Zwanger en afscheding...wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door baby4me, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Hallo,

    ben nu bijna 10 weken zwanger en heb sinds enige tijd heel veel last van afscheiding... wie heeft dit ook? En weet iemand of je er iets tegen kan doen zodat het minder wordt?

    Groetjes,

    baby4me
     
  2. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Gefeli met je zwangerschap!
    Meer afscheiding is heel normaal. Wordt vanzelf minder na je bevalling ;) Ik kan je aanraden geen inlegkruisjes e.d. te gebruiken omdat je heel snel een infectie kunt krijgen nu... (en dat is niet leuk!). Gewoon katoenen ondergoedjes dragen en dan maar wat vaker wat schoons aan :)


    Succes!
     
  3. jody

    jody Bekend lid

    13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Yep heb ik ook last van! Goed in de gaten houden dat het niet vreemd gaat ruiken, anders ff langs de ha voor een onderzoekje. Kan anders idd een infectie worden/zijn.
     
  4. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik gebruik wel inlegkruisjes, die kun je tenminste telkens verschonen, anders loop je de hele dag met een vieze slip, en wat infectie betreft lijkt me niet dat dat wat uitmaakt daar je als je de hele dag dezelfde slip aan hebt er meer bacteriën zitten dan wanneer je telkens je inlegkruisje verschoont....

    succes meid, meer tips heb ik niet want de dokter zei hetzelfde behalve inlegkruisjes gebruiken zodat je je niet zo "vies' voelt kun je niet doen en hoort er soms bij...kan ook zo ineens weg zijn...
     
  5. Niet meer actief

    Yep, gebruik hier ook inlegkruisjes omdat ik anders de hele tijd een schone broek aan kan trekken. En dan is een inleggertje makkelijker te vervangen. Ik heb het de hele zwangerschap door gehad. En ik weet er geen middeltje tegen. In ieder geval niet wassen met zeep omdat dat je zuurgraad verandert en dat is niet goed voor bacteriën en schimmels.

    Liefs, Tanya
     
  6. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

    Jammer dat er geen middeltje tegen bestaat...

    Ik gebruik geen inlegkruisjes..die blijven bij mij nooit zo goed zitten en zeker nu met het warme weer lijkt me dat niet prettig.

    dus probeer maar vaker mn slip te verschonen..

    Groetjes,

    Baby4me
     
  7. leoniee

    leoniee Lid

    18 jun 2007
    35
    0
    0
    ik heb er ook last van jak!
    Kan je tijdens je zwangerschap eigenlijk lactacyd intieme douche gebruiken? dat vind ik altijd juist erg fijn maar durf t nu niet zo goed aan....
     
  8. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Inderdaad het gebruik van inlegkruisjes wordt afgeraden en niet om te bacterien die vanuit het inlegkruisje weer terug zouden kunnen gaan of iets, maar omdat een inlegkruisje niet 'ademt' en daarom heb je een veel groter risico op een infectie.
    Dus toch maar wat vaker een schone onderbroek aan ;)
     
  9. little hope

    little hope Actief lid

    7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ik heb er ook last van, en gebruik ook gewoon inlegkruisje...
     
  10. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    helaas niets tegen te doen. Het wordt alleen maar erger helaas.
    Ik krijg irritatie van inlegkruisjes, erg vervelend... grrrrr
     
  11. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Heb er ook last van gebruik ook gewoon inlegkruisjes idd vervelend als je der niet tegen kan en het vervelend vind zitten
     
  12. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Halloo !
    Ik heb er ook last van, maar ook al voor mijn zwangerschap, dus ik had het tegen de vk gezegd en die zei dat je bij je HA van die soort tabletten die je in moet brengen kan halen, als het erger werd !
    Je moet alleen niet meer gaan schoonmaken en vooral niet met zeep ! Daar krijg je infecties van...
    En ik gebruik ook inlegkruisjes, want soms heb ik net m'n broekje aan en zit ie al weer vol (GATS) kan je alweer een nieuwe aan hihihi...

    Suc-6 :D -xxx-
     
  13. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Volgens mij hoort het er echt bij, helaas.

    Zelf gebruik ik ook maar inlegkruigsjes, het is niet ideaal maar als je onderweg bent of de hele dag op het werk toch wel handiger dan een stapel schone onderbroeken meenemen ;) Thuis gebruik ik ze zo min mogelijk, dan maar wat vaker een schone onderbroek.

    Die intieme douche zou ik nu maar even niet gebruiken, volgens mij kun je de boel daarbinnen maar beter even met rust laten. Zelf gebruik ik wel van dat schuimspul van lactacyd, dan voelt de buitenkant tenminste weer goed schoon na het douchen ;)
     
  14. Niet meer actief

    Nou, ik heb ze de hele zwangerschap gebruikt. Ik gebruik dan wel Alldays, dus geen B-merk zeg maar. En ademen doet het genoeg omdat ik zowat elk kwartier naar de WC ga :) . Sorry die was flauw...
     
  15. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    ja hier ook een die der last van heeft
     
  16. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik haddat ook erg veel. Kon er niet tegenop wassen.
    Met dit warme weer bevallen de kruisjes van Tena lady me goed. Die zijn niet zo plakkerig en kunststofferig. Ben voor vrijwel alle andere soorten allergisch en heb bij deze nergens last van. Wel vaak verschonen natuurlijk anders word je zo muf....
     
  17. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat is normale afscheiding? Gewoon wit? Van mij is soms geel soms groenig en van het weekend rose/bruinig.. Ik heb verder geen last van jeuk ofzo, maar vraag me wel af of dit normaal is.
     
  18. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Wit, geel, groenig alles kan. heeft denk ik ook met je lichamelijke gesteldheid (en voeding?) te maken.
     
  19. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    bah bah bah, ik heb er ook last van. Het is bijna net of ik ongi ben alleen dan zonder bloed (?) Dan voel je het aankomen, snel naar de WC.

    Maar dan natuurlijk te laat en dan is mn broek weer vol.. jakkie
     
  20. Niet meer actief

    Ik gebruikte deze ook altijd maar mij is zelfs verteld (door huisarts) dat ik deze zelfs al niet meer mocht gebruiken tijdens het zwanger worden! En dus tijdens de zwangerschap ook niet nee. De wasemulsie voor de buitenkant kan je wel gewoon gebruiken trouwens.
     

Deel Deze Pagina