last van heupen en rug

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esther1984, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik weet dat je tijdens de zwangerschap last kunt krijgen van heupen en rug, i.v.m. soepeler worden.

maar nu heb ik het zo erg, dat ik s''nachts in bed wel eens wakker wordt van de pijn in mijn heupen, voornamelijk de linkse heup, dan voelt heel stijf aan, en hoe dat ik dan maar weg leg, het blijft zeer doen, is dit normaal dat ik daar nu al zo'n last van heb, en dat geldt ook voor mijn rug, als ik lang zit, sta, lig, krijg ik erg veel last van mijn rug, ik ben expres al 2 keer in de week gaan zwemmen, om rugpijn proberen te voorkomen, maar dat heeft dus niet geholpen, heb het voornamelijk in mijn onderrug, en voor dat ik zwanger was liep ik altijd al een beetje te sukkelen met mijn rug, ook al eens foto's laten maken enzo.
    wie heeft hier lips voor? of moet ik verdere stappen gaan nemen, want ik heb zoiets, als ik kijk hoeveel lat ik nu heb, hoe moet dat dan als ik een paar weken verder ben, wordt natuurlijk alleen maar zwaarder.

2. rachel30

rachel30 Lid

12 aug 2009
    68
    0
    0
    ik heb precies hetzelfde en bij mij is het lichte bekkeninstabiliteit..
    ga ermee naar de fysio die kan voor tips en oefeningen zorgen

3. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    heb net eens het een en ander er over zitten lezen, maar veel dingen komen mij wel bekend voor, zoals bij pijn bij schaambot, het soms moeilijk kunnen lopen, mijn vriend zegt dan dat ik op een eend lijk, trap lopen, als ik lang moet blijven staan, het aandoen van mijn sokken en schoenen krijg ik ook pijn in mijn heupen, en vooral na dat ik b.v. een halve dag heb staan poetsen en doen, en ik ga dan zitten, nou als ik dan op moet staan lukt me dat gewoon bijna niet, maar wat moet ik nou doen, eerst een afspraak bij de huisarts maken, of moet ik dit met mijn vk bespreken??

4. Jada09

Jada09 Niet meer actief

je kan gewoon een therapeut bij jou in de buurt bellen. Daar hoef je geen verwijzing voor te hebben van huisarts of verloskundige.

Succes en sterkte, ik weet hoe het voelt en door de therapie is het bij mij een stuk minder pijnlijk geworden.

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik had dit bij mijn zoontje ook, vanaf week 25 ongeveer. Soms hele nachten veel pijn, zo weer dagen niet. Vooral mijn linkerheup en dan met slapen grrrr echt niet fijn! Mijn vlos heeft het nooit over BI gehad, ze zei dat het erbij kan horen.

Moet zeggen dat het ook alleen snachts was, overdag nergens last van.

6. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    hier ook rug en heup/bekkenpijn begon ook al vrij vroeg in de zwangerschap. Ik ben naar de fysio geweest en kreeg een aantal oefeningen die op zich wel goed hielpen. Moet alleen zeggen dat ik nu overdag het wel prima volhoudt maar het slapen blijft een probleem. als ik een half uur op de éne kant lig doet die zeer en dan draai ik en begint de andere kant weer....maar ja voor mij is het einde nu in zicht ;)

7. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik herken je klachten wel. Ik heb er laatst op zitten zoeken op internet, maar wat ik ervan begreep was dat het bij een zwangerschap hoort.

Bij mij helpt het om elke dag een stuk te gaan lopen. En erg op mijn houding te letten (tijdens het staan en lopen). Je kan juist ook klachten krijgen, doordat je zo anders loopt nu.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou zeggen, zoek een bekkenfysio ;)

en verder, slapen met een kussen tussen je benen, niet met je benen over elkaar zitten. Als je staat licht door je kniën buigen en niet je knien overstekken en in je heup gaan staan. daar kan je vast mee beginnen tot je bij een fysio terecht kan.

en probeer juist niet te waggelen, daar wordt het erger van.

9. wilhelmina

16 sep 2008
    32
    0
    0
    ik heb er zelf ook last van maar dan van mijn rechterheup en vooral s`morgens en s`middags is het over.
    maar ik zou zeggen ga er mee naar de fysiotherapeut, geeft meestal wel verlichting

10. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Ik heb hier ook last van,
    Mijn verlosk adviseerde mij goed op mijn houding te letten..
    Trapje voor trapje lopen, met tillen het evenwicht houden.. goed op je zithouding letten enz..
    En als ik er erg last van zou krijgen, moest ik maar eens naar de fysio gaan..

Dus mischien is fysio een optie?

11. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden

12. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    bedankt, mijn vriend neemt ook veel huishouden over hoor, maar dat ik zelf een halve dag ga staan poetsen, is mijn eigen fout, is de nesteldrang denk ik, want kan geen vuiltje of rommeltje meer zien, wordt er gek van, ik slaap s''avonds nu met een voedings kussen, en dat schilt wel iets, ik zal vandaag eens langs de fysio rijden bij ons in het dorp, kijken wat hun voor mij kunnen betekenen.

13. Mundy

Mundy Lid

27 jul 2009
    19
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Grootegast
    Ik heb sinds een paar weken ook erg last van mijn rug, stuitje en schaambeen. De laatste twee weken is het zo verergerd, dat ik de fysio gebeld heb. Zij heeft mij ivm mijn klachten doorgestuurd naar iemand die Cesar therapie doet. Gisteren ben ik voor het eerst heen geweest en ik moet vanaf nu 2x per week heen en zelf thuis oefeningen doen. Gisteravond, dus na één sessie voelde het al iets beter aan, ik kan het je dus zeker aanraden! Verder is mij geadviseerd om minder te gaan werken, omdat ik met name op mijn werk last heb. Dat ga ik morgen met mijn baas overleggen.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het is wel aan te raden een bekkenfysio te zoeken ipv een normale fysio. Je hoort nogal eens dat deze te weinig weten over het bekkengebied en dan krijg je tips als bedrust etc.. Terwijl dat alleen maar slecht is.
    Het klinkt iig echt als lichte bekkeninstabiliteit dus het is zeker verstandig om een goede therapeut te zoeken. Of het werkt is een tweede maar je leert dan in ieder geval goede houdingen en oefeningen om het te laten ontspannen.
    Minder werken is idd wel verstandig als je er echt last van krijgt tijdens het werken. Bekkeninstabiliteit moet je echt serieus nemen, anders houd je er last van na je zwangerschap en dat zou echt vervelend zijn!!

Deel Deze Pagina