Zwanger en sporten?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Talitha15, May 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Talitha15

Talitha15 Actief lid

May 2, 2007
    238
    0
    0
    Ik vroeg me af of ik mag blijven sporten? Ik rij paard, deed aan spinning en aan fitness, maar ik spin nu niet meer. Ik begrijp ook dat ik geen buikspieroefeningen meer mag doen, maar wat mag ik nog wel? Ik begon altijd met 20 min. cross-trainer, daarna trainde ik bepaalde spiergroepen en dan als aflsuiter weer 20 min. cross-trainer. Spinnen vind ik zelf niet fijn om nu te doen, iets te zwaar. Daar voel ik me niet prettig bij. Paardrijden doe ik al 26 jaar, dus dat blijf ik doen zolang het gaat. Alleen spring ik nu niet meer. Wie kan me antwoord geven?

2. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik sport ook gewoon door (wild water kayakken en raften) Ik luister wel goed naar mijn lichaam. Het geeft eerder aan dat het vermoeid is en dan stop ik ook.
    Ik voel me er verder juist heel goed bij!

groetjes, Mayke

3. Krullebol

Krullebol Actief lid

Dec 31, 2006
    386
    1
    0
    Ik heb van mijn sportschool een aangepast schema gekregen: hartslag op max 70% van je maximum en ik mag bepaalde fitnessapparaten niet meer doen o.a. diepe buikspieren (schuine schijnen wel te mogen) en de buitenkantjes van je benen omdat dat bekkeninstabiliteit kan geven...

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Tot vorige week gewoon in de sportschool meegedaan. Crosstrainer bleef favoriet en daarna altijd even flink heueltjes lopen op band (houden we mooie billetjes van). De rechte buikspieren heb ik rond de 12 weken laten varen. De schuine waren vanaf week 18/19 niet echt prettig meer. Ik voelde echt een bobbel in me zij die tegendruk uitoefende.

Mijn tempo was een stuk lager en mijn hartslag daarbij toch wel redelijk hoog. Je voelt zelf heel erg goed tot hoe ver je kunt gaan! Succes ermee.

En daarna kan je heel erg goed overgaan op zwemmen en fietsen hoor!

5. homer

homer Lid

Oct 29, 2006
    32
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook altijd redelijk veel gesport (en nog steeds) Ca 4x in de week wielrennen. Heb onlangs nog een fietsweek op mallorca gehad en ook flink (en best lang) in de bergen gefietst. Dit ging allemaal prima. Mijn verloskundige zegt dat het je lichaam het vanzelf aangeeft als je rustig aan moet doen (dus niet over je grenzen gaan). Het is ook niet zo dat je niet hoger dan een bepaalde hartslag mag. Je lichaam is gewend aan veel sport dus als het goed gaat en goed voelt, gewoon doorgaan! Kijk risicovolle dingen waarbij je kan vallen of zoals in mijn geval in een groep rijden kan ik beter niet doen (meer kans dat je een stuur in je buik krijgt of dat er mensen over je heen vallen) Maar verder fiets ik rustig door.
    Ga ik fit de bevalling in en hopelijk ook sneller fit erna.
    Succes en sport ze!

Share This Page