Wat te doen met afro van dochter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Beate, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    De mix van mijn Hollandse lokken met het kroeshaar van ExLief heeft ons dochtertje een allerschattigte Afro opgeleverd. Een leuk gezicht, maar een ramp om te temmen! Met (afro)kam is er nauwelijks door te komen. Als ik met haar haar aan de slag wil gaan, begint ze al te gillen als de kam in het visier komt. Drama dus. Ik laat het regelmatig vlechten door vriendinnen van ExLief, maar omdat het niet puur kroeshaar is gaat het na 2 dagen al zo pluizen dat het er eigenlijk weer uit moet.
    Wie o wie heeft goede tips?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hier ook een meisje met veel krullen!
    Vlechtjes vind ik zelf echt afschuwelijk.

Ik gebruik voor in haar haar andrelon krul control creme.
    Ik doe er 2 staartjes in, een klipje, of een haarbandje.
    Kammen doe ik alleen als het echt nat is.

3. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hier een jongetjes krullenkop. Ik ga die andrelon krul control creme ook maar een proberen denk ik.
    Ik kam ook alleen maar als het nat is, anders wordt het trouwens net een bos pluizig wol, haha.

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ikzelf heb door mijn surinaamse oma en mijn hollandse papa ook een mengeling tussen kroes en krul,heel irritant.
    wat bij mij helpt is NIET kammen,een beetje baby olie erin ,of oleo ralex van kerastase,vrij prijzig maar helpt als een trein.

5. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ik gebruik ook wel babylove (te koop bij suri toko) of van dat haarspul voor babys en dan staartje maken.. zelf heb ik van redken voor krullen, gebruik het soms voor ze.. helpt ook.

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Niet kammen...
    poeh...
    dat betekent in no-time dreadlocks hier, en die haardracht wordt geassocieerd met een nogal gewelddagige sekte. Geen optie dus ;)

Tot nu toe lukt het nog behoorlijk met voorzichtig kammen, en soms beetje vet erin (vet voor afrika-haar... verkopen ze bij bakken hier), het wordt heel snel droog en pluizig namelijk. Maar vaak doe ik er ook niks in eigenlijk, want met die hete zon is dat vet niet bepaald lekker op je kop, vind ik dan, dus uk ook (luister maar naar mama! ;))

Met wassen, doe jullie er dan cremespoeling in?

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    pff ja,liters crèmespoeling,wat ook helpt is gewoon elke keer een masker,haar nat maken,lekker laten badderen en voordat ze eruit gaat uitspoelen.

Deel Deze Pagina