Lieve ladies, Ik ben net 5 weken zwanger van ons 2e wondertje. Ik ben wisselend misselijk, maar vandaag helemaal niet. Maak me op zich niet zo veel zorgen. Maar ik vroeg me af of jullie ervaring is dat je bij een volgende zwangerschap juist minder misselijk was of minder symptomen had. Ik ben ook minder moe dan bij de eerste (denk ik... bijzonder, hoe snel je dingen vergeet ). Bedankt!
Ik voel me het zelfde als bij mijn eerste zwangerschap (ben benieuwd of dat zo blijft) maar hoor juist steeds dat elke zwangerschap anders is, vond het daarom grappig dat alles precies hetzelfde gaat.
Hier net andersom... Bij de eerste zwangerschap nooit iets gevoeld! nooit misselijk, nooit vermoeider dan anders, nix, nix, nix! en nu doe ik nix anders dan klagen van vermoeidheid en misselijkheid. Ik word er helemaal gek van
bedankt voor jullie reacties, iemand anders ervaringen? ben op dit moment trouwens weer wat misselijk/maagzuur...
O ja hier ook anders, bij de eerste zwamgerschap (en tweede en derde, die geeindigd zijn in een miskraam) had ik onwijs zere borsten. Nu helemaal niet, ben nu wel heel erg moe.Maar goed, dat wijt ik dan ook wel aan de extra hormonen die ik nu moet nemen Misselijkheid heb ik in geen een zwangerschap gehad gelukkig
Vorige week dinsdag-nacht heb ik geen oog dichtgedaan omdat ik zo erg het zuur had van maagzuur!! vreselijk was het...Was aan het janken van de pijn. Gelukkig was dit tot nu toe de eerste keer dat ik zo fel last van het zuur heb gehad...Misselijk ben ik best wel een hele dag! Alleen als ik stil lig gaat het wel...
bij mijn vorige 2 zwangerschappen was ik van week 6 tot week 15 en week 20 misselijk in de ochtend (met overgeven) en deze keer ben ik pas vanaf 7 weken misselijk maar dan vanaf half 5 in de avond en zonder overgeven maar geen trek in avond eten. 's avonds neem ik altijd een lolly en dat helpt wel
het gehalte HCG stijgt in de loop van de eerste weken, vanaf ongeveer 11 weken zakt het weer iets. dat je nu niet misselijk en niet moe bent kan heel goed kloppen, want die klachten komen misschien nog wel over een weekje of 2... misselijk hoef je niet te worden, maar ik denk dat niemand NIET extra moe gaat worden in die eerste 12 weken...dus geniet er nog even lekker van.... ik begrijp je wel hoor, het liefst voel je je beroerd, dan weet je tenminste zeker dat je zwanger bent toch? ik heb mij zorgen gemaakt over mijn cupmaat...die zou toch groeien? waarom gebeurde dat dan niet? Nu ik 16 weken ben begint dat een beetje te komen en denk ik ook: pfff...gelukkig...
Bij mijn eerste twee zwangerschappen kwam ik om in de kwaaltjes En bij mijn derde zwangerschap voelde ik echt helemaal niks, geen gevoelige borsten, niet misselijk en ga zo maar door. Het enige waar ik aan kon zien dat ik zwanger was, was mijn groeiende buik.
bij mn eerste was het van 6 tot 12wk. heel misselijk, niet spugen. bij de tweede van 6 tot 7,5 week een mini beetje misselijk daarna nergens last van. nu bij de derde erg misselijk, weer vanaf 6 weken, dit keer ook spugen het kan dus heel goed dat je er geen last van hebt dit keer.. maar zou toch niet te vroeg juichen want tot aan de 10e week verhoogd je progestron dus je misselijkheid kan altijd nog komen
Ik heb nu ook helemaal nergens last van. Merk alleen met tandenpoetsen wel dat ik af en toe sta te kokhalzen (had ik de vorige zwangerschappen ook). Maar verder niet misselijk, geen krampen in mijn buik meer en ook geen zere (.)(.). Weet nog wel dat het de 2e zwangerschap ook later op gang kwam dat misselijk zijn rond een week of 8 maar dat heeft toen zeker tot een maand of 6 geduurd. Zit er nu dus eigenlijk nietecht op te wachten op die gezellige kwaaltjes.