Ik ben nu 18 weken zwanger, en voel de beeb al een tijdje, maar sinds deze week is het best heftig... hij schopt echt hard af en toe! je ziet het dan zelfs aan de buitenkant van mijn buik... en gister en vandaag heeft mijn vriend het ook al kunnen voelen. Ik vind het heeeerlijk natuurlijk en besef dat ik heel erg mazzel heb, zo snel al.. maaarrr is het wel normaal dat ik hem zo goed voel? voel m soms uren bewegen... moet ik me nu zorgen gaan maken voor straks? als ik 30 weken ben? dat ie dan zo hard trapt dat ik omval? haha ik vraag me af of meer mensen hier ervaring mee hebben want ik heb soms het gevoel of hij al klaar is om eruit te komen....
Hey meid! Je hoeft je verder geen zorgen te maken! Ik had het ook bij 18 weken zwangerschap dat mijn vriend haar zo goed voelde schoppen. Ik ben nu 35wk+2 zwanger en ze schopt ook idd heel heftig.. Af en toe doet het erg pijn als ze tegen m'n ribben aan schopt maar dat hoort er nou eenmaal bij.. We hebben gewoon drukke kindjes in onze buiken zitten. Een goed teken dat ze goed beweegt...
haai oh bedankt voor je antwoord! wat een geruststelling.. ik heb af en toe namelijk echt het idee dat ie aan het karate is daarbinnen! Maar misschien is het wel een goed teken ja het voelt in ieder geval heel bijzonder, maar tis wel wennen.... moet er echt om lachen soms... bezig bijtje is het...jij mag al bijna he! spannend! ik hoop dat het voor mij ook snel zo ver is... kan niet wachten om het murmeltje vast te houden!
Bij mij kom je het met 18 weken ook al aan de buitenkant voelen en zien en vroeg me ook af wat dat moest worden haha, nu 31 weken zwanger en val nog niet om hoor als hij schopt . Geniet ervan, ik blijf het nog steeds zo bijzonder vinden en kan dan ook lang naar m'n buik kijken als hij zo druk bezig is, soms is het net zo'n golfslag bad en beweegt echt heel mijn buik
Oooo heerlijk toch! Hier ook hoor, vriend zag en voelde het ook bij 18 weken! En dat schoppen en druk is is nu nog steeds niet minder hoor! Fijn juist toch? Geniet er maar lekker van!
Dat lijkt mij nou juist ergg leuk! Ik voel de beeb soms zelf heel vaag.. Eergister 1 x duidelijk.. maar niet zo dat mijn vriend het kan voelen
L83... dank je hahaha dat stelt me ook weer iets gerust! ben zo benieuwd hoe het voelt als ik zo ver ben als jij! bamjolan... ja bij jou ook dus zo hard? gek he dat je gewoon in 18 weken iets hebt gemaakt wat zoveel kracht kan zetten! wauwww heel bijzonder Makkie.... dank je voor je antwoord en ik geniet zeker vollop! maar vond het zo raar, meestal lees je dat het heel lang duurt bij de eerste, en dat je vriend het pas veeeel later kan voelen. dus ik was benieuwd of ik een uitzondering ben, maar gelukkig niet denk dalijk heeft ie ADHD ofzo hahahaha libra, ja ik voel hem zelf ook al heel lang, rond de 15 /16 weken inderdaad.... en lijkt wel of het nu met de dag sterker wordt.... en mamakity en horselover.... ik geniet ook vollop hoor! dat is het niet... maar je leest overal dat je het nooit zo snel voelt! dus ik vond het zo bijzonder dat het bij mij zo snel gaat.. horselover hoop dat het bij jou ook snel harder wordt! je staat echt raar te kijken dan .... ik moet er echt heel erg om lachen soms... zo raar gevoell het blijft toch iets aparts
Ah dus ik ben ook geen uitzondering! Ik voelde hem met 16 weken en 2 dagen en mijn vriend ook in die week al. Mijn eerste kindje voelde ik veel later en was ook veeeeel minder beweeglijk. Nu hoef ik niet lang te wachten met mijn hand op mijn buik om wat te voelen. Tenzij hij slaapt natuurlijk. Mijn vriend zei gister in bed nog bij het voelen: "nou, die gaat in ieder geval nog niet slapen." Leuk dat de baby al zo'n plaatsje in neemt.
Yep, hier precies hetzelfde Met 18 weken was ze al flink aan het draaien en trappelen en kon mijn vriend het ook al voelen. Bij de 20 weken echo bleek de placenta ook aan de achterkant te liggen en daardoor is het biljkbaar ook beter te voelen aan de voorkant. Ik voel haar dagelijks wriemelen en trappelen, wordt steeds drukker dus. Lijkt soms wel een zak met een hoop palingen in gelei Maar wel leuk (behalve als ik er wakker van wordt midden in de nacht dan)...
Mijn baby was zo ADHD dat mijn rib ervan gekneusd is. Nu aan het eind van men zwangerschap voel ik me baby bijna niet en slaat geregeld de angst toe. Door een enorme harde buik kan de baby niet zo goed bewegen, dus wees maar blij dat je de baby zo goed voelt!