Barbecue for two!

Discussie in 'De lounge' gestart door Belle, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    De kipfilet ligt in blokjes gesneden te marineren in de tandooripasta, de hamlapjes in de ketjapmarinade. Ondertussen staat er boter uit de koelkast, zodat ik er kruidenboter van kan maken. Een paar lekkere sausjes erbij, vers gebakken stokbrood en een fles koude witte wijn... Ons balkon is precies groot genoeg voor twee mensen en een barbecue. Ik heb er nu al zin in!

Zijn er meer die vanavond buiten gaan eten? Die wens ik allemaal eet smakelijk! :D

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb lekker zalm, maar of zie ook op de BBQ gaat? Ik denk het niet, oven is wat makkelijker en bovendien is het me buiten nu nog veel te heet.

3. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Grappig wij gaan vanavond ook BBQ
    Met zijn drietjes op het kleine balkonnetje
    Kan allemaal net... :D

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    We hebben een heerlijke grote tuin en wij gooie bijna iedere avond even ons stukje vlees op de BBQ gewoon met een aardappel erbij en klaar heerlijk. Ik heb de rust niet in mjn lijf om een paar uur te gaan zitten BBQ en tot de ergenis van mijn vriendje soms

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja hier wordt er vanavond ook ge-BBQ'd.. jummie jummie. Heerlijk in ons tuintje. Wij zetten alleen nu wel de parasol neer want in de zon en zonder de wind in de tuin is het wel erg warm. De fles koude witte wijn blijft hier helaas in de koelkast... Al zou ik nu wel heel erg trek hebben in een ijskoude rosé. Helaas volgend jaar maar weer!

6. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Hier lekker een salade met een stokbroodje...
    Barbecue is het veeeeeeel te warm voor :)

7. Tweetie

Tweetie Lid

12 jun 2006
    51
    0
    0
    Wij gaan zo ook BBQ. Nog aardig wat vlees over van de BBQ gisteravond en vind het zonde om weg te gooien!

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    @Tweetie

Pas wel op met vlees van gisteren, vlees dat buiten de koelkast geweest is kan met dit weer heel goed tot voedselvergiftiging leiden, advies is ook altijd om ALLES (dus ook salades en boter) na de BBQ weg te gooien.

9. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Wij gaan niet bbq-en vandaag ofzo,gewoon lekker tostie haha!
    Ik eet mooi binnen want ik ga kapot op balkon hier!!!!!
    Heb het toch al zo warm nu met dit weer in combi met de zwangerschap,dus ik blijf lekker binnen met mn tostietjes haha

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ook bij ons heeft de BBQ gebrand. De ouders van mijn man zijn net weer aangefiest naar huis!!

Ik vind het overigens nu nog warm.

Karin

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Wij hebben ook buiten gegeten en wel op het terras van een grieks restaurant.
    Ik waande me even op vakantie met deze temperaturen.

Groetjes Hope

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Aangezien ik mij gisteren te buiten ben gegaan aan rose en barbecuevlees hou ik vandaag maar een balansdag.... :D , een simpel broodje dus!
    Maar deze week gaat de keu zeker nog een keer aan!

13. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Het was eigenlijk te warm (balkon op het zuiden), maar ik heb wel heerlijk gegeten. En toen we zojuist nog even zaten te genieten van de langzaam koeler wordende buitenlucht, hadden we een prachtig uitzicht op de maan. Schijnt goed te zijn voor de vruchtbaarheid. ;)

14. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    wij hebben ook lekker op een terrasje zitten eten, heerlijk!

@loeki, zalm kan zeker op de BBQ. heel lekker is om er een laag rode pesto overheen te smeren en dan in aluminiumfolie doen (glimmende kant binnen) en dan op de BBQ, heerlijk hoor. Maar in de oven is ook makkelijk.

15. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wij hebben gisteren ook heerlijk geBBQt! We hebben net een nieuwe stenen BBQ gekocht en die moesten we natuurlijk uitproberen. Nou super is dat ding! Echt leuk. Staat ook heel gezellig zo'n grote BBQ. We hebben heerlijk gegeten 8)

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik vind het lastig om leuk te bbq-en met zn 2en.

Bij bbqs denk ik aan veel vleees en salades enzo.
    dat is met zn 2en toch lastiger.
    Gezien je geen week wil bbqen.

Maar jobs moeder heeft de bbq-emmer meengenomen.. en er is kip en satesaus en salade.
    dus ik denk dat ik straks een stokbroodje erbij haal en dan hebben we toch een bbqtje :)

Deel Deze Pagina