Vergoeding voor oppasoma

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Dienekeke, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dienekeke

Dienekeke Nieuw lid

13 jul 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben oma van een 8 jarig meisje. Mijn dochter is 2 maanden geleden veel gaan werken om schulden af te kunnen lossen. Nu woont mijn kleindochter doordeweeks bij mij en gaat ze het weekend naar mijn dochter.
    Aangezien ikzelf in de schuldsanering zit, heb ik niet veel geld. Ik krijg 200 euro per maand van mijn dochter voor de boodschappen dat wil ze nu omlaag doen omdat ze dat teveel vind. Ik vind het nog aan de lage kant. Zeker nu de vakantie eraan komt.
    Ik heb in nood haar opgevangen, omdat ze niks anders had en mijn kleindochter mijn oogappeltje is.

Graag zou ik jullie mening als moeder willen, wat vinden jullie van de situatie en wat zouden jullie een redelijk bedrag vinden?

gr Dieneke

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind 200 euro niet weinig. Wat verwacht je precies?

3. kroelen

kroelen Actief lid

12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind 200 euro wel weinig en helemaal omdat ze doordeweeks bij u woont en het weekend bij haar moeder..
    ik zou zeker nie minder vragen als 200 euro..Dat lijkt me wel een redelijk bedrag ik vind dat is mijn mening het een laag bedrag toen ik nog bij mijn moeder woonde betaalde ik zelf al 350 euro voor mij zelf en me dochtertje en nu ik op me zelf woon denk ik wauw ik had het goed bij me moeder voor 350 euro in de maand als ik nu na alle rekeningen kijk haha

Ik zou er zeker niet minder voor vragen dat lijkt me echt erg als.u dochter dat ook niet meer wil geven ze mag blij wezen met zo een moeder..

4. Prinsessa

Prinsessa Lid

1 jun 2015
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit uw dochter ook in deschuldsanering of alleen u?

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als het alleen voor de boodschappen is zou ik eens bijhouden hoeveel je werkelijk voor je kleindochter betaalt. Afhankelijk daarvan kan je bepalen of je veel of weinig vergoeding krijgt. Alle andere uitgaven (speelgoed of schoolspullen) zou ik alleen in overleg met je dochter doen of anders bewust voor eigen rekening nemen.

6. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Lastig hoor, aangezien jullie beide eigenlijk niets teveel kunnen missen... ik zou het daarom zo 'zakelijk' mogelijk houden en inderdaad eens bijhouden hoeveel u daadwerkelijk kwijt bent aan boodschappen voor uw kleindochter. Dat is een concreet bedrag waarmee u naar uw dochter kunt. Het zou zonde zijn als dit dilemma uiteindelijk belandt in een discussie die gaat over dat u te weinig voor uw kleinkind over zou hebben of dat uw dochter de moeite die u doet niet waardeert. Succes ermee!

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou het idd ook eens bijhouden wat u betaalt aan boodschappen. Want 200 voor alleen boodschappen vind ik wat veel. Ze eet en drinkt toch niet per week in 5 dagen voor 50 euro? Maar buiten boodschappen kost het u meer stroom, gas en water. Dat is wat moeilijker uit te rekenen.
    Als ik uw dochter was, zou ik 200 euro heel schappelijk vinden denk ik. En zou ik in mn handjes mogen knijpen dat het zo op te lossen is.

8. Dienekeke

Dienekeke Nieuw lid

13 jul 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit in de schuldsanering, mijn dochter niet.
    Alleen aan boodschappen ben je dat niet kwijt. Maar er zijn meer kosten en tijd die eraan besteed worden. Ze heeft vaak te weinig kleren en schoenen. Dan vergeet mijn dochter dat mee terug te geven. Met 30 graden kan je die meid niet in laarzen laten lopen. Daarnaast komt de vakantie eraan en soms wat leuks doen is ook wel fijn.
    Vandaag moest er getrakteerd worden op school....dat betaal ik dan ook.

9. Dienekeke

Dienekeke Nieuw lid

13 jul 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens zat ze eerst met mijn kleindochter ergens anders voor 250 euro. Daar is ze eruit gezet omdat die vrouw het ernstig had onderschat. Ik ben direct ingesprongen en mn kleindochter in huis gehaald. Omdat mijn dochter zelf niet hier sliep, hebben we er 200 van gemaakt. Dus het is al minder dan ze een ander betaalde.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ikzelf vind 200 eigenlijk best weinig voor een kind dat dus grotendeels bij jou thuis woont.
    het is ook niet alleen het eten waar je extra rekening mee moet houden.
    het kind moet ook douchen wat niet alleen water kost maar ook voor extra was zorgt en je bent sneller door je zeepjes en shampoo ed.
    al die kleine bedragen tikken heel snel aan naar een groot bedrag.
    al helemaal als je in de zomervakantie niet constant thuis wil zitten met kleindochter
    iemand die in de schuldsanering zit krijgt vaak ook maar het minimale om van te leven.

Deel Deze Pagina