Deze indruk heb ik bij m'n stiefdochter dus ook soms...En ik zou niet willen dat ze denkt dat we er niet om geven omdat we nizt zo boos worden... Bedankt om je verhaal te delen!
Gek eigenlijk he....je doet je best om zo lief en makkelijk mogenlijk te zijn....omdat ze toch niet zo vaak bij je is en dan gaat ze zich er juist tegen verzetten.... Toen ik klein was zat ik als het waren in haar positie en kan me daar heel goed inleven...maar nu denk ik vanuit de positie als ouder en dat is wel ingewikkeld hoor... waar trek je die grens wat mag dan wel wat mag dan niet.... zit echt mee te denken hierzo...moeilijk zo'n situatie
Bedankt voor het meedenken in ieder geval...hoop dat je nog wat vindt. Als ik het mag vragen, wat zou jij toen het liefste gewild hebben? Alles maar toelaten/altijd lief zijn enz of duidelijke grenzen?
Is je stiefdochter wel duidelijk dat er overal nou eenmaal andere regels gelden en dat het bij jullie dus anders gaat dan bij haar moeder? Als je het maar goed uitlegt, kunnen kinderen best met verschillende regels omgaan. Op school geldt immers ook weer iets anders en bij opa en oma weer iets anders. ps: als ik me er mee mag bemoeien, ik denk dat duidelijke regels beter zijn dan alles mag en alles is leuk. Dan kunnen het best losse regels zijn, maar er moet toch wel ergens een grens liggen.
wat ik het liefst had gewild....hmmmm duidelijkheid denk ik....wat mag ik wel wat mag ik niet.....als ik dat wist was ik denk ik al een heel end....maar mn vader was gewoon makkelijk....soms heel hard en dan wer niet...ik snapte m niet... Ik hoefde echt niet naar een pretpark iedere keer als ik daarwas echt niet...ik wilde alleen gewoon het gevoel dat t m kon schelen. naar buiten je doet maar binnen zitten achter de tv je doet maar...t maakte niet uit... ben op een gegeven moment ook een tijd niet meer daar heen geweest, hij heeft er ook nooit echt om gevraagt want als ik niet wilde "dan toch niet" terwijl ik juist wilde dat hij zou zeggen van...je komt, want dat wil ik....maar t maakte niet uit...(lief bedoelt van hem hoor maar niet leuk voor mij) dus denk dat duidelijkheid wel belangrijk is... praat anders met haar van luister, ik vind dat er bepaalde regels moeten komen...maar wil er met je over praten....das wat ik met mn dochter doe.... Ik vind dat je te veel achter je ds zit....en daar moet wat aan gebeuren...wat vind jij..hoe lang per dag heb je zeker nodig op je ds....nou ik zei een uur...zzij vond 2 uur en toen hebben we er 1,5 uur van gemaakt....te laat thuis...ds weg voor een week...heeft ze ook voor gesteld...nou 3 dagen...ik vond iets langer en toen is t een week geworden.... betrek dr er bij...mischien heeft zij ook ideeen...wie weet en ben t eens met rosao, de regels hoeven echt niet het zelfde te zijn als nij dr moeder, maar dr moeten wel regels zijn...
Dankjewel Rosao en Xociquetal! Ik denk dat er nog eens goed over praten en samen een paar regels opstellen zeker geen slecht idee is! We hebben wel een aantal regels, maar misschien als ze mee mag beslissen dat ze dan meer moeite gaat doen om zich eraan te houden.. Dank jullie wel! Jullie horen nog van me.