Hoi, ik had vroeger een chicco draagzak van 25 euro.. maar het was dus zo niet fijn, weinig ondersteuning....... toen kocht ik een draagdoek combi cotti. maar die rekte uit na een tijdje dragen en hing me kindje bijna tot me knieeen...... ook niet al te best. ik wil nu even ECHT een goeie hebben. waarbij ik het ding zo kan instellen dat het hoog zit en blijft zitten. maar k wil nu echt geen miskoop doen.. (alweer) ik dacht dit keer aan een geweven draagdoek, die rekt niet uit en kan ik zo hoog instellen als ik wil. of eentje van babybjorn... ook dames met grote voorgevel die een fijne draagzak/doek hebben gevonden? nog tips? of gewoon niet aan beginnen
hai, een bb is geen ergonomische drager. Er zijn dragers die geschikt zijn vanaf de geboorte vlgns mij de bondolino en manduca. Een draagdoek kan vanaf dag 1 gebruikt worden. suc6, hoop dat ervaren dragers gaan reageren.
Een economische drager als bondolino, manduca of Beco. Of een geweven draagdoek. Rekken niet uit, kun je lang gebruiken en uren mee lopen. Is hier op het forum een groot draagdoeken topic, kun je veel dingen lezen. Babybij.nl staat ook veel info over verschillende dragers.
Ik ben zelf erg tevreden over mijn emeibaby draagzak. Krijg ook snel last van m'n rug, maar bij deze draagzak helemaal niet! Maar alle dragers zijn goed, als ze maar ergonomisch zijn. Een Babybjorn is hetzelfde als Chicco, dus die is niet goed. Maar idd Bondolino, Beco, Manduca, Storchenwiege etc. Je kunt via www.babybij.nl en Draagdoek Lenen ook diverse draagzakken lenen, zo doe je ook geen miskoop!
Ligt er een beetje aan wat je ermee wilt en voor welke leeftijd. Sommigen zijn voor de hele kleintjes niet geschikt. Een babybjorn is zeker niet geschikt en zul je ook rugpijn krijgen. Kijk eens op www.babybij.nl Daar kunnen ze je ook goed adviseren en je kunt er doeken en dragers lenen. Daarbij is er 25 aug een inloopochtend. Wie weet woon je in de buurt? Ik heb een geweven draagdoek van amazonas. Niet al te duur in vergelijking met anderen en bevalt erg goed! Gewonnen bij tevreden-baby.nl - tevreden-baby.nl Daarbij heb een manduca te leen van een vriendin. Superfijn om de oudste van 20 maanden mee op de rug te dragen. Ik vind het alleen 3x niks voor mijn dochtertje van 11 weken. En het vele verstellen vind ik erg moeilijk alleen te doen. Maar als je 'm alleen gebruikt is dat niet zo'n punt. Als ie eenmaal goed zit is het oke. Ik heb een beco butterfly gehad en die beviel ook prima. Maar ik vond het verstellen van de banden hierbij ook niets. Op mijn werk hebben we een bondolino. Combi tussen een draagzak en een draagdoek. Het is eigenlijk een zak die je deels moet knopen. Erg prettig! En nu heb ik sinds vandaag een storchenwiege. Net zoiets als een bondolino. Lijkt me erg fijn. Ik moet alleen nog even goed oefenen en proberen, dus daar kan ik nog niet zoveel over zeggen. Maar hij lijkt me geweldig! Ik zou dus even goed kijken wat je wilt, want het is heel persoonlijk. Succes!
Hoe oud is je kindje dat je wilt dragen? Een draagdoek is heel fijn, een geweven. Ik heb zelf ook een flinke voorgevel maar heb mn dochter van 1.5 tot 1 dag voor de bevalling van mn zoon nog gedragen. Nu draag ik momenteel alleen mn zoontje van 3 weken want als ik nu mn dochter draag van doen mn bekkenbodemspieren pijn. Voor een klein kindje vind ik een geweven draagdoek echt het aller fijnste, ik ben erg fan van Girasol maar het is meer een kwestie van wat vind jij mooi want alle geweven doeken zijn geschikt - alleen wol heeft wat meer aandacht nodig. Het meeste is gewoon katoen of katoen linnen. Voor mn dochter draag ik ook heel graag in een ergonomische draagzak. We hebben een manduca en een ergobaby en ze zijn beiden super. Eigenlijk is de ergo nog wat fijner! Grotere kindjes draag je heel fijn op je rug, kleine babies lekker gezellig op je buik.
Ik zou in dit weer wel waar mogelijk voor een zomerse uitvoering gaan. Ik vind de "gewone" bondolino momenteel veel te warm. Ik heb nu een hoppediz zomerdoek (das leichte) geleend en gelijk aangeschaft. Naar ik begrepen heb is deze een vsn de meest beginnersvriendelijke zomerdoeken, omdat je de nog dunnere zoals ellaroo en calin bleu echt goed moet knopen om snijden te voorkomen. (heb overigens een zeer bescheiden bosje hout voor de deur, dus advies daarover kan ik je niet geven)
Is het een idee om een draagconsult te doen? Zij kunnen je adviseren wat goed bij je past en ook verschillende opties laten zien. Op Draagdoekconsulenten kun je iemand vinden in jou regio.
Ik heb pas een bondolino gekocht en ben er zeer tevreden over. Ik wou geen wikkeldoek omdat ik nogal onhandig ben en ik teveel moeite zou hebben ermee en daarom hem na een tijdje niet meer zou gebruiken. De bondolino is zeer makkelijk in gebruik. Rugpijn heb ik geen last mee.
deze lijkt me wel wat: (tis trouwens voor vanaf geboorte) Calin Bleu White-De luchtige draagdoek maar nadeel is dat er staat dat het vooral voor ervaren dragers goed is, en dat ben ik dus totaal niet dan zou ik maar naar deze neigen: Boba Wrap Chocolate- maar hij is wel elastisch.. en daar heb ik slechte ervaringen mee. dus dan kom ik uit op: Marsupi Plus: de zachte comfortabele draagdoek die op een draagzak lijkt! maar nadeel is dat k er niet heel lang mee kan lopen... maar is wel lekker snel om. (handige site trouwens! met videos en kieswijzer, super handig) Wat zouden jullie doen?
Calin bleu moet je super netjes knopen omdat ie anders gaat snijden, dus als je nog geen ervaring hebt met geweven doeken dan zou ik daar niet mee beginnen. Rekbare doeken zijn WARM! Marsupi heb ik ervaring mee. Draagzakken zitten trouwens altijd lager dan draagdoeken omdat ze het gewicht meer op je heupen leggen. Als je graag hoog wilt dragen dan is een geweven draagdoek handiger. Als ik jou was zou ik zeker voor een geweven doek gaan! Een girasol diamond weave bijvoorbeeld, die zijn lekker dun maar wel makkelijk te knopen.
@CrazyAngel met een grote boezem kun je zeker gewoon dragen en ook zonder rug-, nek- en schouderpijn. (ik heb ervaring, heb cup G/H ) Je moet dan alleen wel zorgen dat je een goede ergonomische drager hebt. Heb je een idee wat je wil; wil je enkel een drager voor de eerste maanden, of wil je er echt langer mee kunnen dragen? Zie je het zitten om een doek te knopen, of wil je gewoon een klik-klik-en-ga-systeem?
ik wil eigenlijk een die ik snel en makkelijk kan aandoen, (aangezien ik nog een kleine meid heb van 4 en ik snel chagrijnig word en snel de moed opgeef als het een keer niet lukt).. maar hij moet wel goede ondersteuning bieden. daarom zie ik steeds meer af van de geweven draagdoeken.. hoewel ze me heerlijk lijken zitten.. ik wil de drager voor misschien voor 9 -12 maanden.. misschien voor langer, maar dat weet ik nog niet
Dan zou ik voor een Storchenwiege of voor een Bondolino gaan, denk ik. Dat zijn beide fijne dragers die vanaf de eerste dag kunnen. Makkelijk in gebruik, goede ondersteuning voor het ruggetje en je kunt er tot ongeveer 15 kilo mee dragen (ongeveer 2 jaar, al verschilt het per persoon tot wanneer ze een bepaalde draagzak nog prettig vinden dragen)
Als je het voor een jaartje wilt gebruiken, zou ik denk ik ook voor een bondolino (of storchenwiege) gaan.