Wat een kinderachtige reactie van je moeder. Tja, als zij er dan niet meer over wil praten en lekker wil gaan zitten mokken, dan heeft ze vooral zichzelf hiermee. Gewoon doen zoals jij het wilt, ik had ook dat anderen weet ik wat voor plannen hadden voor de bruiloft en dat er door wilden drukken, heel irritant. Je trouwt maar 1 keer, doe dat zoals jij het wilt. Weet je, al ga je nu mee in je moeders wensen, dan zul je zien dat het nog niet goed is, je houdt altijd mensen die overal over zeiken.
Heb het er net met manlief ook over, en die is het ook een beetje beu..... En die is het er ook mee eens dat ik nu zoiets heb van als het dr niet zint dan komt ze maar niet, het is onze dag we trouwen maar 1x in ons leven en het gaat zoals wij het willen!
lekker laten mokken. het is jullie dag, jij bepaald wie erbij is. hier nog zo'n moeder hoor, die wilde ook wel even alles regelen om de baby heen, nou mooi niet dus, en dat heb ik der vanaf dag 1 al duidelijk gemaakt. ze zat ookal meteen, moet je niet gaan trouwen dan, het kan maar geregeld zijn. en dan doen we het zo en zo, mooi niet. ik zeg als je niet uitkijkt stappen we zo op een dag naar het gemeentehuis plukken een getuige van de straat en trouwen we in ons eentje. en dan mag je blij zijn als je daarna nog een bakje koffie krijgt toen dimde ze even in. goed duidelijk maken wat het programma is voor die dag wie er komen en wie niet, laat het desnoods door een goede vriendin in banen leiden dan heb je zelf ook lekker je handen vrij.
Helemaal mee eens! Vind het knap egoïstisch van je moeder dat ze de dingen naar haar eigen hand wil zetten!! Het is JULLIE dag! JULLIE budget en zij heeft geen enkel spreekrecht! Dus ik zou haar ook lekker zo laten. Ik snap inderdaad ook dat je je daar rot onder voelt, maar probeer haar anders te vertellen dat ze jou met haar gedrag enorm veel verdriet doet en dat je graag wil dat ze achter jouw beslissingen staat, omdat het om jullie bruiloft gaat. En echt meid, laat je niet gekmaken en doe gewoon de dingen zoals jij ze wil doen!
He jeetje, wat ontzettend vervelend voor je zeg. Het is juist zo leuk als je moeder op een leuke manier meeleeft. Ik snap dat het moeilijk is om tegen je moeder in te gaan maar ik zou haar toch echt heel duidelijk maken dat het jullie dag is en dat het zo gaat als jullie willen. Mijn ex-schoonmoeder was net zo. Wilde ook de regie overnemen en had zelfs een protocol uitgeprint over hoe je je tijdens de plechtigheid hoorde te gedragen en hoe de tafelindeling moest en ga zo maar door. Ik heb continu op mijn strepen gestaan. Op de dag zelf was ze mijn tafelindeling nog aan het veranderen. Ik heb mijn beste vriend daarheen gestuurt die heel demonstratief de tafelindeling weer naar mijn zin deed en toen ze me van de wc afplukte om te zeggen dat ik klaar moest staan voor de receptie want de eerste gasten kwamen heb ik gezegd dat ze mij lekker moest laten zitten, dat ze maar wachten en dat we geen receptie hadden maar een FEEST en dat ze NIET in de rij mocht staan met handjes schudden. Bah.. zo vervelend dat andere mensen je dag zo kunnen overschaduwen... Succes meid, en op je strepen blijven staan.
als het goed is kan dit gewoon athans hier wel kreeg ook ruzie met mijn ouders en heb het toen veranderd
het is allemaal al gezegd, maar het is en blijft jullie dag. Dat je neefjes hun vriendinnen meenemen overdag vind ik al niet netjes als je ze zelf niet hebt uitgenodigd. Maar voel je vooral niet verplicht om ze met het eten te vragen!!!!! Het is jullie budget en jullie feestje. Gewoon een kaartje bij de uitnodiging doen: wij hopen dat jullie de dag tot bijv 16 uur met ons willen vieren. Daarna besluiten we de dag in besloten kring. En laat je ma maar mokken, zij trouwt niet!
Oh dat had ik ook gewild! Het is alleen ruim 2 jaar eerder geworden haha! Had wel 'bijna' een kindje gehad op 10-10-10. Maar we dwalen af....
Ze mogen eisen stellen als ze meebetalen. Zolang ze dat niet doen, mond houden en anders lekker wegblijven. Het is JULLIE dag. Jullie geld. En als jullie verder niks met die mensen hebben, om wat voor reden dan ook, en je hebt ze niet uitgenodigd, heb zij niks te eisen. Maar dat is mijn mening natuurlijk
Ho even, met die zin ben ik het absoluut niet mee eens!! Ookal zou ze je hele bruiloft betalen. Zij heeft NIETS te eisen!!! Het is nog altijd jullie bruiloft! Mijn schoonmoeder heeft Charlize haar babykamer betaald, (meubilair) had ze dan ook mogen beslissen hoe het werd ingericht? Nee, sorry maar zelfs dan heeft ze niets te willen. Echt hoor meid, zorg ervoor dat niemand deze prachtige dag voor jullie kan verpesten!!
Ben ondertussen zover dat iedereen begrip heeft voor hoe wij onze dag willen indelen(behalve mn moeder) mn tante oom en aanhang komen dan ook alleen smiddags. Heb mijn tante zelf maar even gebeld vanmiddag en mijn moeder had haar dus gebeld ook van de week dat heel de planning anders was, en nu weten ze dus hoe het wel zit. nu hopen dat mijn moeder het ook is in gaat zien!
Wat een nare en vervelende situatie! Is het contact met je moeder altijd zo geweest? (dat zij altijd de touwtjes in handen wilde hebben - alles op haar manier enz?) Ik vroeg me gelijk af wie de bruiloft van je moeder (even er van uitgaand dat ze getrouwd is/is geweest) geregeld heeft? Kan me niet voorstellen dat als een ander het doet je je daar bij neer kunt leggen of uberhaupt prettig vindt..
@PenK zou geen idee hebben wie dat gedaan heeft bij mn moeder toen ze met mn vader trouwde was ik nog niet geboren...hij is overleden toen ik 2 was. En toen ze hertrouwd is was ik ook nog te jong om er wat van te snappen zat in groep 3 of 4 van de basisschool.... Maar ik heb haar gisteren nog een sms gestuurd maar heb niks meer gehoord....wat een rust Hopenlijk laat ze me nu ook mijn gang gaan, en laat ze me alles plannen zoals wij het willen!
Fijn dat je iedereen hebt gezegd hoe jij het wel wil. Hopelijk was je tante wel begripvol? In ieder geval een hele fijne dag over een paar weken!