Bemiddelingskosten gastouderbureau?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door frannie82, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Wij zijn nu met 1 bezig en zouden daar € 1 per uur moeten betalen.

2. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het altijd jammer dat ouders alleen naar de prijs kijken. En dat snap ik ook, want je hebt als ouder verder weinig direct te maken met een gastouderbureau. Ik heb zelf voor verschillende gewerkt en mijn conclusie is ook bij GOB's: goedkoop is duurkoop. Ik werk nu voor een wat duurdere. Maar ik vind het zo'n fijn bureau. Ouders vergeten vaak dat hun gastouder wél veel te maken heeft met dit bureau. Ik word echt super begeleid. Ze zijn altijd te bereiken als er wat is. Ze gaan gelijk achter zaken aan, bijvoorbeeld bij klachten. Ze zijn ook zeer kundig mbt pedagogische kant. En hebben gewoon hun zaakjes op orde. Terwijl ik bij een ander, goedkoop bureau alles zelf moest regelen. Ze deden puur het wettelijk noodzakelijke en waren voor andere dingen haast niet bereikbaar. Geen betaling ontvangen? Lieten ze me niet eens weten, laat staan dat ze er voor me achteraan gingen.

Ik vind eigenlijk dat ze de vergoeding moeten doorberekenen in de uurprijs vd gastouder. Tenslotte heeft die er het meeste mee te maken, maar dat zal wel weer onhandig zijn ofzo. Ik zou in ieder geval eerst goed research doen voor je met de goedkoopste in zee gaat!

3. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Dus eigenlijk zou de gastouder die kosten moeten betalen ipv de vraagouder. Wie de administratie doet maakt mij niet uit. Als de gastouder maar goed is en de prijs mooi is. Ik vind de gastouder bureaus ook vaak veel te veel vragen. Want door die bemiddelingskosten gaat het uurtarief vaak boven het max vergoedde bedrag heen (tenminste als je je kind niet 4 dagen per week dropt) en zijn de kosten vaak niet leuk meer!

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Het betaalde tarief zal er niks anders om worden hoor.
    Als ik verwacht word de bureaukosten te betalen, gaat mijn tarief met dat bedrag omhoog.
    Je kunt niet verwachten dat een gastouder kinderen gaat opvangen, ze 2x daags mee laat eten, fruit, drinken, koek en alles biedt voor 3,80 BRUTO! per uur.(uitgaande van mijn eigen tarief)
    Ammehoela.
    Ja ik vind de tarieven voor de bureaus ook aan de hoge kant.
    Maar er zijn ook situaties waarin een bureau meer doet dan alleen de administratie.

Buiten dat om... volgens mij is een gastouder goedkoper dan het kdv als je onderaan de streep kijkt. Hier 6,15 (GO) om 6,37(KDV)
    Dus ik snap het hele probleem niet zo.

Ik snap dat de hele wereld voor een duppie eerste rang wil zitten, ik het liefst ook. Maar zo werkt het niet.

Deel Deze Pagina