ontslag en kinderopvangvraag

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mootjen, 17 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    hallo
    mijn vriend zit per direct thuis, heeft ontslag gekregen ivm de recessie/bezuinigingen. Best wel balen aangezien we ook nog eens vandaag de sleutel van ons nieuwe huis gaan krijgen...
    hij krijgt nog 3 maanden zijn salaris uitbetaald, dat is dan wel weer netjes. daarna dus een WW.
    nu hoorde ik dat als dus 1 van de ouders geen inkomsten meer heeft je geen teruggave krijgt voor de kinderopvang. Jill gaat 1 dag in de week naar de kinderdagverblijf en hier betalen we zo'n 270 euro voor en krijgen zo'n 210 euro terug van de belasting. Die teruggave zou je dan niet meer krijgen. Weet iemand hoe dit zit?
    Ik baal er echt heel erg van want 270 euro elke maand zelf betalen zit er niet in dus moeten we het kinderdagverblijf opzeggen. Nu is het geen probleem om tot die tijd dat mijn vriend weer werk heeft opa/oma te vragen om op te passen maar toch vind ik het erg jammer...
    weet iemand hoe dit zit???

groetjes Mo

2. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Bel voor de zekerheid de belastingtelefoon even, maar volgens mij krijg je nog steeds die vergoeding als je geen werk meer hebt. Je hebt hier het hele jaar recht op, dacht ik begrepen te hebben, maar wil je het zeker weten kan je beter kijken op de website van de belastingdienst of even bellen.

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Je hebt het hele jaar nog recht op de kdv toeslag als je in dat jaar ontslagen word, maar zolang jij nog werkt is er niks aan de hand volgens mij hoor. Weet in ieder geval wel zeker dat je zowiezo recht hebt op de toeslag tot 1 januari 2010.

Deel Deze Pagina