zoontje naar opvang/oppas?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Patty01, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty01

Patty01 Actief lid

5 jun 2012
    205
    2
    18
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Hoi,

ik heb een zoontje van 6 maanden en ik ben thuisblijfmoeder. Nu vraag ik me af of het niet goed is voor mijn zoon om af en toe onder leeftijdsgenootjes te zijn. Ik heb hem nog niet aangemeld voor een opvang, omdat ik van tevoren wist dat ik thuis zou blijven en op hem zou passen. Maar nu mist hij dus wel het contact met andere kinderen. Zou dat (op deze leeftijd) heel erg zijn? Zou het beter zijn om hem toch in te laten schrijven bij een opvang om deze reden? Of misschien een particuliere oppas die op meerdere kinderen past? Wat zouden jullie doen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou hem gewoon als hij 2/2,5 is naar een psz doen, dat is voldoende hoor.

3. Patty01

Patty01 Actief lid

5 jun 2012
    205
    2
    18
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Oke dan heb ik nog even de tijd.

4. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Dat zei ik ook een tijdje geleden. Nu is mijn dochter bijna een jaar en als ze andere kinderen ziet wil ze er bijna bovenop duiken vanuit de wandelwagen.:D Wij hebben daarom besloten haar 1 dag in de week naar een kdv te brengen. Ook omdat we allebei fulltime werken is dit voor ons handig. Je zou ook kunnen overwegen om met hem naar een speelotheek te gaan of een speeluurtje die ergens bij jullie in de buurt wordt georganiseerd. Dat is goedkoper en je kan zelf ook mee. Zo kan je er vanzelf achter komen of je zoontje al toe is aan sociale contacten. Bij mijn dochter kwam dit pas later. Zo rond de 8/9 maanden.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Idd psz, en misschien vanaf 1 jaar naar een dreumesochtend ergens in de buurt. Ik denk niet dat een baby van 6 maanden al contact met andere kinderen nodig heeft.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    :p

Dit idd! Ik zou in ieder geval zeker kiezen voor de psz.
    Dat is echt zo leuk voor die kleintjes en een goede voorbereiding op de basisschool.
    Bovendien merk je op een gegeven moment dat ze er echt aantoe zijn om wat buiten de deur te doen (lees: zich thuis vervelen en en mama gaan lastigvallen ;) )

Deel Deze Pagina