Klopt niks van verzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

We hebben via onze tussenpersoon een arbeidsongeschiktheidsverzekering afgesloten voor mijn man.
    Die hebben we nu 1.5 jaar.
    In het begin ging er iets mis en werd een paar keer de premie dubbel afgeschreven. Onze tussenpersoon heeft het toen 'opgelost'. (er bleek een foute polis naast te lopen)
    Vanaf toen wordt de premie gewoon iedere maand (€ 18.77) van onze rekening afgeschreven.
    Nu kom ik er dus achter dat er nog niks van klopt.
    Het polisblad dat ik in onze map heb is een heel ander polisnr. als het polisnr. dat bij de automatische afschrijvingen vermeld staat (Het bedrag is wel op beide gelijk.
    Nu komt er afgelopen dinsdag ineens een brief dat we van heel 2009 nog € 379 euro nogwat hebben openstaan omdat er nog geen enkele maand premie betaald zou zijn :$
    Het polisnr. op de brief is gelijk aan het polisnr. dat bij de automatische afschrijvingen staat.

Of we het meteen wilden overmaken. Nu proberen ze het ook al vd rekening af te schrijven! Gelukkig is het weer teruggeboekt omdat er niet genoeg op die rekening stond (het salaris is nog niet gestort).
    Maar als het er maandag nou wel afgaat, kan ik het dan laten terugboeken door de bank ? ?

Onze tussenpersoon zou er achteraan en deze week terugbellen maar niks gehoord. Schiet lekker op.

Ik word er gek van, er klopt helemaal niks van.
    Betaal je gewoon iedere maand netjes krijg je dit gezeik :x

Ik denk dus dat die foute polis nooit goed is afgesloten ofzo :(

2. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Nou ik zou gewoon zelf de verzekering gaan bellen hoor! want daar klopt de ballen niet van

3. Female

Female Niet meer actief

Nou idd daar dacht ik zelf ook al aan.
    Ik weet nl zeker (ook nog van toen we het afsloten) dat de premie 18.77 is.
    Dus hoe komen ze dan uberhaupt aan 379.- ?!
    En het is gewoon iedere maand afgeschreven!
    Leuk hoor een tussenpersoon, maar aan zo een heb ik toch echt helemaal niks :x

4. Female

Female Niet meer actief

Misschien 1,5 jaar x 18.77 ? ?
    Dan hebben ze dus idd nog een polis ernaast openstaan?

Wat een gedoe zeg

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja daarom misschien klopt er wel geen bal van wat je tussenpersoon zegt dus zou het zeker zelf even goed gaan regelen bij die verzekering en ze een betaalafschrift faxen of mailen zodat je bewijs hebt!

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lekker hè... tussenpersonen? Als ze je iets kunnen verkopen zijn ze er als de kippen bij, maar als ze iets voor je moeten regelen, ho maar...

Daarom regel ik alles zelf rechtstreeks met de maatschappij waar wij verzekerd zijn.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost meid. In ieder geval kan je via je bank het geld terug halen als ze toch gaan proberen te incasseren. Storneren noemen ze dat. Ik hoop dat het niet nodig is en dat ze het voor je oplossen.

Succes!
    Josien

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heel erg vervelend, er gaat zo ongelofelijk veel mis bij verzekeringsmaatschappijen.

Je kan toch aantonen dat je betaald hebt voor die ene polis? Jij mocht er ook vanuit gaan dat het bedrag dat je maandelijks betaalde voor die verzekering was die je hebt afgesloten. Zij schrijven bedragen af en als ze dat met een verkeerd kenmerk doen: jij hoeft hun administratie niet te doen toch? Als het bedrag klopt ga je meestal niet alles napluizen.

Verder is het hetzelfde als met iets kopen. Laat ze maar zien dat jij ooit die verzekering waar ze nu mee komen, hebt geaccepteerd. Ze zouden iets van een getekende offerte moeten kunnen overhandigen. Gewoon meteen storneren die boel!

En tussenpersonen... Als je ze niet heel goed controleert, maken ze (tenminste, sommige) er echt een bende van.

8. Female

Female Niet meer actief

@ Josien
    Nou idd zeg. En ik weet ook niet zoveel van verzekeringen enzo, dus best lastig.
    iig fijn dat ik het kan laten storneren door de bank. (is het dan redelijk snel terug of duurt dat een poos?Het is een rek. bij abn amro)

Komt meteen een vraag bij me op;

Hebben veel van jullie dat, een arbeidsongeschiktheidsverzekering? (Als hij arbeidsongeschikt zou raken krijgt hij dus naast de 70 % een aanvulling (ik geloof zelfs tot 100 %)

Vinden jullie dit ook een belangrijke verzekering?

9. danip

danip Niet meer actief

maar een aov voor 18,- per maand is ook wel een hele goedkope. Dat klopt naar mijn idee zowiezo niet (werk in de verzekeringen) Maar het is wel een gek verhaal. Er liep dus een dubbele AOV? Bij dezelfde maatschappij? Want dan heb je gewoon het recht om de premie terug te ontvangen. Lijkt me ook wel raar van de verzekeraar. Die zou ook moeten zien dat er al een loopt. En het is ook gek dat het polisnummer van de brief dezelfde is als die van de afschrijving. Als er in de brief staat dat de hele premie nog niet is betaald, terwijl er wel wordt afgeschreven? :(

10. danip

danip Niet meer actief

@ Josien, Dat is inderdaad de standaaropmerking die mensen maken tegen tussenpersonen, maar je wilt niet weten hoe veel fouten de maatschappijen maken. Daar draait alles vaak in de soep en hoe hard je ook je best doet, ze lijken het niet te kunnen oplossen. Daar krijgen wij dan weer de schuld van, en dat is best heel erg vervelend. Wij hebben zo veel klanten die dit zeggen terwijl we zo ontzettend veel voor ze gedaan hebben, maar ja dat is achter de schermen, en wij zijn het aanspreekpunt.

11. valhalla

Female, zou als ik jou was heel erg goed kijken naar de voorwaarden die worden gesteld. Soms worden er zo veel dingen uitgesloten dat de kans dat je er ooit gebruik van zal maken bijna nihil is. Ook is de uitkering die op de polis staat een maximum en kunnen ze allerlei uitwegen verzinnen op basis van die voorwaarden om minder uit te keren.

Weet niet hoe je er financieel voor staat, maar zelf een reserve opbouwen is goedkoper denk ik. (plus, je krijgt rente als je het niet aan hoeft te spreken).

Je wilt niet weten wat een tussenpersoon aan provisie toucheert voor zulke verzekeringen. Als je er zelf niet zo veel kijk op hebt, misschien heb je familie of vrienden die er eens kritisch naar kunnen kijken?

12. Female

Female Niet meer actief

Ja maar het is wel gek. (Voor het gemak duidt ik de verschillende polissen aan met A en B ).
    Bij de maandelijkse afschrijving staat het nr van polis A vermeld, op de brief van 379,- staat ook het nr van polis A vermeld, en in mijn map zit polis B

Snap je?

Ja ik kan het gewoon aantonen, het is elke maand netjes afgeschreven dus.

Mss kun je idd beter alles zelf doen want...

13. valhalla

Heb je de offerte nog? Misschien dat je daar wat wijzer van wordt?

14. danip

danip Niet meer actief

Mag ik trouwens vragen wat voor maatschappij en wat voor polis het is? Het kan bijna niet een goede AOV zijn voor zo'n bedrag. Wil er wel even voor je in duiken ;) Werk toch met zulke polissen.

15. Female

Female Niet meer actief

Het is een verzekerd bedrag van 350.- p/mnd zie ik nu op de polis. En een basispakket zo te zien want er staat Dekkingscode: basis.

Bij dezelfde maatschappij idd (taf)
    Het is al een poos geleden maar in het begin werd de premie dubbel afgeschreven.
    Maar omdat ik dacht dat een tussenpersoon daar voor was heb ik het hem gevraagd op te lossen. En daarna werd er ook maar 1 x per maand afgeschreven.
    Hij zei destijds dat het idd kwam doordat er een 'foute' polis naast liep.
    Verder heb ik er eerlijk gezegd nooit meer op gelet omdat er gewoon maandelijks afgeschreven werd.
    En ook nooit meer iets van gehoord.

En op die brief staan ook allerlei verschillende bedragen (maand 01-2009 t/m maand 06-2009 steeds € 47.94, dan maand 08 en 09-2009 weer €18.77. dan ineens € 29.17 en maand nov.2009 weer € 18.77)

Er staat btw ook dat ze ons op 22 okt. al hebben geinformeerd over deze achterstand. Zoals ik al zei, nooit iets gehoord. zucht.

:(

Snappen jullie het nog?! :x

16. danip

danip Niet meer actief

Als je wilt wil ik er wel voor je naar kijken. Wat het kan zijn dan. Taf is niet een slechte verzekeraar, maar zo'n laag bedrag daar hoef je eigenlijk niet echte een AOV voor. Waarom hebben jullie de AOV destijds afgesloten? Ik denk dat je bijna wel zonder die polis kan.

ALs je wilt dat ik er naar kijk, dan mag je me wel pben.

17. Female

Female Niet meer actief

Je mag wel kijken hoor, als je wilt. heb even een pb gestuurd.

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Danip, ze zullen echt niet allemaal zo zijn... ik heb niet generaliserend over willen komen, maar mijn ervaring leert me dit nu eenmaal. Nu heb ik een vriendin die zelf ook als tussenpersoon werkt en ook zij beaamt dat er veel tussenpersonen wel zo denken. Gelukkig is ook zij niet een van hen. En dat is de beste reclame die je als tussenpersoon voor jezelf kan maken, toch?

19. danip

danip Niet meer actief

Ik denk dat als iemand een tussenpersoon zoekt dat je dan gewoon het beste aan vrienden en familie kunt vragen met wie zij goede ervaringen hebben. Zo komen wij ook aan 80% van onze klanten. Goede mond op mond reclame ;) Ik weet dat er heel veel rotte appels tussen zitten, maar vind het altijd best erg dat ook wij dezelfde opmerkingen krijgen. En het stomme is dat dat vaak is van de klanten waarvoor je hemel en aarde hebt bewogen voor niks. Dus vandaar dat ik er even op wilde reageren.

Deel Deze Pagina