ongeveer 5w en bloedverlies

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tulpje, Mar 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tulpje

Tulpje Actief lid

Mar 30, 2011
    166
    0
    16
    Female
    hallo

ik ben ongeveer 5 weken zwanger, mijn laatste menstruatie was 1 februari..

ik heb sinds gister bloed verlies. het begon met oud bruin en nu is het echt heldere bloed met kleine stolseltjes.. ik maak me zorgen..

ik had de verloskundige al gebeld en ze zei dat ze weinig kon doen omdat ze het kindje niet goed kon zien en het hartje ook nog niet kon horen..ik mag maandag de 18e op controle en hopen dat we het hartje kunnen horen met 6 weken..

ik heb verder geen buikpijn en geen seks meer gehad..
    ik heb gister wel iets zwaars getild, maar kan ik daar nu nog van bloeden ?

ik heb het alleen als ik afveeg of als ik met een tampon kan kijken of daar bloed aan zit als ik het eruit haal..
    is dit een begin van een miskraam ? of is dit een innesteling ? ik weet het echt niet hoor..

bij mijn eerste zwangerschap verliep alles perfekt en alles was zoals t moest zijn..
    heb nog nooit een miskraam gehad dus weet ook niet hoe ik zoiets voel aankomen..

kan iemand mij helpen ?

2. MamaKita

MamaKita Actief lid

Jan 21, 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    Ik kan je helaas niet helpen, ik heb zelf ook een hele tijd in spanning gezeten vanwege krampen en bloedverlies, ik wil je alleen wel even laten weten dat stel, stel het is mis (we gaan er niet vanuit natuurlijk) dat je dan geen tampon in mag doen, je bent namelijk heel vatbaar voor infecties! Meisje, ik wens je heel veel succes en geluk, ik hoop dat je babytje blijft zitten! xxx

3. Tulpje

Tulpje Actief lid

Mar 30, 2011
    166
    0
    16
    Female
    Hallo..

Ik zie op je banner dat je bijna 7 weken bent...
    Met hoeveel weken had je dat en hoelang hield t bloedverlies aan ?
    En is alles nog goed met je kindje dan ? Hoop t wel !..

Groetjes

4. minimoon

minimoon Niet meer actief

Het kan natuurlijk beide kanten op. Ik heb met 6 weken een bloeding gehad (helder rood) maar dat hield eigenlijk heel snel op - tenminste, ik bloedde s avonds (bij afvegen) en de volgende ochtend was er eigenlijk al weinig meer te zien (beetje zon klein streepje). Wel naar het zh voor inwendige echo; kloppend hart en alles goed.
    Men zegt wel eens, als er geen krampen zijn dan is een bloeding niet erg. Dat weet ik niet of je dat moet geloven. Heb ook een missed abortion gehad, en toen had ik nergens last van. Sterkte in ieder geval. Hopen dat je maandag een kloppend hartje ziet!

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Idd, je zult waarschijnlijk nog even in spanning moeten zitten :(
    Ik heb zelf rond 5 a 6 weken ook bloedverlies gehad, en ik schrok me kapot. Maar het bleek oud bloed te zijn, en alles is verder goed gegaan, zie mijn banner. Het hoeft dus niets te betekenen. Ik duim voor je meid!

6. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    tja het kan alle kanten op maar eerlijk gezegt vind ik het niet veel goeds.

gelukkig mag je maandag, ookal is dit wel erg lang wachten.
    heb je geen buikpijn?

7. Tulpje

Tulpje Actief lid

Mar 30, 2011
    166
    0
    16
    Female
    Hallo

Bedankt voor de reacties.
    Het steld me gerust als ik lees dat het bij jullie goed verloopt!
    Maar ben wel nog bang

Nee ik heb totaal geen buikpijn..
    Alleen met afvegen zit er helder rode bloed met kleine stukjes erin....

Ik weet het is zo spannend ben erg bang dat ik geen goed vruchtje zie maandag..

Ik heb wel zoiets van : stel dat het afkomt.. dan was het ook geen goed vruchtje.. maar ben echt heel bang dat ze niet goed gaat de komende dagen. .

Groetjes

8. Felice88

Felice88 Actief lid

Feb 2, 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Beste Tulpje,

Ook ik heb met 5 en 6 weken bloedverlies gehad. Eerst een paar druppels, daarna echt een paar keer vegen bloed. Ook ik dacht toen 'ja hoor, dat was het dan. Dit is het begin van een miskraam'. Ik was zo verdrietig want je leest van alles en gaat van het ergste uit. Mijn VK drukte me op het hart dat zodra ik geen krampen zou krijgen, ik me er niet druk over moest maken (ja ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan.....;)!).

Ondertussen ben ik bijna 17 weken zwanger en is alles goed. Het hoeft dus echt niks te betekenen! Het kan goed een late innestelingsbloeding zijn geweest of gewoon een kleine bloeding van binnen omdat alles zo goed doorbloed is.

Sterkte meid, zolang het geen echte menstruatie wordt en/of je geen buikkramp hebt, proberen van het beste uit te gaan. Sterkte!

9. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,424
    3
    38
    Hier ook bloedverlies gehad. Vorige week zelfs zoveel dat het langs mijn benen liep en ik ook wat stolsels verloor. Echter op de echo deed de uk het perfect.

Het kan dus ook goed gaan, maar de spanning die je nu hebt is wel erg vervelend.

10. MamaKita

MamaKita Actief lid

Jan 21, 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    ik heb met 5,1 weken bloedverlies gekregen, dat hield een paar dagen aan, toen stopte het weer en eenpaar dagen later kwam het weer terug, toen stopte het weer eenpaar dagen en nu is het weer begonnen, bij mij blijkt dat er bloedstolsels in mijn baarmoeder zitten en dat verklaart het bloeden, ook zou ik oorspronkelijk een tweeling of zelfs een drieling krijgen en het is nu maar 1 kindje, dat hoor je wel vaker. dus ik heb goede hoop voor je dat het goed afloopt! xx

11. Tulpje

Tulpje Actief lid

Mar 30, 2011
    166
    0
    16
    Female
    Oo wat fijn om dit telezen dat het zo goed gaat bij jullie!

Ik krijg er echt hoop door..

Mijn vk zegt idd ook dat zolang ik geen buikpijn krijg dat ik me niet zo druk hoef te maken maja doe het maar is he haha..

Vrijdag wordt mijn zoontje 1 jaar en dan zal ik er wel niet zo mee bezig zijn die dag hoop ik..

Ik zal jullie op de hoogte houden de komende dagen..

Veel geluk in jullie zwangerschap verder allemaal!

Xxxxx

12. Tulpje

Tulpje Actief lid

Mar 30, 2011
    166
    0
    16
    Female
    Afspraak was verzet naar gister.. maar alles was oke zeiden ze.. ben net 5 weken en konden nog geen babytje zien maar wel het vruchtzakje en dooierzakje.. ik moet volgende week vrijdag terug komen..

13. Felice88

Felice88 Actief lid

Feb 2, 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Fijn om te lezen Tulpje! Ik heb inderdaad met 7 weken ook een vroege echo gehad en als er een vruchtzakje en dooierzakje te zien was dan zit alles er dus nog :)!

Grote kans dat het een (late) innesteling is geweest. Veel plezier morgen met de verjaardag van je zoontje!

14. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Mooi om te lezen meid! :)

Ik had zelf met 11 weken en 4 dagen een bloeding midden in de nacht. Nou we dachten het ergste. Ik had de verloskundige gebeld om 02:30 in de nacht, en ze zei dat we direct om 08:30 langs mochten komen. Dat waren een van de langste 6 uren van mn leven. Maar er was niks aan de hand met de kleine. Er was wat verdikking te zien in mn baarmoeder maar voor de rest was er niks te zien, maar wat schrik je je kapot zeg als je dat ziet..

15. Tulpje

Tulpje Actief lid

Mar 30, 2011
    166
    0
    16
    Female
    Hallo

Ja ben ook erg blij dat ik weet dat het goed is nu..
    Felice bedankt voor de felicitatie maar mijn zoon was vorige week de 15e jarig haha het was een hele leuke dag !

Ben alweer benieuwd naar de volgende echo ik hoop dat ik dan t hartje ksn horen of zien..

Xxx

16. Xannetje

Xannetje Actief lid

Sep 24, 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Wat fijn dat het toch goed allemaal goed zat! Geniet van je zwangerschap!

17. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Bloedverlies tijdens de zwangerschap is niet iets om je gelijk druk over te maken. ( doe je natuurlijk wel, want ook ik deed dat hoor )
    Ik ontdekte op 1 januari 2012 ( de dag dat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden ) dat ik zwanger was. De volgende dag verloor ik opeens bloed, en kreeg buikpijn. Kon 2 kanten op gaan zei de gyn.
    Uiteindelijk heb ik buikpijn en bloed verloren vanaf week 4 tot aan week 10, en ineens was het weg. Daarna heb ik de hele zwangerschap regelmatig nog gehad dat ik wat bloed op het wc papiertje had als ik naar de wc was geweest. Dus al met al, wil dat niet altijd iets zeggen, kijk mijn banner maar.
    Succes.

18. LeennKen

LeennKen Bekend lid

Apr 12, 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    bij mijn eerste zwangerschap ben ik rond 5weken bloed beginnen verliezen.. bij mij is het jammer genoeg toen misgelopen een paar weken daarna :(

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik bloed ook al sinds 5 weken. Tot nu toe alles goed. Inmiddels al wel 5 echo's gehad. Maar het voelt helemaal niet fijn. Sterkte!

20. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Het kan beide kanten op, maar zolang je geen buikpijn hebt is het okay. Ik heb het vier keer gehad een vier keer is het goed gegaan! Fijn dat de echo goed was!

Share This Page