat ik dat zou doen. Ik zou dat tegenover mijn vriend gluiperig en achterbaks vinden. Het is toch zijn zus.
    Ik zou gewoon eens een goed gesprek met r aangaan en dan wel ook positieve elementen in het gesprek houden zoals misschien samen een dagje winkelen ofzo zodat het niet een al te negatief gesprek word.

19. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Wat zijn jullie allemaal lief in dit soort situatie's.
    Misschien komt het omdat ik echt een horror-schoonfamilie heb maar ik zou echt wel iets minder aardig zijn.

Ik zou denk ik ook gewoon eerlijk tegen haar zeggen dat ik het echt NOT DONE vind wat ze doet qua uitkering.

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    @shaddix.. ik denk wel dat haar man het weet dat zijn zus in het zwart bij verdiend... maar ik denk dat hij vooral kwaad zou zijn als zij het zou aangeven en zijn zusje zou verlinken... dat zou ik persoonlijk ook niet doen...

maar ik zou haar wel heel duidelijk maken dat je om 13u gewoon echt geen zin hebt in visite en dat ze gerust mag langskomen tegen een uur of 19u ofzo (anders eet ze nog mee ook) laat haar langs komen als je man ook thuis is!

ik vind het verlinken nu ook wel beetje kinderachtig.. zou ik persoonlijk nooit doen. je kan haar natuurlijk wel op een subtiele manier laten blijken dat je het er niet mee eens bent... en "hopen" dat ze nooit gepakt word want dat ze dan alles kwijt is ofzo... :p gewoon beetje dreigen kan geen kwaad toch?:p

Deel Deze Pagina