Gekleurde babywas

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cjpt, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik ben niet zo'n geweldige huisvrouw haha en moet nu toch echt gaan beginnen aan de babywas... de witte/lichte spulletjes zijn natuurlijk geen probleem. Maar zit een beetje met de gekleurde dingen in mijn maag.

Ik heb een aantal dingen die wit zijn met felroze letters erop enzo. Moet ik die voor de zekerheid helemaal apart wassen? Dus niet bij wit en niet bij gekleurd?

Als het dan misgaat zijn het iig alleen die kleertjes die lelijk worden?
    Of kan ik dat beter op de hand doen ofzo?

En die kleurvangerdoekjes die je in de was kunt doen, werken die echt of is dat onzin?

Pfff ben echt te zuinig op die kleertje haha. Alsof ik niet al jaren mijn eigen was doe haha.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi,

ik heb toevallig gister de babywas gedaan en zat met hetzelfde, alleen dan wit met blauw ipv roze. die dingen heb ik bij de gekleurde was gegooid, heb alleen volledig witte dingen in de witte was gedaan.
    omdat ik ook spijkerstof moest wassen heb ik nu nog wat groene dingen die apart moeten.

niets heeft afgegeven, en ik had er niet zo'n colour catch doekje bij gedaan.

het is idd even gokken, vond het zelf ook lastig!

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi cjpt,

ik heb wit en wit met printjes bij elkaar gedaan. Ik ging er gewoon vanuit dat zon shirt daarop gemaakt is, anders zou de tekst op het shirt zelf uitlopen?

Andere kleurtjes heb ik wel apart gedaan.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    #4 Lynn77, 7 jul 2009
    Laatst bewerkt: 7 jul 2009
    wit met printjes bij witte was, doe er zo'n doekje voor kleuropvangen in voor de zekerheid!Baat het niet dan schaad het niet denk ik dan, ik weet niet of het echt werkt

wat ik doe is alle kleren met die printjes bij elkaar wassen, dus geen andere dingen erbij die bijv. helemaal wit zijn (van de babydingen tenminste, niet bij mijn eigen kleding hoor)

ook kun je als je niet alle babytruitjes in die ene was wil doen, bijvoorbeeld wat spullen van jezelf erbij doen, meestal vangen kleren die al vaak zijn gewassen ook wel goed op, ik had een wit met roze bloemenprintje truitje bij mijn eigen witte shirtjes was in gedaan, en alles bleef mooi wit, zelfs zonder kleuropvang doekjes

oja en heb je geen volle trommel, dan kun je de was op korte was zetten (tenminste dat kan bij mijn machine) dan was je mooi schoon maar hoeft niet het hele programma te draaien

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb nooit echt een witte was dus heb gewoon alles bij de gekleurde lichte was gedaan en de donkere spullen bij een donkere was.
    Als ik het echt niet vertrouw dan mik ik de kleding bij een handdoeken was, als die verkleuren maakt het me niet zoveel uit.

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb echt kleur van kleur gescheiden. Niet dat ik normaal zo secuur ben maar vond het zo zonde als het ging verkleuren.
    Dus wit bij wit, lichtgekleurd bij lichtgekleurd en heb zelfs alle rode kleertjes met de hand gewassen omdat ik dat echt niet vertrouwde. Maar goed ook want het hele water was rood. Ben ik ff blij dat ik dat niet bij de rest van de was heb gegooid. :)

7. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Doe ik idd ook als ik iets nieuws heb waarvan ik twijfel, hup bij de handdoeken :p
    Doe ik dus straks met de babykleertjes ook!

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hahaha ben blij dat een aantal van jullie toch ook het zekere voor het onzekere hebben genomen! Voel me zo'n muts, normaal doe ik nooit zo moeilijk over de was. En inderdaad hier ook de handdoeken truc hoor. Ik had ooit een heleboel witte handdoeken maar daar zitten inmiddels ook allerlei varianten tussen haha.

Nou ga het morgen maar eens voorzichtig proberen denk ik... begin wel met wit, lekker veilig ;o)

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Om afgeven te voorkomen bij nieuwe kleding kun je het ook een nachtje in koud water met azijn zetten. Dit gaat ook krimpen tegen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb de witte en hele lichte kleren samen in de wasmachine gedaan. En de rest met de hand.. Zat nogal wat donkerblauw bij. En dat gaf ook flink af in het water. Na het wassen nog even (op kleur) gespoeld in de wasmachine om de zeepresten er goed uit te krijgen.

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Als ik een wit shirtje met print heb, doe ik het shirtje binnenste buiten en dan bij de witte was... dat gaat prima..

12. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hahaha... hier nog een onzekere wasser!
    Gooi zelfs de donkerroze spullen niet bij lichtroze...... en maar goed ook. Want nieuwe donkerroze doekjes (van badstof) gaven behoorlijk af.

Lastig he wassen!

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier ook even sommige broekjes en rompertjes in een emmer met biotex gezet. maar goed ook, want het had erg afgegeven. Daarna even op een spoelprogramma in de wasmasjien.

Succes meissie.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Zo ^^ doe ik 't al een jaar, en er is nog nooit wat mis gegaan! :)

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ligt er heel erg aan wat voor printjes je hebt. Als het zo'n plastic laagje is wat er op geprint is, dan gaat het vaak wel, maar ik had een shirtje met een rood hartje er echt in gemaakt (verf dus) en die is zelfs in de handwas een beetje uitgelopen! Was ook een krijgertje...

Ik heb (tsja, perfectionist) alle ook maar iets niet helemaal witte was met de hand gewassen. Aangezien het toch ook niet echt vies is. De gekleurde was heb ik een beetje op soort gesorteerd, maar niet té. Ik ben wel een profi handwasser geworden...

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zo doe ik het ook altijd, goedkoper dan colorcatchdoekjes. En daarna zou ik het bij de licht gekleurde was doen.

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ok die azijntruc had ik inderdaad al vaker gehoord... maareh... hoeveel azijn op hoeveel water hebben we het dan over ;o)

18. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik heb wit met printjes bij wit gedaan met een colorcatcher doekje. Het doekje was na de was knalroze, de rest was keurig wit. Ik zou die gok dus gewoon nemen als ik jou was.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    M'n moeder zei dat ik alles (de eerste keer) met de hand moet wassen :( Pfffff, als ik érgens een hekel aan heb...

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Een flinke scheut gebruik ik, heb niet echt een heel duidelijke verhouding. Ik zorg gewoon dat de kleren in de emmer net onder water staan. Misschien 1 op 10 of 1 op 12.

Deel Deze Pagina