Help! Zoek Moeders voor Moeders adres Utrecht Zuilen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bali2015, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben 6 weken zwanger en wil graag mijn steentje bijdragen aan Moeders voor Moeders. Ik heb echter een probleempje.

Sinds kort mag je alleen meedoen als je een (voor/achter)tuin hebt om het te laten ophalen. Ik heb geen tuin helaas. Is er iemand die in Utrecht Zuilen woont die een voortuin heeft waar ik mijn kratjes elke week vrijdag mag komen afleveren/ophalen?

Ik hoop dat ik toevallig iemand vind! :)

2. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat goed dat je mee wilt doen !
    Mag ik vragen waarom je een voor of achter tuin moet hebben?

Als ik ooit zwanger mag raken, zou ik ook andere mensen willen helpen die het nodig hebben, ik heb ook geen voor of achtertuin ..

3. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Geen afleverpunt in de buurt? Overigens wel jammer dat deze regel is ingevoerd. Ze willen toch graag zoveel mogelijk vloeibaar goud? Met deze regel lopen ze heel wat flat/appartement/maisonnette bewoners mis!

4. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!!

Sinds héél recent (1 of 2 maanden ofzo) mag het niet meer op straat gezet worden.. Daarom alleen als je een tuin hebt waar je het in kunt zetten. (Heel raar, alsof iemand er dan niets mee uit zou kunnen spoken-mócht iemand dat willen wat ik me niet voor kan stellen)..

En die wegbrengpunten zijn ook afgeschaft.. Die waren ook onbemand/onbeheerd dus mogen ook niet meer.. :(

Echt belachelijk! Ik weet al jaren dat ik dit graag wil en zo lopen ze idd in steden als Amsterdam en Utrecht heel veel mis :(

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Kun je niet met MvM contact opnemen om te vragen of zij een oplossing weten? Of misschien dat zij iemand kunnen vragen die bij jou in de buurt woont? Zij hebben immers alle gegevens van zwangere vrouwen.

6. noelle84

noelle84 Actief lid

20 feb 2015
    137
    6
    18
    Hier in de flat is ook iemand zwanger, gezien de flessen van mvm vit de deur.. Wij hebben ook geen tuin ofzo, dus zal het even navragen als ik jou was.

7. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    De MvM-vrouw gaat ook voor me rondkijken maar kon niks beloven. Heeft die flat toevallig een soort tuintje/perceel/groen iets? Want dat noemde ze als enige uitzondering.. Heb het echt heel duidelijk gevraagd en mag het echt niet bij mij op de stoep zetten (heb een klein inhammetje bij mn voordeur van 50cm ofzo maar is niet genoeg..

8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    En is er niemand die je in vertrouwen kunt nemen over je zwangerschap en de flessen bij die persoon kunt neerzetten?

9. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Dat zou ik zo doen, maar al mijn vrienden hebben ook geen tuin.. (We hebben trouwens wel een achtertuin maar de achterom kan die ophaaldienst niet bijkomen.. Echt probleem van in de stad wonen helaas..)

10. LSQ

LSQ Niet meer actief

Heb je facebook? Dan kun je kijken of zuilen een pagina heeft, zoals bv lunetten dat heeft. Dan kun je wat gerichter vragen in je buurt of je iemands tuin mag lenen. En andere de stoute schoenen aantrekken en aanbellen bij je dichtszijnde buur met tuin?
    Je mag ze ook bij ons neerzetten, maar dat is een eindje fietsen.

11. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Dat is niet zo!
    Ik breng het nu elke keer weg naar een depot. Dat is gewoon bij iemand thuis onder de carport. Die spaart het van de hele buurt, als ik naar de hoeveelheid kratten kijk die daar altijd staan.

Ik vind het ook wel omslachtig, ik had het liever in de tuin gezet, maar omdat wij geen achterom hebben en geen voortuin waar ze makkelijk bij kunnen is dat inderdaad geen optie.

Het lijkt me sterk dat er geen depot is in Utrecht? Gek dat de consulente je daar geen info over kan geven. Ik hoop voor je dat het alsnog lukt, ik zou het echt een slechte zaak vinden als om die reden mensen geen urine in kunnen zamelen!

12. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Goh, wat een verandering!
    En idd wat zullen ze dan veel kratjes missen!!
    Raar hoor!

13. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Ik sluit me bij reactie van Kaila aan. Ik breng het hier in de buurt ook altijd naar een inzamelpunt. Dat in deze regio bij contactpersoon van MvM, het is inderdaad beetje omslachtig, maar anders had ik niet mee kunnen doen.
    Raar/jammer dat ze in zo'n grote stad geen inzamelpunt hebben...
    Hoop dat je toch een oplossing kan vinden!

14. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Huh in Zuilen bij de brandweerkazerne is een afgiftepunt. Deze heb ik gebruikt bij begin van mijn zwangerschap. Is dat nu echt afgeschaft? Dat zou ik erg raar vinden... Nodigt minder uit om mee te doen en dat is ontzetten zonde, want het is zo een goed doel!

15. Tebby

Tebby Actief lid

20 okt 2015
    400
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bellen ze gewoon netjes aan om de flessen om te ruilen.

16. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties. Die dame voor MvM zei dat er nu niemand is die als depot fungeert. Verder is de enige oplossing die ze me kon bieden elke vrijdag van 8-18u thuis zijn (zodat ze idd aan kunnen bellen) maar ik werk 40 uur dus kan niet overdag thuis blijven..

Ik zal haar nog een x mailen over die brandweerkazerne, maar tot nu toe heeft ze al mijn vragen/oplossingen beantwoord met nee :/

Ik heb geen facebookgroep kunnen vinden MvM in Utrecht (zuilen) en ik ga ook niet openbaar een oproep doen op facebook, daarvoor is mijn zwangerschap nog te pril..

Deel Deze Pagina