Mijn dochter is bijna 5 maanden oud en draait van rug naar buik. Dit doet ze ook s'nachts in haar slaapzak. Eerst ging ze huilen, maar nu gaat ze soms slapen op haar buik. Kan ik haar gewoon laten liggen of is het beter om haar terug te draaien op haar rug? Eerst draaide ze van buik naar rug, maar dat doet ze niet meer nu ze van rug naar buik draait... Is ze niet snel met draaien?
Hier draaide mij oudste met 17 weken , ik heb ze altijd laten liggen, kan moeilijk elke minuut controleren hoe ze liggen en het zijn beide buikslapers. Jongste lag met 22 weken steeds op haar buik, ook weer onbegonnen werk om te draaien. Meestal zijn ze wel sterk genoeg als ze zelf draaien.
Nou snel wil ik het niet noemen. M'n dochter deed het met 12 weken al. Maar als je dochter lekker slaap op de buik dan zal ik haar laten liggen. En als je dat eng vind kun je ook een Aerosleep aanschaffen. Dan kan ze gewoon doorademen mocht ze met haar gezicht in het matras liggen.
als ze sterk genoeg zijn om op de buik te draaien, kunnen ze meestal ook hun hoofdje goed draaien.. ik draai onze dochter niet terug op de rug als ze slaapt..
ik laat Tycho oo0k liggen als hij niet meer netjes ligt. Hij is een echte beweger in zijn slaap en ik vind hem regelmatig in rare houdingen in bed.... en ook op allerlei plekken: helemaal boven in, helemaal beneden of overdwars. alleen als ik naar bed ga leg ik hem weer even terug, ik kan moeilijk elk uur 's nachts kijken bij hem om te zien of hij nog goed ligt. Ik heb een tijdje de babyphone naast mn bed gelegd omdat ik bang was dat er iets met hem zou gebeuren, maar dat doe ik nu niet meer. Ik heb wel een aerosleep overigens. xxx
Bedankt voor jullie reacties! Gewoon niet teveel zorgen maken dus.. Ik heb trouwens zo'n aerosleep, had daar niet over nagedacht. Dat geeft een prettig gevoel.