Kleuter bloed bij ontlasting

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door annetske, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hoi,

Mijn zoon heeft al een tijdje pijn na de ontlasting. Sinds vandaag ook bloed bij de ontlasting bij het afvegen van de bips. Vrijdagmiddag moet ik met hem naar de HA toe eerder kon niet. Nu werk ik in de zorg en dacht meteen aan aambeien omdat hij een moeilijke poeper is geweest. Bij de apotheek gevraagd zij gaven dingen aan als: aambeien, kloof of wormen... Ik heb hem laatst al ontwormt dmv tabletten. Aambeien kan ik niet ontdekken dus als zij ze heeft dan zitten ze in de endeldarm ipv aan de buitenkant. Het kan ook een kloof zijn in de endeldarm... Zit er best wel mee omdat ik het zo sneu vind het manneke op de WC zien zitten met pijn. Hij heeft zoveel ellende gehad met het poepen en eindelijk gaat dit goed na 4 jaar! en nu dit weer. de angst dat hij zijn ontlasting gaat inhouden en obstipatie krijgt hierdoor heb ik nu ook... Ik wacht de HA vrijdagmiddag af, smeer zijn anus nu goed in met Sudocreme op advies van apotheek en doktersass. ik hoop alleen niet op erge dingen... Kunnen jullie nog bedenken wat het kan zijn? of zitten jullie ook aan aambeien te denken? doktersass. gaf aan dat dit bijna niet voor kon komen op jonge leeftijd. Ontlasting is niet hard maar gewoon goed, ook niet te zacht. Misch moet ik weer gaan starten met de Movicolon om de ontlasting nog zachter te krijgen, heb nog zakjes te liggen, ben er al een tijdje mee gestopt omdat hij nu eindelijk zelf goed poepen kan.

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bij jongere kinderen een fissuur door de harde ontlasting.

3. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Als het rood is dan zit het aan het einde dan is het vaak een kloofje of id aambeien is het donker van kleur en zit het door de ontlasting heen dan is er vaak wat meer een de hand en moet je vandaag naar de HA.

groetjes kim

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon en dochter hebben het beide gehad.
    Bij mijn zoon kwam het door coeliakie en later door kloofjes.
    Bij mijn dochter doordat ze aambeien had( ze was toen 2,5 -3 jr.
    Het kan dus zeker wel.
    Goed dat je naar de huisarts gaat!

5. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Heeft mijn dochter helaas ook om de paar maanden. In haar geval was het altijd een kloofje door dikke ontlasting. Movicolon krijgt ze dan weer een tijdje en dan gaat het wel weer even goed.

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn zoontje heeft het ook. Dacht ook aambeien al zie je ze niet. Denk dat ze dan aan de binnenkant zitten. Zn ontlasting is niet echt hard ofzo.

Als we roosvice laxo geven dan is het bloeden meestal ook weg. Dus denk toch aan aambeien

Deel Deze Pagina