Hallo Een vraagje wat me best zorgen maakt. Mijn dochter is van de week 6 maanden geworden en dus naar 3 flessen van 210 gegaan ( drinkt ze niet helemaal leeg alleen de avond voeding) Maar drinkt bij d'r koekje echt geen water diksap thee echt niks. Ik maak me hier best zorgen over want krijgt ze wel genoeg vocht binnen? Vaak bewaar ik de fles die ze niet opdrinkt om dan alsnog bij d'r tussendoortje te drinken maar dat wil ze ook niet. Alvast bedankt voor de informatie Groetjes
Waarom ben je naar 3x 210 gegaan? Dronk ze ervoor ook al 3 flessen, maar dan kleiner? Ik zou zeggen geef haar 4x 180 en blijf oefenen met water/thee drinken.
Ik denk dat het weinig is maar nog niet te weinig. Op die leeftijd was voor ons de minimale intake 500ml vocht indien ze daar goed op bleef groeien.
in fruit en groente zit ook behoorlijk veel vocht. Wij zaten op die leeftijd volgens mij ook al bij de oudste op 3 flessen - dat ging gewoon érg vlot. Groter dan 200cc heeft ze ze nooit gedronken overigens. En als ze goed fruit eet, kun je altijd haar fruit nog wat verdunnen om daar wat extra vocht in te doen.
Als je graag wilt dat ze iets extra binnen krijgt van haar melk kan je ook een papje maken. Ons zoontje heeft altijd heel weinig gedronken (nu nog maar 350 a 400 ml uit zijn fles op een dag), maar eten gaat heel goed. Daarom maak ik 's morgens pap. Daar eet hij makkelijk 100 ml van. Bij de fruithap doe ik een scheut water en bij zijn avondeten ook. Is toch weer wat extra vocht.
Ja fruit en groente potje eet ze helemaal op. 200 gram Ik blijf ook steeds aanbieden en flessen die ze laat staan bewaar ik voor latere tijdstip zodat ze nog wel wat binnen krijgt. Goed idee extra vocht bij het fruit doen.
Herkenbaar. Maanden zorgen gemaakt over het slechte drinkgedrag van mijn vent. Toen hij vast voedsel ging eten ben ik het meer los gaan laten. Maakte mezelf helemaal gek. Maar hij prima ontwikkeld. Het is een lichtgewicht en dat veranderd ok jiet net veel gewoon eten wat hij doet. Baby's weten echt wel wat genoeg is. Het cb gaf aan dat sommige kindjes gewoon geen melkdrinkers zijn. En mijn zoon drink op die leeftijd ook niets ernaast. Gewoon aanbieden en als hij niet wil dan is het niet nodig.
Dankje wel allemaal. Dit maakt me toch minder ongerust dan! Heb zelf fruithapje gemaakt met extra sinaasappelsap dus krijgt ze toch wat extra's . We wachten het gewoon af wat ze gaat doen. Thanks
Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn dochtertje is ruim 6,5 mnd en we zijn terug gegaan naar 3 flessen, omdat 4 flessen niet meer werkte. Ze at haar groente hierdoor slecht en liet flessen staan. Nu met drie flessen zit ze weer in een goed ritme, slaapt beter, eet alles op. Maar thee/water/sap moet ze echt nog niks van weten.. Ik blijf het maar consequent aanbieden, in de hoop dat ze het op een dag wel gaat waarderen