bellenblazen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debstertjuh, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje van 2 maanden blaast heel vaak kleine belletjes...
    nou heb ik verschillende keren gelezen/gehoord dat ze dan misselijk (kunnen) zijn?!
    Wat zijn jullie ervaringen? Kunnen babytjes van 2 maanden dit ook al doen om te 'spelen' of is het vaak toch misselijkheid waar ze dit door doen?

ps. Ik vraag me dit af omdat hij last van reflux heeft. Het lijkt dat hij er momenteel niet meer last van heeft dan zijn voeding wegslikken(geen zichtbare pijnklachten) of zou het bellenblazen toch ook een teken zijn?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Volgens mij is dat gewoon iets wat erbij hoort. Het oefenen van de mond motoriek zeg maar.Mijn zoontje deed dat ook wel, vond het wel grappig.
    Nooit erbij stil gestaan dat het vanuit misselijkheid kon zijn.

Mijn zoontje had geen reflux overigens.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk dat zijn spekselklieren lekker opspelen ze gaan rond deze tijd ook vaak kwijlen denk niet dat je er druk om hoeft te maken.

4. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Mij is verteld dat continue de tong uit de mond steken een teken is van misselijkheid en bellenblazen een teken van een tevreden, gelukkig kindje wat goed in zijn vel zit.

Geen idee of dit op feiten berust. ;)

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ow, onze zoon doet dat ook maar nog nooit gehoord dat dat met misselijkheid te maken kan hebben... Overigens heb ik ook niet het idee dat hij misselijk is op zulke momenten, als ik kijk naar hoe hij dan is... Lachen, spelen, lekker rustig....

6. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Zal per kind verschillen... ik kan het wel linken met mijn zoontje. Hij had het in het begin wel eens na een voeding. Hij kwam dan ook over alsof hij vol zat en een soort van misselijk was.
    Maar ons zoontje kan ook op een andere manier zijn tong uitsteken (inderdaad in een speelse bui ;) ).

Gewoon je gevoel volgen! :)

7. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

mijn dochtertje is ook twee maand en blaast constant belletjes en dan ligt ze gezellig te lachen en te brabbelen dus denk niet dat ze misselijk is dan hoor
    groetjes

8. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moest vandaag ook naar het cb en daar gelijk ff gevraagd. Zij dacht idd niet aan misselijkheid, maar het komt door de ontwikkeling van de spekselklieren...

Dus lekker bellenblazen de komende tijd...:D !

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn zoon deed beide en was echt goed misselijk...

10. fafje

fafje Niet meer actief

tong uitsteken, was hier duidelijk misselijk/maagzuur..

belletjesblazen dee die alleen als ie lag te "spelen"...tevreden was...

Deel Deze Pagina