belly Talk: Hartje luisteren

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Remember, 16 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ik heb even een vraagje.
    Ik hoor namelijk verschillende dingen over naar het hartje luisteren van je beeb met een angelsound of belly talk
    de een zegt dat het totaal geen kwaad kan maar de ander zegt dat er teveel stralingen door heen lopen...?
    Ik had begrepen dat het geen stralinge bevat en dat het het weerkaatsen van geluid is.

Nu dus de vraag is het gevaarlijk voor een beeb? Zo niet waneer zou je hiermee het beste kunnen horen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Remember,

zo'n apparaatje is zover ik weet niet gevaarlijk voor je baby. Lees wel goed de bijsluiter. Ik wil je wel op een andere manier waarschuwen over het gebruik ervan; er staat dat je het kunt gebruiken vanaf 12 weken zwangerschap, maar voor ons als verloskundigen is het bij die termijn soms lastig om met onze eigen (geavanceerde) apparatuur het kindje te vinden. Maar ook later in de zwangerschap kan het ongerustheid teweeg brengen als je bijvoorbeeld teveel luistert en iets anders hoort als wat je 'gewend'bent, terwijl er niets aan de hand is. Je kunt het dus wel gebruiken voor de leuk, maar neem het niet voor het medische.... daar is de verloskundige voor en je eigen gevoel.

Groetjes Brigitte

3. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    bedankt voor je antwoord,
    Helaas hebben wij geen gebruiksaanwijzing erbij gekregen dus maandag zullen we even contact op moeten nemen met belly talk.
    maandag hebben wij onze eerste echo en dan zullen we aan de vk vragen of zij het al kan horen en dan pas zoudn we echt opzoek gaan, we willen het namelijk opnemen en bewaren, dit als begin voor onze baby video.
    Zodra ik de beeb ook voel sturen we hem terug en gaan we gaan zo verder genieten zeg maar.
    Dit is ons derde kindje dus dat we zo nu en dan niet kunnen "vinden" wat we zoeken weten we nog wel van de eerste zwangerschappen, want ook toen moest de vk wel een lang zoeken of zelf even een min of vijf wachten voor ze het weer opnieuw probeerde.
    Ik vroeg het me alleen af omdat ik dus dubbele dineg erover hoor, wil natuurlijk niks doen wat onze beeb zou kunnen beschadigen.

Iig harteleijk beadnkt voor het antwoord,
    Remember

Deel Deze Pagina