Duidelijke voorkeurshouding (stuit) voor langere periode, ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meris, 30 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Onze kleine man ligt al zeker 6 weken in exact dezelfde positie. Het hoofdje voel ik altijd hoog aan de linkerkant. Alleen de trappen variëren van schuin naar recht naar beneden.
    Mijn dochters hebben altijd op elke echo en bij elk bezoek aan de vk met het hoofdje naar beneden gelegen en ook altijd erg diep.
    Nu weet ik uiteraard dat ze nog alle kanten op kunnen, maar deze knul doet dat nooit.

Zijn er meiden die dit herkennen? Ik ben benieuwd bij wie van jullie de kleine dan toch nog uit zichzelf goed ging liggen.

Alvast bedankt!

2. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik ben nu 36 wkn zwanger van onze 6e. Het ligt al wekenlang in stuit. Al vanaf 25 weken.
    A.s. dinsdag krijg ik een uitwendige versie.
    Mijn andere 5 hebben nooit in stuit gelegen.

3. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde. De oudste twee lagen al snel met hun hoofd naar beneden en diep.
    De jongste lag weken lang overdwars/stuit. Ze veranderde nooit van plek. Achteraf bleek de placenta heel laag te liggen met een stukje voor de uitgang. Ze had dus geen plek om goed te gaan liggen. Tijdens de bevalling kwamen ze hier achter dmv een echo.
    2 dagen voor ik een geplande liggingsecho zou krijgen, beviel ik onverwachts met spoedkeizersnede met 35 weken.

Weet jij waar jou placenta ligt?

4. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Ja ik! We lopen ook beide bijna gelijk zie ik. Na het laatste bezoek bij de gyn begon ik er ineens aan te piekeren. Ze vertelde en liet me voelen waar t hoofdje zat en ik dacht ineens ik heb haar nooit op een andere plek voelen trappen. Ze licht naar mijn idee aan de rechter kant en voel alleen benede getrap en rechts (boven) gekriebel. Het maakt me wel bang voor een stuitligging
    Dinsdag moet ik weer heen dan ga ik het zeker vragen

5. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik heb maandag mijn 3D echo, eens kijken of hij nog steeds zo ligt. En woensdag mijn afspraak bij de vk, dan zal ik er ook eens naar vragen. Ze zei laatst dat op het eind 90% gewoon goed ligt. Maar of dat ook opgaat als ze nooit van positie wisselen...

Mijn placenta ligt ook erg laag, daar krijg ik met 32 weken nog een echo voor. Dit heb ik bij mijn eerste 2 nooit gehad, dus het zou goed kunnen dat die 2 zaken met elkaar te maken hebben.

Ik zal me alvast eens in gaan lezen in de opties bij een stuitligging, dat kan nooit kwaad. En in de tussentijd hopen dat de kleine zelf andersom gaat liggen.

Mag ik vragen waarom je een spoed ks moest ondergaan tigra? Gaat nu alles goed met je dochtertje?

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Dl lag vanaf week 24 in stuit en is nooit veranderd van positie.
    Ook niet met een draaipoging. De gyn kon geen oorzaak vinden voor de stuitligging en noemde het gewoon toeval of pech ;)

Ben wel benieuwd hoe dat deze zwangerschap zal zijn.

7. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Onze kleine ligt nu ook nog in stuit.
    Maar is erg druk. Dus hoop dat ze nog even lekker gaat draaien

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja hoor heel herkenbaar. Ons meisje lag vanaf week 17 met dr hoofd rechts boven en in stuit. Zo is ze met 37.4 weken uit m'n buik gehaald dmv keizersnee. Hier is ze dus al die tijd zo blijven liggen, wat ook geresulteerd heeft in een voorkeurshouding van nek en hoofd.

9. Watermann

Watermann Niet meer actief

Hij kan altijd nog veranderen in zijn positie.
    Mijn beeb ligt vanaf 27w al met zijn kopje onder, af en toe heb ik erge steken.. Volgens mij is hij aan het indalen.

10. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Hier ook al vanaf week25 dwars in stuit net als mijn dochter destijds
    De gynaecoloog heeft haar gedraaid met 36 weken en toen bleef ze goed liggen.
    En dat verwacht ik nu weer..

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Mijn eerste dochter heeft heel de zwangerschap in dwarsligging gelegen nog nooit met het hoofd naar beneden. Met 37 weken draaipoging gehad en voor ik de auto instapte lag ze alweer dwars. Met precies 38 weken lag ze voor de eerste keer in hoofdligging en ben ik ingeleid en is ze geboren.

Tweede dochter hetzelfde verhaal, deze keer geen draaipoging maar een keizersnede gepland. De nacht voor de geplande keizersnede draaide ze naar hoofdligging en ben ik ingeleid en is ze geboren.

Derde dochter lag dwars en daarna in stuitligging en met ruim 37 weken draaide ze naar hoofdligging.
    Deze keer een natuurlijke bevalling en met 38 weken geboren.

Met 27 weken hebben ze natuurlijk nog plaats genoeg om te draaien.

12. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    De placenta ging bloeden en daardoor kreeg ik weeën, met het gevolg nog meer bloedverlies. Mijn dochter lag dus nog overdwars en de navelstreng onder haar. Onmogelijk om normaal te bevallen. Haar longentjes waren niet rijp en daardoor veel complicaties. Maar inmiddels gaat het super! Het is een hele vrolijke baby.

13. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje heeft hij ook de hele zwangerschap in stuit gelegen, werd ook al gesproken over een draaipoging. Op het laatst is hij ineens uit zichzelf toch nog goed gedraaid. Het kan dus wel!

Bij deze zwangerschap lag ons meisje de hele tijd netjes met haar hoofd naar beneden en een paar weken terug lag ze ineens in stuit;) Maar ook zij is inmiddels weer teruggedraaid en ligt weer goed.

14. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Mijn zoontje heeft in ieder geval het hele derde trimester in stuit gelegen. Hij is uiteindelijk ook niet gedraaid en met een keizersnede gehaald.

15. pebbels78

pebbels78 Actief lid

26 mei 2015
    216
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier 30 weken zwanger van nummer 4.
    En meneer ligt ook in een stuit.
    Soms maak ik me druk erom en dan weer niet.

Heb dit topic wel helemaal gelezen, ervaringen lezen doet goed

16. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Wat fijn dat het allemaal goed gekomen is Tigra, na zo'n spannende tijd.
    Fijn om te lezen dat ze zelfs op het laatste moment nog kunnen draaien. Ik zou me minder zorgen maken als ik hem weleens zou voelen wisselen van positie, maar hij komt maar niet van z'n plek terwijl hij toch ruimte genoeg zou moeten hebben...

Fijn dat jullie ervaringen willen delen!

17. aapje7

aapje7 Actief lid

28 feb 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al de gehele zwangerschap een stuitligger.
    Als ze volgende week nog niet gedraait is gaan ze haar een handje helpen.
    Ik maak me er niet al te druk om.

18. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Bij mij lag hij vanaf de eerste echo tot aan week 34 altijd in een stuit en is toen uit zichzelf gedraaid. Zit nu op 36 weken, morgen controleren ze weer of hij nog steeds zo ligt maar dat denk ik wel.

19. steefie1990

10 dec 2015
    52
    24
    8
    NULL
    NULL
    hier lag onze dochter ook de hele zwangerschap in stuitligging.
    uiteindelijk met 36+4 gebroken vliezen en precies met 37 weken geboren dmv een keizersnede

20. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Onze oudste heeft heel de zw in stuit gelegen. Uiteindelijk 1 dag voor geplande ks op 38 weken gedraaid... Het kan dus altijd.

Deel Deze Pagina