Je vraagt hoe je dit aanpakt zonder iemand te kwetsen. Nou, ze kwetsen jou ook, dus lekker vol uit je dak gaan en dan zeggen: Oeps, sorry, ik denk dat het de hormonen zijn. Bedoelde het niet zo... Leren ze het wel af... Dat is misschien een beetje overdreven (zullen de hormonen wel zijn ) maar ik vind die reacties voor jou echt niet leuk, dus dat mag je best laten merken hoor!
Hahaha, inderdaad meiden, dit is gewoon altijd zo met een eerste. Dan menen de ervaren moeders dat jij echt niet buiten hun adviezen om kunt. Ik ben bang dat je daar gewoon even doorheen moet. 't Is net als met je eerste vriendje, daar wordt je eerst ontzettend mee gepest. Met je eerste zwangerschap wordt je gewoon bedolven onder de goed bedoelde tips. Ook ik heb een tip: (ojeeee, alwéér eentje) En dat is: het ene oor in, het andere weer uit.
hahaha ja joh je word er toch gek van! vind t altijd zooo knap dat een ander zoch druk maakt om MIJN leven...als ze nou ook eens mn rekeningen zouden betalen...
Nou, horroverhalen heb ik nog niet te horen gekregen hoor, van overleden kindjes en totaalrupturen! Wie zegt nou zoiets tegen iemand die net zwanger is?! En voor de rest hou ik me er niet mee bezig wat anderen vinden; mocht laatst van iemand geen Japanse rijstmix-zoutjes, want dat zou te pittig zijn voor de baby, is toch om te gieren? Ze bedoelen het niet kwaad moet je maar denken.
Oh, dat met spullen heb ik ook... Een vriendin van me komt elke keer met allemaal advertenties uit de ah aan voor buggy's etc. Vind t aan de ene kant erg lief, maar aan de andere kant vind ik t veel fijner om het zelf uit te zoeken.
hmmm dan heeft tie van mij het al 31 weken slecht in mijn buik want iik hou wel van een beetje pittig! maar je wordt er wel moe van idd want nu hoorde ik laatst dus weer dat je ook je konijn weer geen hooi mocht geven. je wordt soms onzeker gemaakt
haha bij mij kwamen deze verhalen later pas...... Tegen de tijd dat ik moest bevallen, kwamen die om de hoek kijken....! erg prettig...
Oh... die horrorverhalen beginnen ze bij mij mee zodra ik vertel dat ik zwanger ben Gekke mensen ook...
Klinkt erg bekend. Ik hoor het allemaal gewoon aan, maar doe er vervolgens weinig mee. Denk wel dat het menselijk is hoor om goed bedoelde adviezen te geven. Maar omdat je zwanger bent hoor je gewoon heel de dag niks anders meer. Ben nu met zwangerschapsverlof en het enige wat je hoort is over de zwangerschap, bevalling en baby. Ik ben dolgelukkig om zwanger te zijn en straks de kleine in m'n armen te kunnen hebben. Maar soms even een ander onderwerp van gesprek is ook wel heel leuk.
Volgens mij heb je er voldoende verstand van en ik moet zeggen dat als iedereen eenmaal weet dat je zwanger bent, de bemoeienissen minder worden. Helaas tegen het eind van je zwangerschap beginnen ze weer... Vrees dat er niets aan te doen is. Op dit moment prik ik ook het liefste iedereen zen ogen uit... Gewoon ja zeggen... en nee denken....
hahaha...herkenbaar! Mijn nicht had laatst ook 'wat spulletjes' voor me mee. Nou, volgens mij hadden ze echt grote schoonmaak gedaan op zolder, want werkelijk ALLE oude babytroep staat nu bij mij in de schuur! Van een gescheurd aankleedkussen, tot rompertjes met vlekken erop, een kinderstoel uit het jaar bijl (haar jongste kind is nu acht jaar), en een ledikantmatrasje met een aantal ondefinieerbare kringen erop Mijn vriend en ik stonden er echt bij van: wat moeten we hier allemaal mee? Maar we hebben maar vriendelijk bedankt en alles aangepakt. Het is natuurlijk goedbedoeld, maar ik zou zulke ouwe troep persoonlijk dus NOOIT aan een ander durven te geven... Deze week even het grof vuil bellen zodat alles opgehaald kan worden. Heel lullig misschien, maarre...ik ben niet armlastig of zo. Ik kan heus wel zelf mijn babyspulletjes betalen.
Ik heb vanaf het begin gezegt, het is men eerste kindje, ik wil niets 2de hands! Heb zelf een 2de hands kinderwagen maxicosi en box gekocht, gewoon omdat ze er nog heeel goed uitzagen. Valt me op dat mannen meer horror verhalen willen vertellen aan je dan vrouwen. Vrouwen zijn idd veel bemoeizuchtiger... Eet je wel goed, je ziet zo bleek... grrrr Wat ik ook zo'n mooie vind is zwanger zijn is niet hetzelfde als ziek zijn... Neej moet je zeggen als je 24 uur per dag overgeeft grrrr Of je hebt er zelf voor gekozen grrrr
dat vond ik nou ook zo vervelend... alsof je zelf niet meer bestaat... je bent alleen nog maar zwanger... en niet meer ook nog jezelf...