Mason wordt volgende week vrijdag alweer 1 Nu gaat hij uiteraard ook trakteren op het kdv. Ik heb als cadeautje een mini zandemmertje, met schepje en vormpje. Ik wou als traktatie een minirozijnenbolletje doen. Zou dat wat zijn voor die kleintjes? Of zou ik op safe gaan en rozijntjes doen ofzo
Annika heeft op haar eerste verjaardag ook gewoon doosjes rozijntjes getrakteerd en dit jaar doe ik chocorozijntjes. Rozijntjes kunnen denk ik altijd wel. Cadeautjes bij een traktatie doe ik persoonlijk niet aan.
Ik vind het een heel leuk idee! Ik denk dat een minikrentebolletje wel moet kunnen. op party-kids.nl staan ook nog leuke andere ideetjes! succes ermee!
Chocorozijntjes is idd ook leuk Denk dat de cadeautjes een beetje een hype zijn, bijna iedereen doet het op ons kdv. ,maar goed ik had voor mijzelf zoiets ik doe een kleinigheidje ,want ben echt niet van plan er veel voor uit te geven. Nou het cadeautje was 45 cent ,dus dat is mooi gelukt
Ik geef traktaties die direct op het KDV opgegeten kunnen worden. Ik vind het zo iets raars dat je traktaties mee naar huis geeft. Hier worden ook cadeautjes gegeven, ik heb ondertussen tien badeendjes van de Action, snap daar echt niks van.
Rosalie gaat volgende week over naar de dreumes groep. Ik heb vingerpoppetjes gekocht, daar doe ik een lange vinger in. Folie erom heen, strikje, kaartje en klaar. Dit krijgen ze dan mee naar huis omdat het een cadeautje is. Ik geef voor op het KDV ook wat vers fruit mee en wat doosjes rozijn. En voor de leidsters natuurlijk ook iets lekkers! Ik vind trouwens die baddiertjes erg leuk, althans Rosalie is er happy mee. Ook kreeg ze laatst een zandbak vormpje, ook leuk toch :
Ja ik heb het idee dat ik geen Sinterklaas ben, verjaardagen vind ik om cadeautjes te krijgen, niet te geven, maar dat is mijn mening. Hoef je het gelukkig niet mee eens te zijn. Van huis uit geven wij gezonde traktaties, chocorozijntjes zijn al op het randje vind ik.
Ik vind cadeautjes ook helemaal niks. Ik snap dat echt niet. Je trakteert iets om op te eten. Maar goed, ik ben misschien wel ouderwets, ha ha
Nou heb besloten het alleen maar bij de cadeautjes te laten. Vond een krentenbol met cadeautje wel erg veel Volgend jaar ga ik idd ook maar ouderwets doen en alleen trakteren. Ben er nu ook een beetje onwetend in gestapt ( mason zit er pas 2 maand op) en doordat ik al meer cadeautjes voorbij had zien komen daar ben ik ook maar in die kudde meegelopen.
Nou ik vindt het wel grapig om dit zo te lezen. ben zelf een leidster op het kdv. en ik vindt inderdaat ook gek soms wordt er zo veel gedaan een best groot cadeautje voor de kindjes en wat te eten voor de kindjes en voor de juffiess (die dus al het werk doen rond de kindjes ) helemaal niks. en wat ik dus grapig vindt om het hier te lezen dat dus ander ouders het ook veel vinden. maar ook die hoor ik niet zeggen wat voor de juffies maar 1 tje. Wil er wel bij zeggen dat dit geen aanval is hoor. maar gewoon wel grapig om dus de denk en doe reachties van ouders te lezen
Hier ook de trend om een zo groot mogelijk kadootje te geven. Ik ben meer van de crea bea, dus ik heb schaapjes geknutseld met daartussen een doosje rozijntjes en een brownie gebakken en versierd voor de leidsters. Niet duur, wel veel werk hihi. Konden ze erg waarderen, was leuk om te horen.
Jasmijn was deze week jarig. Hier ook crea bea gedaan, heb zelf bloemetjes geknutseld uit dun karton en die op een Nijntje koekje geplakt. Daarbij ook nog wat lekkers voor de leidsters. Kadootjes doen ze hier niet aan maar vind dat ook eigenlijk te gek. Waar houdt het dan op na vier jaar?
Heb ook een lange vinger met vingerpopje. Is meer leuke aankleding dan dat het echt een cadeau is. Vind t ook wel lastig zo de eerste keer. Maar zou dus echt niet denken aan iets voor de leidsters. Maar die brownies zijn wel een leuk idee. Hebben niet alleen de kindjes wat te snoepen.Ach, vind t eigenlijk ook wel heel leuk om er zo voor de 1e keer allemaal mee bezig zijn. Vind t gewoon helemaal spannend dat ie alweer 1 wordt. haha
ik werkte zelf ook als leidster op een kdv, en 2 weken geleden hadden we een kindje die trakteerde op mini dikkie dik boekjes, vond ik ook een beetje ver gaan.... ik heb voor ilana soepstengels met een vingerpoppetje getrakteerd, maar meer omdat ik geen zin had om iets crea te doen. en uiteindelijk ben je ook maar iets van 5/6 euro kwijt voor de hele traktatie
Haha snap wel wat je bedoeld. Ik heb de traktatie voor de leidsters ook niet genoemd. Maar ik vind het zelf eigenlijk vanzelfsprekend om de leidsters te trakteren. Die krijgen van mij ipv een cadeautje een lekker gebakje
De leidster krijgen gewoon hetzelfde als de kinderen. Ik maak 12 traktaties, 8 voor de kinderen en 4 voor de leidsters en stagaires. Ik maak geen onderscheid.
Ik had in de planning om danoontje te trakteren en er dan met een zakdoekje/servetje en een fel gekleurd ijslepeltje een knapzakje van te maken. Voor de leidsters komt er iets anders, die zet ik niet verplicht aan een danoontje
hallo allemaal, Hier nog een juf. Niet op een kinderdagverblijf maar op een peuterspeelzaal. Ik merk inderdaad dat het en hype is om een traktatie (iets lekkers) en een kadootje te trakteren. En wat de één doet wil je ander natuurlijk ook . Peuters vinden het al super als ze iets lekkers krijgen zonder een hele ombouw erom heen. Ik hoor vaak dat moeders al dagen aan de knutsel is en op het moment dat de traktatie wordt uitgedeeld maken de peuters de knutsel stuk. Zij willen weten wat er in zit en lekker opeten. Hou het simpel. Eenvoud siert meestal de kunst. Danoontjes zijn groot favoriet maar ook nijntjekoekjes er zijn op het internet verschilde sites te vinden met leuke ideeën. http://www.peuterplace.nl/