echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 20 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Er is toch iets waar ik me erg zorgen over maak, en waarom weet ik niet.
    Als ik de echo heb (over 2,5 week) ben ik zo bang dat er geen hartje te horen of te zien is.
    Komt het vaak dat er eigenlijk helemaal geen hartje is of geen kindje. Misschien echt een domme vraag, maar ik maak me hier echt zorgen over. En ik wil zo graag genieten van de zwangerschap!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Hoi Bloem 1981, ik kan me je bezorgdheid wel indenken. Wij hadden dit ook hoor, en nog miljoenen anderen.. ;) Maar denk gewoon dat t eerder goed gaat als fout! Heel veel plezier met de echo!

3. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ja precies, het gaat vaker goed dan fout hoor! Probeer dat steeds tegen jezelf te zeggen!

4. BabyDreams

22 mei 2006
    46
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Hoi Bloem,
    Wat de anderen zeggen: Het gaat vaker goed als fout! Uiteraard blijft het spannend. Heb beide nu een x meegemaakt. Eerste x was met 12 wk een echo en was er dus geen hartje. Vruchtje was na 4 wk al opgehouden met groeien, maar niet losgekomen. De 2e x (nu dus ;) ) bleek alles in orde te zijn. Hartje klopte en lag op schema qua groeien etc.
    Probeer te genieten, het gaat allemaal zo snel......

5. Niet meer actief

ik denk dat niemand mij gerust kan stellen.
    Hoeveel kans is er dat het fout gaat?

6. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    toen ik eind 2003 een MK had vertelde de gyn in het ZH waar ik terecht kwam, dat het bij 1 op de 7 vrouwen een keer mis gaat..

7. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Volgens mij tot een leeftijd van 27 is het maar 10% waarbij het fout gaat! Hoe ouder je word hoe groter de kans! Je moet er echt niet te veel bij stil staan en gewoon je echo afwachten! Er is helemaal geen rede om te denken dat het bij jou fout gaat! Al heb ik zelf vrijdag me echo en ja zit ik nu ook wel van ja klopt het hartje wel enz.. En bij mij is die kans net zo klein als waarschijnlijk bij jou.. Maja het feit dat het iedereen kan overkomen... Maar het kan de hele zwangerschap nog fout gaan..

8. Dapi

Dapi Lid

22 mei 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Hallo Bloem1981,

Ik denk inderdaad niet dat iemand je gerust kan stellen.
    Hoe lullig dat ook klinkt :(
    Maar je zult pas rust hebben als je op de echo ziet dat je kleintje groeit in je buik. Ik heb dat nl ook gehad. Bij mijn eerste en tweede echo was ik helemaal op van de zenuwe :confused:
    Gewoon bang dat we slecht nieuws kregen. En wat andere ook zeiden, mijn onzekerheid en angst ging er echt niet mee weg.
    Als mijn stress gedoe was dus uiteindelijk voor niks :rolleyes:

Ik weet niet hoelang je nu zwanger bent, maar als je echt niet meer vol kan houden, vraag of je iets eerder mag komen.
    En probeer toch een beetje te genieten, want het is jammer als je je zo'n zorgen maakt terwijl het waarschijnlijk niet eens nodig is.

Stekte ermee.

Groetjes Dapi

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Meisje, miss hard dat ik dit zeg, maar het kan altijd verkeerd gaan...
    Je kan pas echt gerust zijn als je de beeb in je armen kan houden, maar ondertussen: proberen te genieten is de boodschap. Klinkt makkelijker dan het is, weet ik.
    En positief blijven, als je je zorgen maakt, voelt de kleine dat en is niet echt goed.
    Loopt wel los, veel sterkte en geluk gewenst!

Deel Deze Pagina