Bemoeizucht!!

Discussie in 'De lounge' gestart door angel229, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deliana

Deliana Niet meer actief

Inderdaad! Lekker belangrijk zeg.... ;) Als de ongedierte eruit komt en je er echt last van krijgt is het natuurlijk wat anders, maar wat kan het jou nou schelen wat de buren in HUN tuin doen....

Als de buurvrouw mij zou vertellen dat haar man een hernia had en ze zelf kapot is zou ik gewoon mijn hulp aanbieden, niets meer en niets minder.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja, dit.. Mijn overburen hebben al tijden een gedeelte van de huisraad in de voortuin staan. Lekker uitzicht joh. Dat vind ik dus ook echt heel vervelend.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vraag me dan af hoe het eruit ziet. Staan er gewoon wat spullen buiten of is het een dusdanige puinzooi dat het het hele uitzicht en straatbeeld verpest? In dat laatste geval kan ik me best voorstellen dat buren daar niet blij mee zijn en je er op aanspreken...

4. tuc

tuc Niet meer actief

Voor iedereen die zich daaraan ergert..ik snap niet dat je dan de hele dag uit het raam zit te staren. Al zouden mijn buren een puinhoop hebben..ik zou het amper weten, heb wel wat beters te doen dan de hele dag uit het raam kijken wie er nu weer puinzooi heeft.

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik snap dan weer niet dat jij je er zo druk over kan maken dat er mensen zijn die wel graag een nette buurt hebben ;).

6. tuc

tuc Niet meer actief

Hoe zie je dat dan?? Als ik binnen ben merk ik er niks van, genoeg te doen hier en als ik naar buiten ga loop ik er langs en klaar...hoe kun je daar dan last van hebben?

7. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    +1!! En hoe meer mijn buren erover zouden zeuren, hoe langer het in MIJN tuin zou blijven staan. Get a life!

8. tuc

tuc Niet meer actief

Whahaha....je kunt maar een reden hebben om te zeuren he...sommige mensen hebben te veel vrije tijd volgens mij.

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Misschien is het omdat ik niet begrijp dat mensen zo willen/kunnen leven.

Ik ben trots op mijn huis/tuin en zorg dan ook dat het er altijd netjes uit ziet en goed onderhouden is.

Mensen waarbij hun voortuin vol staat vind ik onverzorgd, een beetje tokkie achtig zelfs. En als zo iemand bij mij in de straat zou wonen zou ik er niet blij mee zijn denk ik.

Het heeft voor mij ook met de uitstraling van de buurt te maken.
    Ik woon liever in een nette, verzorgde buurt dan in een onverzorgde buurt waar iedereen alles maar in zijn tuin zet onder het mom van "het is toch mijn tuin".

Gelukkig woon ik in een straat waar iedereen er hetzelfde over denkt maar ik zou dus wel kunnen begrijpen dat mensen blij zijn als eindelijk de troep eens wordt opgeruimd uit de tuin.

In geval van TS is het natuurlijk een vervelend omstandigheid en zou ik als buurvrouw aanbieden een handje te helpen ipv klagen.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    +1

Misschien de buurvrouw of buurman om hulp vragen bij het opruimen?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nou dit dus en het is ook niet zo dat ik de hele dag uit het raam zit te staren, maar ik heb graag de gordijnen helemaal open, want ik houd van licht in huis en zodra ik dan naar buiten kijk zit ik tegen een oud bankstel aan te kijken, waar inmiddels weet ik veel hoeveel katten zich hebben verzameld. Constant krijzen die beesten naar elkaar en alles zit onder de kattenpoep. Ik snap niet hoe je je daar niet aan zou kunnen ergeren.

In hun achtertuin liggen iets van 30 flessen frituurvet, maar daar erger ik mij niet aan, want dat zie ik alleen als ik er langs loop en niet als ik mijn raam uit kijk.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het zou vervelender zijn wanneer je schoonfamilie hatelijk gaat zitten doen over de inrichting van het huis... ;) Dat vind ik pas echt stom!

(ik moest er hier even iets over kwijt; ik ben van een ééngezinswoning twee jaar geleden in een huis van 30m2 gaan wonen met al mijn gekochte/aangeschafte spullen, ik ben niet van plan om hier nog lang te blijven en zoek een nieuwe ééngezinswoning waarbij ik dus weer ruimte krijg voor alle spulletjes - maar ondertussen moet ik mij wel telkens verantwoorden voor de 'rommel', zoals anderen het noemen, die volgens hen allang 100x weggegooid had moeten worden terwijl dat gewoon nog spullen zijn die gebruikt worden/goed/mooi/functioneel zijn en blabla, maar alleen omdat het hutjemutjevol staat men zich eraan ergert. Ja wattan? Moet ik over een jaar weer vijfduizend euro aan spullen uitgeven? Schei uit ;)).

DAT IS PAS BEMOEIZUCHT! :x :)D)

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

nou ik vind dat toch echt hun eigen keuze.
    Dat jij de prioriteiten anders zou leggen is wel duidelijk.
    Maar dat betekend niet direct dat hun geen juiste prioriteiten kunnen stellen. Dat is jou mening en dat maakt het niet direct een feit.

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zou die buurvrouw vriendelijk hebben gevraagd te helpen.
    Aangezien ze tijd heeft zich eraan te storen heeft ze vast ook wel tijd om jou even te helpen.

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    tja precies!

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Het gaat overigens niet om afval oid. Niks dat ongedierte kan aantrekken. En mijn voortuin is niks mee, die is gewoon keurig netjes, net als de rest van de straat.
    Voorbeelden van wat er staat zijn: dakkoffer, wat gereedschap, wat speelgoed van dochter, bloempotten, onze fietsen, hout voor de schutting, mini containers (rest/groen).

Ze moet gewoon wat te zeuren hebben. Overigens word de oprit ergens tussen kerst en oud opnieuw opgeruimd. Want we willen oudejaarsavond de auto achter de poort zetten. Maar het is gewoon op elke slak zout leggen. Als idd 4 m hoog afval zou liggen oid dan zou ze recht hebben.

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Dat is ook gruwelijk irritant. Maar zulke schoonouders (schoonmoeder) heb ik ook!!! Inmiddels heb ik met ze gebroken. Maar alles wat wij uitzochten en aanschaften was niet goed.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Onze voortuin staat er op het moment ook een beetje verwilderd bij....we hebben aan de zijkant allemaal bomen staan en de inhoud van deze bomen ligt op onze oprit. Elke keer als ik aankom, erger ik me aan mijn eigen tuin. Dus kan me voorstellen dat onze buren dat ook doen...

Maar.....ik werk 32 uur en op mijn vrije dagen heb ik tot nu toe wel wat anders te doen gehad. En om nou koud en nat te worden....jaa hooiii!

Dus zodra ik zin heb en het droog is, pak ik misschien de bezem wel eens....misschien. :)

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, ze zien niet dat het nog 'goed' is... Daar gaat het niet om, het is gewoon veel als in: je kunt je achterste niet keren in dit huis. Dat weten we verdraaid goed, maar we kunnen op dit moment even niet anders in verband met de ruimtegebrek. En nog struikel je over de spullen en daar krijgen we (ik voornamelijk) dan commentaar op dat we de helft dan maar weg moeten doen en zooooooveel spullen hebben. Terwijl ik een huis van twee verdiepingen en een zolder had met nog een minimalistische inslag. Wanneer je van 80 m2 tijdelijk naar 30 m2 gaat, is het nou eenmaal vol. Ik ga niet alle goede meubels (waar ik dik voor betaald heb!) weggooien zodat men hier een flikflak in de woonkamer kan doen - terwijl ik dan straks weer een fortuin moet uitgeven om die dingen weer te kopen. Maar dat besef is er niet.

Ik moet mijn professionele hometrainer die ik gekocht heb voor 450 euro en op dit moment in de woonkamer staat en volop gebruikt wordt maar weg doen; om er vervolgens eentje terug te kopen in de volgende woning voor 450 euro. Dat soort dingen :D

Irrrrrritant en vervelend; want volgens sommige mensen uit mijn schoonfamilie is het troep, heb ik gewoon teveel spullen en whatever, en dat vind ik vervelend om te moeten horen want het is geen troep, het is waardevol en voor mij soms erg dierbaar. Stelletje bemoeienals :p

Deel Deze Pagina