Mexicaanse griep spuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brigitte77, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Hoi hoi allemaal,

Ik ben nu 33 weken in verwachting,en kreeg gisteren een telefoontje van de VK,voor het gaan halen van de Mexicaanse griepspuit.

Nu is mijn vraag aan jullie? Hoe denken jullie hierover????
    Wil graag eens de menigingen van anderen horen!!!!

Liefs Brigitte

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zit in hetzelfde schuitje, en met jou heeelveel dames, er zijn twee topics over bij Gezondheid:

http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/149248-mexicaanse-griep-zwanger-verder.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/170328-niet-inenten-voor-de-mexicaanse-griep.html

Misschien heb je daar wat aan. Ik vind het zelf verschrikkelijk moeilijk omdat die prik niet uitgebreid getest is voor lange termijn gevolgen. Ik weet niet wat erger is als gezonde zwangere vrouw, die prik of die griep?

3. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Ja dat heb ik nou ook.
    Je zult maar flink de griep hebben als je aan het bevallen bent.......dan ben je er dus echt niet goed aan!!!!!

PFFFFFFFFFFFF hadden ze niet nog 2 maanden kunnen wachten.....:(

4. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Duivels dillema he :(

Ik ben blij dat ik niet meer zwanger ben en die keuze niet hoef te maken. Maar ja; zometeen gaan wellicht kinderen tot 4 jaar ook opgeroepen worden en dan moeten ik die keuze alsnog maken...

Gisteren was ik op eindgesprek bij de verloskundige en zij zelf is ook zwanger (34 weken). Zij gaat hem wel halen!

Ik denk dat ik hem wel zou halen, als er echt troep in zou zitten zouden ze hem echt niet geven aan zwangere vrouwen. Dat vertrouwen zou ik dan nog wel hebben denk ik...maar ja; als het middel toch erger is dan de kwaal...pfff...moeilijk hoor

Ik wens jullie in ieder geval veel wijsheid toe ;)

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hmm... ik ben daar niet zo zeker van. Er zijn wel vaker middelen aan zwangere vrouwen voorgeschreven die uiteindelijk heel schadelijk bleken voor het kind. Ook daar kon je redeneren dat ze het heus niet voorschreven als ze dachten dat het niet veilig was. Het punt is dat deze griep zo rap is gekomen dat er weinig tijd is geweest om het vaccin te maken en te testen.

Dat het onwenselijk of zelfs rampzalig is dat veel mensen tegelijk die griep krijgen, is me duidelijk. Wat mij niet duidelijk is, is of dat specifiek DEZE griep ook echt zoveel erger is dan een gewone griep. Ik zou normaal ook geen prik halen.

6. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Nou bijna overal is te lezen, wat je van het vaccin kan overhouden en als ik dat lees, ben ik er echt niet zeker van of ik dit wel ga doen!
    Het is gewoon echt een rot situatie :(

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Als je nu al 33 weken zwanger bent zou ik afwachten. Mocht je het toch krijgen kunnen ze de baby zonder al teveel problemen gewoon halen. En hoe is de kans dat je het krijgt? Wat voor baan heb je bijv. ben je al met verlof, hebben bekenden het? En wanneer beginnen ze met inenten? Dat verschilt per plaats, hier pas half november, dan zou jij alweer 35 weken zijn...

8. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik doe het niet.. ik moet nog 5 weekjes en zit thuis met verlof.. kom dus niet zoveel meer onder de mensen en is de kans wat kleiner..

9. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    juist, dit is ene hele goeie van jou...ik zou het ook niet doen in haar situatie..ze is al zo ver, de kans dat ze het krijgt is nog niet heel erg groot en tegen die tijd mocht het gebeuren kunnen ze het kindje halen zo nodig.

pffff moeilijk hoor, ben zelf pas bijna 20 weken zwanger, en ik vind het echt best naar....plus ik heb een zoontje rond lopen van 16 maanden..(die dus 10 weken te vroeg was geboren en ik hoop dit keer niet weer mee te maken)

10. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Ik zou het niet doen! Je hebt geen idee wat ze je inspuiten met welk gevolg voor de toekomst voor jezelf en je ongeboren kindje. Denk nog maar eens aan DES dochters toendertijd. Denk allen heel goed na wat je doet. Dit vaccen is heel haastig gemaakt en echt ze hebben geen idee wat de gevolgen zijn voor nu of voor de verre toekomst!

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    In Zweden schijnen mensen dood ze zijn gegaan aan de vaccinatie, lekker is dat!

Trouwens, bevallen doe je niet als je griep hebt! Meestal wacht je lichaam tot je voldoende uitgeziekt bent om een bevalling aan te kunnen.

Ik vraag me ook af of deze griep erger is dan de normale griep. Normaal komt het toch ook niet in het nieuws met de leeftijd erbij als iemand eraan overleden is?

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja en dan? Als zwangere heb je eerder kans op complicatie tijdens de griep, bijvoorbeeld longontsteking. Gaan ze je kindje halen, overlijdt je zelf.... Het gaat met het inenten tegen mexicaanse griep eigenlijk helemaal niet om je kindje, maar om jezelf! En daarbij, ik weet niet of ze een kindje gaan halen als je zelf aan de beademing ligt...

Dit is misschien wel een heel negatief doemscenario, maar zoals jij het omschrijft gaat het volgens mij niet.

13. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Ik moet naar deze week nog 1 weekje werken,en daar heb ik inderdaad ook aan gedacht....van ik hoef nog maar 1 week te werken,en dan ben ik met verlof,ik werk in een slagerij,dus heb wel veel te doen met andere mensen!!!!!

En inderdaad wat heeft het later voor een uitwerking op het kindje....(vroeger DES dochters)....

De menigingen zijn erg verschillend.....WHAAAAAAAAA ik weet het niet.....vandaag of maandag moet ik toch echt bellen.

Ik zei ook al tegen mn man,desnoods moet ik me zometeen die 6 weken thuis opsluiten.......
    We zijn al 6 jaar bezig om dit wondertje zometeen in onze armen te mogen sluiten.....dus wat voor een risico ga je dan lopen!!!!!

Nou ik ga er in ieder geval dit week-end nog eens diep over nadenken,en misschien de raad van sommige van jullie eens goed opvolgen hier!!!!!!

Liefs Brigitte

14. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Erg lastig idd, je weet niet wat de gevolgen zijn mocht je de griep krijgen en je weet ook niet wat de gevolgen zijn als je je laat inenten. Misschien kom je daar over 20 jaar pas achter. Hetzelfde dilemma heb je als de vraag komt of je je kindje onder de 4 jaar laat inenten...
    Ik vind het een keuze uit twee kwaden: inenten of afwachten en hopen dat ik het niet krijg. Of ik nog werk of minder onder de mensen ben vind ik niet zo relevant, je kan het in de supermarkt ook oplopen en daar kom ik ook nog wel als ik met verlof ben!

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Dit is precies hoe ik het voel/ erover denk. Ik vind het echt een kutdilemma. :x

En het helpt niet dat er zoveel verwarring is: op de site van mijn HA zie ik dat mensen die ze uitnodigen voor de prik een brief hebben gehad. Ik ben toch echt al een eind zwanger, en had begrepen dat ik in die bijzondere groep hoorde (ondanks dat ik zo gezond als een vis ben). Geen brief gezien... :(:(:(

16. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    pff meiden moeilijk ik ga hem denk ik niet halen al twijfel ik nog steeds.... ik heb op het moment geen baan meer en kom alleen buiten met wandelen met de hond of boodschappen verder ben ik redelijk gezond!!!
    Ik ben echt bang dat dit hetzelfde is bij de des dochters!
    Ik ben benieuwd wat jullie doen?

17. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Morgen moet ik de huisarts bellen.....of ik die spuit ga halen of niet!!!!

Pfffffffffffffff..............ik vraag aan hun toch eerst nog eens een keer raad!!!!!

Heeft iemand van jullie al hem gehaald?????

Ik laat jullie wel weten wat ik ga doen(heb gedaan)

Liefs Brigitte

18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik ga hem ook niet halen. Loop nu sowieso tegen het einde. De VK gaf me afgelopen week wel een a4 mee met info van de overheid en dat als je het wil je zelf contact moet opnemen met de huisarts. Maar ze gaf me helemaal gelijk dat ik niet wilde inenten. Het gaat mij er vooral om dat gewoon te weinig tests op zwangere vrouwen en dus ongeboren kindjes zijn uitgevoerd. Ik wil mijn kindje niet onnodig risico laten lopen. Begrijp wel dat het dilemma groter is als je pas in je 2de trimester zit.

19. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ja dat vraag ik me ook wie heeft het ondertussen al gehad..??

Zover ik weet ben ik al een aantal keer met 4 personen in aanraking geweest die (maby) de mexicaanse griep onder zich hadden.
    Miss was het wel een gewonen griep maar miss ook niet.

Dus ik twijfel ook of ik het moet halen. Ik wil niet dat mijn kindje hier iets aan over houd!! Net als toen, met dat DES verhaal.
    Dus ik neig steeds meer dat ik de prik niet ga halen.

Als het ook met de gewone griep complicatie's geeft, waarom hebben zwanger vrouwen toen ook een voorrang gekregen op een griepprik???

Twijfel twijfel twijfel.. Als nou gewoon duidelijk onderzoek naar gedaan was, was de keuze makelijker.

20. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    ik heb heeeel erg getwijfeld maar ik heb besloten dat ik de prik toch wel ga halen. ik ben bang dat als je de griep wel krijgt, je ook de gevolgen niet kan overzien voor het kindje. ik denk dat het kindje er dan veel slechter vanaf komt dan zonder vaccinatie. Ik heb ook die angst voor de gevolgen van de prik maar denk toch dat ze ons zwangere vrouwen niet zonder reden de vaccinatie aanbieden. Daar moeten ze vast gegronde redenen voor hebben. en het lijkt mij dat deze vaccinatie hetzelfde is gemaakt als de gewone griepspuit, maar dan met een ander griepvirus erin. En die zijn wel over langere termijn getest en niet gevaarlijk bevonden voor het ongeboren kind.

Verder maak ik me ook zorgen over mijn dochtertje van 1, voor mij een extra reden om me te laten inenten zodat ik haar in ieder geval niet kan besmetten. Mijn man doet hetzelfde, die is ook opgeroepen en haalt normaal nooit zijn griepspuit. Ik neem aan dat het ongeboren kindje door de prik ook antistoffen meekrijgt tegen het virus en daardoor de eerste kritieke maandjes van zijn/haar leventje ook alvast is beschermt.

Ik lees hier van meiden die bang zijn dat het hetzelfde is als met DES, maar ik denk niet dat dat hetzelfde is, omdat daarin synthetische hormonen zaten die erop gericht waren om de zwangerschap te beinvloeden, lijkt mij sowieso een gevaarlijke business en iets anders dan het inspuiten van dode griepcellen. Maargoed ik heb er verder geen verstand van maar dat klinkt in ieder geval niet erg veilig!

Nou ja het blijft moeilijk maar ik heb mijn keuze denk ik gemaakt. Succes allemaal met het beslissen!

Deel Deze Pagina