Hoi meiden, wat ik toch heb meegemaakt een aantal dagen! We hebben een aantal artikelen te koop gezet op marktplaats.Hierbij zat ook een laptop van dell ( ouder model) en stond bij bieden. T stond er nog geen uur op en we hadden al 3 reacties, maar vonden t bod te laag nog. Kreeg ineens een mail van een Melanie Frasier in t half nederlands en half engels dat ze interesse had in t artikel en of wij haar terug konden mailen op een ander mailaccount die ze erbij aangaf. Geen probleem! Wij mail terugsturen met de vraag wat ze ervoor wilde geven....krijgen we direct mail terug met t bedrag dat ze er 400 voor wilde betalen!!! Nou jullie raden t al: voor zo een bedrag mailen wij terug dat ze de laptop mag hebben voor die prijs ( zij bied er zoveel voor dus waarom niet toch??) Elke mail die ze stuurde was steeds een ander mail adres, toen begonnen we al beetje verdacht te vinden maar zochten er nog niets achter (ze zei dat ze haar accounts samen had gevoegd) Mailt ze terug dat ze t koopt voor haar lawyer (advocaat?) en die woont in Nigeria dus daar moeten we de laptop naartoe zenden via TNT Post.. Geen probleem, maar dan hebben we dus haar gegevens nodig en die van de persoon waar t heen moet. Na 3 x vragen kregen we eindelijk beide gegevens. Maar ze blijft dus mailen dat we t gelijk in de ochtend al moeten opsturen zo snel mogelijk! Wij mailen dat ze eerst t geld moet storten en dat we dan pas de spullen toesturen (wij zijn ook nie gek) Krijgen we paar uur later mail van haar dat ze het geld heeft overgemaakt en dus weer met de mededeling dat we t zo snel mogelijk moeten opsturen. Vervolgens krijgen we een zakelijke mail van de bank : Europe Credit Bank, met een heel verhaal en een factuur dat ze 400 heeft overgemaakt en 60 euro betaald verzendkosten. Daarna weer een mail vd bank met de mededeling dat ze wegens fraude t geld pas vrijgeven via een code ( code stond in de mail) nadat de goederen zzijn verzonden. Wij vonden t ineens allemaal beetje raar...400 willen betalen voor een laptop die 100 waard is, gelijk t geld overmaken en zelfs nog verzendkosten van 60 betalen, tig x mail vd bank dat t geld op ons wacht en zij blijft maar mailen dat we t snel moeten sturen. Ik mail haar nadat ik TNT Post had gebeld hoe ik t moet versturen via hun en zij vertellen mij dat t 9 van de 10 x fout gaat naar Nigeria en dat ze t gedoe van de mail vd bank nie herkennen..himmm heel gedoe dus! Wij via google de bank opgezocht en gebeld en weten jullie wat??? VOORDAT IK BELDE WAREN ZE AL PLATGEBELD DOOR MENSEN DIE WAREN OPGELICHT OF BIJNA WAREN OPGELICHT!!!:x het schijnt dus een persoon te zijn die mensen van marktplaats probeerd op te lichten door te doen alsof t geld is overgemaakt en de spullen krijgt maar vervolgens krijgt niemand zijn geld. Aangezien wij nooit spullen verzenden voordat t geld er is hebben we geluk gehad. Ik naar die Melanie Frasier mailen met deze mededeling en 1ste wat ze stuurde was: you make this all sound funny, TNT Post has nothing to do with this, just send the items and you can have the money when you give them the code. Ik stuurde dat het haar niet ging lukken ons op te lichten, want de bank zelf zei wat fijn dat u belde en vooral niet doen!!! ze zijn actief bezig op marktplaats. En daarna heb ik aantal x mail gestuurd naar haar waarom ze dit mensen aandoet, dat ik t laag en zielig vind en dat t goed voelt dat ze ons niet kon oplichten dat we niet zo dom waren. Je raad t al: niets meer van haar vernomen en geen enkele mail gehad van haar. Pffff, word je toch moe van?? Terwijl ik t altijd zo leuk vind via marktplaats te kopen en te verkopen en zulke mensen schaden t vertrouwen dan weer in anderen die wel goede bedoelingen hebben. Sorry voor mijn lange verhaal maar deze Melanie had ons dus 3 dagen lang voor de gek gehouden met de hoop dat ze ons kon oplichten. Nog iemand meegemaakt of deze persoon gesproken via mail??? Moest t ff vertellen hoor, wie weet hebben jullie er wat aan, al zal ze vast onder verschillende namen actief zijn. Stuur dus nooit maar dan ook nooit wat op zonder je geld ontvangen te hebben. De factuur leek zo echt alsof t geld overgemaakt was en wij enkel de code hoefden door te geven aan de bank, dat zelfs wij t bijna hadden gedaan, want ja kom op 400 euro!!! Ze hadden de mail vd bank echt goed nagemaakt, wat mensen allemaal niet doen he....
Dit speelt al HEEL LANG deze zwendel niet alleen via martkplaats ook via andere sites. Gelukkig is het goed afgelopen voor jullie en hadden jullie snel in de gaten dat het niet in de haak was.
ik heb ook eens zo'n gek gehad maar ik stuur zowiezo niks naar het buitenland ik stuur het ook altijd aangetekend naar mensen toe want ik wil niet meer een welles niettes verhaal krijgen dat ze het niet gekregen hebben. Gelukkig zag je het op tijd in! stel je voor
Het speelt idd al heel lang. Ik zet gewoon in m'n aanbieding 'I do not send to Nigeria' of iets dergelijks.
@Yelice: ja ik weet idd dat zulke dingen al lang gebeuren, maar je denkt nooit dat t jezelf zal overkomen.Mijn vriend begon t al verdacht te vinden toen ze steeds met verschillende mailadressen terugmailde. @mamabeer: ja wij willen altijd eerst t geld en dan pas verzenden. Durven mensen dat niet aan ( kan me voorstellen dat je bang bent dat je je geld kwijt bent en niets terug krijgt) dan houd t gewoon op! Buitenland is op zich geen probleem, zolang we het geld maar krijgen en dan stuur ik t idd wel aangetekend zodat je geen gezeur ermee krijgt. gelukkig heeft ze ons niet kunnen oplichten, maar wie weet wie allemaal wel...? Zielig hoor
@ Lucia: ja je kan dat wel bij je advertentie zetten, maarja welke landen stuur je wel en welke niet? Ik hoorde t ook maar van TNT Post dat je beter niets kunt sturen naar Nigeria, maar niet alle landen zou toch een probleem moeten zijn??? Heb t ook nooit meegemaakt hoor, zijn altijd gewoon mensen in Nederland.. Ik weet dat t al langer speelt en je ziet t op tv alles, maarja nu overkomt t onszelf!! Schrik je wel even van hoor, al is het haar niet gelukt
je moet ook nooit cheques aannemen soms proberen ze met een smoes die naar je op te sturen en zodra je die gaat inleveren blijkt ie nep te zijn
@mamabeer: ow, die kende ik nog niet van een cheque...Thanks voor de tip! Zouden wij ook nooit doen, maar fijn dat ik er nu vanaf weet. eerst geld zien dan de spullen is toch t beste dan
ja wat ik wel jammer vind dat mensen nooit willen dat ik eerst de helft betaal en dan pas de rest..soms zie ik dingen op MP van boven de 100 euro en ik zie het niet zitten om dat in een keer te betalen want stel je krijgt het niet is je geld weg. Zie het dan meer zitten om de helft van te voren te betalen en de rest als het ding er is. Heb gelukkig toen 1 iemand die dat wel wilde doen maar door deze mensen word dat gewoon verpest
Tja, als ik heel eerlijk ben, dan verzend ik ook pas wanneer mensen het volledige bedrag gestort hebben op mijn rekening. En als ik zelf iets zoek op mp wat duur kost, dan zoek ik het binnen een straal van 50 km op, zodat ik het zelf op kan halen.
Jah idd, dat vind ik ook wel jammer! Vaak zie je dingen die echt leuk zijn en die je graag wilt hebben, maar hoge bedragen. Ik durf dit ook nooit in 1 x over te maken en vaak gaan ze dus niet akkoord met in 2 termijnen.. Tegenwoordig durf je niemand te vertrouwen en neem t niemand kwalijk ook na alles wat er gebeurd! Maar met hoge bedragen wel een zekerheid voor beide partijen toch mamabeer??? Als jij een deel overmaakt weten ze dat je serieus bent en betaald en andersom krijg jij je spullen en hebben hun jou vertrouwen ook gewonnen en maak je de rest over als dank
ja zo heb ik vaak met mijn advertenties dat als ze me gemailt hebben ik ook mijn telefoonummer erbij zet dat ze me altijd mogen bellen om te controleren
Ik koop nooit dure dingen via mp tenzij ik het zelf kan ophalen. Ben veel te bang dat ik mijn geld kwijt zal zijn. Verder geld echt: If it seems to good to be true, it probebly is! Wij hebben ook ooit zoiets meegemaakt maar dan andersom. Die persoon deed alsof hij een winkel had en daardoor allemaal goedkope wii's. Toen waren ze nog heel zeldzaam. Wij wilden het graag geloven natuurlijk (daar ging het mis uiteraard) alleen toen de persoon begon met dat we het NU over moesten maken dan kon het gelijk morgen op de bus bla bla toen zei ik tegen mijn man, wacht maar even. Die wil té graag, voor dat bedrag raakt ie ze ook wel aan een ander kwijt. Een uur later konden we meerdere klachten vinden via google en waren al zijn advertenties van mp verwijderd
gelukkig dat je gewacht had! Spelcomputers kun je het beste ook niet voa mp kopen vaak doen ze ,ze weg omdat er iets mis aan is. of het moet nog nieuw in de verpakking zitten dan zou ik het wel doen. Die mensen verpesten het echt.Al moet ik zeggen dat ik ook altijd wil dat ze het snel overmaken want soms heb ik meerdere pakketjes en dan vind ik het handiger om alles in 1 keer te verzenden
Verschrikkelijk zulke mensen, word daar zo moe van .. Het speelt idd al wat langer, ik krijg ook wel eens een mail met een zielig verhaal over dat een vrouw dan verteld dat haar man ziek is en ze geld nodig heeft en mij dan garandeerd dat als ik haar geld stuur dat ik dat dan met rente weer terug krijg, ze vraagt dan niet op een paar honderd euro nee we hebben het dan echt over 50.000 euro ofzo, alsof ik dat zo ff naar een onbekend iemand ga sturen .. dank je de koek koek ... ben gekke henkie niet Moet wel zeggen dat ik het een beetje gek vind dat mensen in zulk soort mailtjes trappen .... maar goed
Ja vooral die doorstuur mailtjes!!om gek van te worden.. als je deze naar 25 mensen doorstuurd krijg je van bill gates 100.000 en dan staan er van die mailtjes tussen; het is echt waar hoor. En dan denk ik echt... Die mailtjes zijn al zo lang en zo oud? Zijn die mensen die dat doorsturen nu gewoon dom ofzo en menen ze door een mail miljonair te worden? en ik kan het dan niet laten om een bericht terug te sturen naar de gene die het me zond met een opmerking terug of ie nog in sinterklaas geloofd.
Bah wat een nare mensen die dit doen! Gelukkig is het met jullie wel allemaal goed gegaan en hebben jullie de laptop niet verstuurd!
Dit is inderdaad al een heel oud, en super vaak gebruikt trucje. Ik heb op alles van een redelijke waarde steeds van die mails, of absurd hoge biedingen. Vind het vreselijk irritant! Moet je ze maar eens terug sturen, dat je toevallig op vakantie gaat naar Nigeria en dat je het wel even komt brengen. Dan hoeft het ineens niet meer Er is trouwens van Radar ook eens een stuk over geweest. Ze zijn toen op zoek gegaan naar de mensen hierachter, en die zijn toen ook gevonden. Maar later ging het ineens weer door.
heir staat ook een laptop op marktplaats en komen er soms biedingen van heel hoog. Tjah en dan zijn het 9 van de 10 keer buitenlanders. Engelsen bijvoorbeeld. Nou no way dat ik daaraan begint. Vertrouw dat allemaal niet.