Keelontsteking

Discussie in 'De lounge' gestart door buonanotte, 18 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik heb gewoon alweer keelontsteking.

De 3e in nog geen 4 maanden tijd. AB krijg ik niet want die helpt niet volgens de huisarts:(

Maar hier word ik inmiddels ook lichtelijk gestoord van:x
    Heb nu maar weer een afspraak staan bij de dokter want ik heb inmiddels koorts en weer witte plekken in mn keel en verga van de pijn:(

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou een doorverwijzing vragen naar de KNO arts.
    En proberen na te gaan waar die ontsteking vandaan komt. Eet je goed/voldoende? Hoe zit het met je weerstand, vitamine's e.d.

Beterschap.

3. buonanotte

Weerstand is niet zo best denk ik.
    Ik eet ook niet zo heel erg goed:)
    Neem wel extra vitamine's.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ja daar heb je waarschijnlijk je oplossing.
    Goed om jezelf denken.
    Welke vitamine's slik je?

5. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik had dit ook.. Bij de KNO arts bleken mijn amandelen chronisch ontstoken te zijn waardoor ik een abbo had op keelontsteking.
    Sterkte en beterschap! keelpijn is écht verrot.

6. buonanotte

Zo'n multi vitaminen ding met extra vitamine D en B.

7. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Als je keer op keer ontstekingen blijft houden, zou je (in overleg met de HA/KNO-arts) kunnen overwegen je amandelen te laten verwijderen.

Toen ik 30 was, had ik ook de ene ontsteking na de andere en zijn ze verwijderd. Wat een opluchting was dat. Nu heb ik wel eens keelpijn als mijn weerstand wat minder is, maar zo erg als toen heb ik het nooit meer gehad.

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    sluit me aan bij bovenstaande schrijver.

OOk om de haverklap keelonsteking, keelamandelen er uit en in 10 jaar nog maar 1 keer een keelonsteking gehad.

Je hebt trouwens virale en bateriele keelonsteking. Met witte plekken kreeg ik wel ab en dan knapte het snel op.

9. buonanotte

Echt?! Ik heb dus nu al voor de derde keer die witte plekken maar het enige wat ik mee krijg is zakjes ibu600 tegen de pijn:(

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    wel raar, mijn huisarts is helemaal niet scheutig met AB ( gelukkig)

11. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik had ook vaak keelontsteking maar toen heeft de huisarts het advies gegeven om het door mijn lichaam zelf op te laten lossen. Ik heb toen ibuprofen gebruikt tegen de pijn en veel water en thee met honing gedronken. Het duurt dan iets langer maar daarna heb ik het heel lang niet meer gehad

12. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb op mijn 18e de ziekte van Pheiffer gehad en daarna 7 jaar lang last gehad van keelontstekingen, wat een drama. Op mijn 25e zijn mijn keelamandelen eruit gehaald en ben een heel ander mens geworden, nooit meer keelpijn en veel meer energie. :) echt een aanrader!

13. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Volgende week worden mijn amandelen verwijderd. Heb ook dagelijks keelpijn al jaren. En afgelopen jaar veel keelontsteking. En ze worden echt steeds erger laatste 2 keer ab gekregen in 2 maand tijd! Heb ook niet een al te beste weerstand maar ik hoop echt dat ik me na de operatie weer veel fitter ga voelen. Hoor het meer dat zodra je amandelen verwijderd zijn je ook veel beter weer voelt! Al moet het na de operatie wel heel erg pijnlijk zijn eerst :(

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Heb je er wel eens aan gedacht dat je een allergie kan hebben?
    Ik heb namelijk ook een hele tijd met elke maand wel keelontsteking gelopen. Sinds vorig jaar ben ik er achter dat ik vreselijk veel allergieen heb. Bij mij kwam het dus voornamelijk door mijn allergieen. Dus ik zou je daar ook eens op laten prikken.

15. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik heb het sinds ik Pfeiffer gehad heb ruim zes jaar geleden ook veel erger. Ben qua energie nooit meer de oude geworden!
    Ik heb op dit moment ook weer een keelontsteking/luchtweginfectie. Naar de huisarts ga ik nog niet omdat ie toch denk ik geen anti biotica geeft. Pas als LWI te erg word ga ik.

16. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik had ook vaak keelontstekingen en kreeg er gelukkig wel ab kuren voor. anderhalf jaar geleden heb ik mijn amandelen eruit laten halen. ze waren altijd al erg groot en chronisch ontstoken. ik ben blij dat ze eruit zijn ook al was het na de operatie geen pretje, maar tot op heden heb ik nooit meer keelpijn gehad.

Deel Deze Pagina