We zijn op zoek naar een nieuwe auto. Maar weten echt geen goede voor 1 1/2 kind. We hadden hiervoor nog geen auto, dus heb geen ervaring. Wat voor een auto rijden jullie? X Veerle
Ik heb een opel tigra en mijn vriend een mercedes benz clk 230, allebei eigenlijk niet handig voor kinderen en een kinderwagen want zijn beide coupe. Misschien is een stationwagen een idee? Is ruim en kan veel in.
dat hangt er vanaf wat je met de auto wilt. als je er niet veel mee rijdt en geen grote afstanden, of je hoeft niet veel mee te nemen zou ik gaan voor een kleine auto. wij hebben een volkswagen polo uit 2000, een vrij kleine auto dus. onze kinderwagen past opgeklapt in de kofferbak, maar dan is ie ook vol. maxi cosi past op de achterbank, maar ik moet met de passagiersstoel dan wel een stuk naar voren. we willen in de toekomst wel een grotere auto erbij (ik heb de auto nodig voor mijn werk en rij zo veel km's dat benzine voor mij veel te duur is, maar een grote auto op diesel is me ook veel te duur en vind het zonde om met een grote bak rond te rijden voor mn werk terwijl ik er in mijn eentje in zit), maar zo lang we met dit kleine monstertje nog uit de voeten kunnen laten we het zo. ik zou je dus willen aanraden om af te wegen wat je wensen zijn. hoe belangrijk vindt je het dat een auto groot is, hoeveel ga je ermee rijden (benzine of diesel) en heb je liever een goedkopere auto die misschien minder betrouwbaar is of een wat duurdere waarmee je meer zekerheid hebt? enz...
ik rij in een ford mondeo station ( dit ivm met mijn werk ) heel veel ruimte! maar als ik zelf mag kiezen zou ik voor een ford focus 5 deurs gaan rijdt veel lekkerder en ook nog genoeg kofferbakruimte.
mijn ouders hebben een opel astra station (welk jaar weet ik niet precies) maar die is vrij zuinig, goedkoop in wegenbelastig en heeft veel ruimte
Hier een scoda octavia voor manlief, en ik een punto 5 deurs. Allebei vrij zuinig, en ook beide genoeg ruimte
Dat is zeker waar. We hoeven de auto niet veel te gebruiken (alleen voor familie bezoek). Verder doen we alles met de fiets of lopend. Lekker gezond. Maar nu met een baby onderweg is het wel makkelijker denken we zelf.
uhm, ik reed tot voor 2 dagen terug in een leuke sportieve suzuki.. OOPS... botsing! [foto verwijderd]
Onze ideaalauto is de Renault Scenic op G3.. Die gaan we ook weer aanschaffen dit jaar.. Rijd lekker &heerlijk veel ruimte..
Hier een Opel Omega gehad, vrij grote station.. Nu een Suzuki Baleno station gekocht, iets kleiner maar nog wel mooi ruim, en nog geen 1000kg dus ook goedkoop in de wegenbelasting.
hier een mercedes e-klasse station, lekker veel ruimte. maar voor t doel waar jullie m willen te duur (in alles, aanschaf, onderhoud, belasting en verz.) al eens voor toyota gekeken? zijn ook erg degelijk. en ruim
Jeej!!! Eindelijk iets waar ik ook over mee kan praten!!! (manlief is automonteur, vandaar). Als je een auto koopt die je weinig gaat gebruiken is een japanse (toyota, mazda, nissan, hyundai, kia etc.) of een duitse (vw, seat, bmw, mercedes etc.) het beste. Deze kunnen daar het beste tegen. Volgens manlief moet je absoluut geen Renault, Peugot, Fiat of Alfa Romeo kopen. Zonde van je geld want zijn bagger auto's (nogmaals, zijn mening niet de mijne, just a messenger). Als je voor een ouder model gaat kijken maakt het qua prijs niet zo heel veel uit, maar dan raad manlief een Toyota aan. Zijn qua oudere modellen heel goed betaalbaar, en niet af te krijgen, dus goedkoop in onderhoud. Voor de jongere modellen hangt het volledig van je budget af. Toyota, Mazda, VW, BMW en Mercedes zijn super goed, maar daar betaal je dan ook voor. Zelf rijden we in een Hyundai I20 uit 2009. Zijn kwalitatief super goed, niet duur en goedkoop in onderhoud. Ze zijn ook nog redelijk zuinig (wij rijden 1 op 14, met een benzineauto). Tot slot, als je een auto eigenlijk bijna niet gebruikt, waarom koop je er dan een??? Zelf zou ik het wel weten. Ik kocht een electrische bakfiets om zo m'n kindje te kunnen vervoeren en voor de familiebezoeken huurde ik wel een auto. Is vele malen goedkoper dan eentje aanschaffen. Wij kunnen het niet zo doen, omdat we in een dorpje wonen en overal voor moeten rijden, maar als het kon, deed ik het zo. Succes!!!!
onze vorige auto beviel erg goed: Hyundai Accent - eigenlijk precies wat bouncytigger allemaal zegt Nu hebben we écht een grote auto maar een stuk minder zuinig: 1 op 12 tegen 1 op 15 van de accent. Wel nog relatief licht, de Dacia Logan
Wij sinds kort een bwm 1-serie, 2004. super auto, zuinig, mooi, rijd echt heerlijk. Maar voor mij had het wel iets 'gewoner' gemogen. Mn vriend is een echte bwm fan en wil niks anders. Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n fijne auto heb gereden. hebben van alles gehad, golf, opel vectra, volvo v40, toyota, ford ka. maar niks kan tippen aan deze 1serie hihi.. Kinderwagen gaat er makkelijk in en 2 zitjes op de achterbank gaat prima!
Jeej!!! Nog een (ex-)hyundai rijder!!!! Wel fijne auto's he!!! We hadden hiervoor een Getz (tja, manlief werkt bij Hyundai, vandaar al jaren vervent hyundai-rijders). Hoe bevalt zo'n Dacia???