Welke auto?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVlindertje, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVlindertje

MamaVlindertje Actief lid

4 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn op zoek naar een nieuwe auto. Maar weten echt geen goede voor 1 1/2 kind.
    We hadden hiervoor nog geen auto, dus heb geen ervaring.

Wat voor een auto rijden jullie?

X Veerle

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik neem aan dat je 1 a 2 kinderen bedoelt ipv ander half:p

Golf 5

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

4. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb een opel tigra en mijn vriend een mercedes benz clk 230, allebei eigenlijk niet handig voor kinderen en een kinderwagen want zijn beide coupe. Misschien is een stationwagen een idee? Is ruim en kan veel in.

5. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    dat hangt er vanaf wat je met de auto wilt. als je er niet veel mee rijdt en geen grote afstanden, of je hoeft niet veel mee te nemen zou ik gaan voor een kleine auto.

wij hebben een volkswagen polo uit 2000, een vrij kleine auto dus. onze kinderwagen past opgeklapt in de kofferbak, maar dan is ie ook vol. maxi cosi past op de achterbank, maar ik moet met de passagiersstoel dan wel een stuk naar voren. we willen in de toekomst wel een grotere auto erbij (ik heb de auto nodig voor mijn werk en rij zo veel km's dat benzine voor mij veel te duur is, maar een grote auto op diesel is me ook veel te duur en vind het zonde om met een grote bak rond te rijden voor mn werk terwijl ik er in mijn eentje in zit), maar zo lang we met dit kleine monstertje nog uit de voeten kunnen laten we het zo.

ik zou je dus willen aanraden om af te wegen wat je wensen zijn. hoe belangrijk vindt je het dat een auto groot is, hoeveel ga je ermee rijden (benzine of diesel) en heb je liever een goedkopere auto die misschien minder betrouwbaar is of een wat duurdere waarmee je meer zekerheid hebt? enz...

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    ik rij in een ford mondeo station ( dit ivm met mijn werk ) heel veel ruimte! maar als ik zelf mag kiezen zou ik voor een ford focus 5 deurs gaan rijdt veel lekkerder en ook nog genoeg kofferbakruimte.

7. Ior

Ior Niet meer actief

wij hebben de nieuwe ford fiesta 5deurs. Niet te groot maar groot genoeg. :)

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    mijn ouders hebben een opel astra station (welk jaar weet ik niet precies)
    maar die is vrij zuinig, goedkoop in wegenbelastig en heeft veel ruimte

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier een scoda octavia voor manlief, en ik een punto 5 deurs. Allebei vrij zuinig, en ook beide genoeg ruimte

10. MamaVlindertje

4 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 dochter en 1 onderweg ;)

11. MamaVlindertje

4 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is zeker waar. We hoeven de auto niet veel te gebruiken (alleen voor familie bezoek). Verder doen we alles met de fiets of lopend. Lekker gezond. ;)

Maar nu met een baby onderweg is het wel makkelijker denken we zelf. :D

12. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    #12 baby90, 6 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2012
    uhm, ik reed tot voor 2 dagen terug in een leuke sportieve suzuki.. OOPS;)... botsing!

[foto verwijderd]

13. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Onze ideaalauto is de Renault Scenic op G3..
    Die gaan we ook weer aanschaffen dit jaar..
    Rijd lekker &heerlijk veel ruimte..

14. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Hier een Opel Omega gehad, vrij grote station.. Nu een Suzuki Baleno station gekocht, iets kleiner maar nog wel mooi ruim, en nog geen 1000kg dus ook goedkoop in de wegenbelasting.

15. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hier een mercedes e-klasse station, lekker veel ruimte.
    maar voor t doel waar jullie m willen te duur (in alles, aanschaf, onderhoud, belasting en verz.)
    al eens voor toyota gekeken? zijn ook erg degelijk. en ruim

16. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Jeej!!! Eindelijk iets waar ik ook over mee kan praten!!! (manlief is automonteur, vandaar).
    Als je een auto koopt die je weinig gaat gebruiken is een japanse (toyota, mazda, nissan, hyundai, kia etc.) of een duitse (vw, seat, bmw, mercedes etc.) het beste. Deze kunnen daar het beste tegen. Volgens manlief moet je absoluut geen Renault, Peugot, Fiat of Alfa Romeo kopen. Zonde van je geld want zijn bagger auto's (nogmaals, zijn mening niet de mijne, just a messenger).
    Als je voor een ouder model gaat kijken maakt het qua prijs niet zo heel veel uit, maar dan raad manlief een Toyota aan. Zijn qua oudere modellen heel goed betaalbaar, en niet af te krijgen, dus goedkoop in onderhoud.
    Voor de jongere modellen hangt het volledig van je budget af. Toyota, Mazda, VW, BMW en Mercedes zijn super goed, maar daar betaal je dan ook voor.
    Zelf rijden we in een Hyundai I20 uit 2009. Zijn kwalitatief super goed, niet duur en goedkoop in onderhoud. Ze zijn ook nog redelijk zuinig (wij rijden 1 op 14, met een benzineauto).

Tot slot, als je een auto eigenlijk bijna niet gebruikt, waarom koop je er dan een??? Zelf zou ik het wel weten. Ik kocht een electrische bakfiets om zo m'n kindje te kunnen vervoeren en voor de familiebezoeken huurde ik wel een auto. Is vele malen goedkoper dan eentje aanschaffen. Wij kunnen het niet zo doen, omdat we in een dorpje wonen en overal voor moeten rijden, maar als het kon, deed ik het zo.

Succes!!!!

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze vorige auto beviel erg goed: Hyundai Accent - eigenlijk precies wat
    bouncytigger allemaal zegt ;)

Nu hebben we écht een grote auto :p maar een stuk minder zuinig: 1 op 12 tegen 1 op 15 van de accent.
    Wel nog relatief licht, de Dacia Logan

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wij sinds kort een bwm 1-serie, 2004. super auto, zuinig, mooi, rijd echt heerlijk.
    Maar voor mij had het wel iets 'gewoner' gemogen.
    Mn vriend is een echte bwm fan en wil niks anders. Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n fijne auto heb gereden.
    hebben van alles gehad, golf, opel vectra, volvo v40, toyota, ford ka. maar niks kan tippen aan deze 1serie hihi..
    Kinderwagen gaat er makkelijk in en 2 zitjes op de achterbank gaat prima!

19. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Jeej!!! Nog een (ex-)hyundai rijder!!!! Wel fijne auto's he!!! We hadden hiervoor een Getz (tja, manlief werkt bij Hyundai, vandaar al jaren vervent hyundai-rijders). Hoe bevalt zo'n Dacia???

20. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    wij hebben een ford focus station, ideaal en veel ruimte!

Deel Deze Pagina