Bemoeizuchtige ex en toekomstplannen

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Trassi, 30 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Hoi allemaal,

    Ik ben zelf een gescheiden moeder van 5 en stiefmoeder van 1. De ex van mijn verloofde is een kei in valse beschuldigingen doen. Valse aangifte bij veilig thuis over mishandelingen, beweren dat mijn partner medisch advies niet opvolgt m.b.t. hun kind, dat hij niet mee werkt aan bepaalde trajecten omdat hij zijn formulieren niet aan haar wil geven maar alleen aan de instanties zelf vanwege privacy, etc.
    Elke keer dat er een mail vanuit de advocaat of veilig thuis komt krijg ik weer een hartverzakking, ik kan er gewoon niet meer tegen.
    Het is niet direct naar mij gericht maar er wordt bij bepaalde dingen wel geïmpliceerd dat ik er iets mee te maken heb (b.v. onverklaarbare blauwe plekken als het kind hij mij thuis is geweest).
    Ik weet gewoon echt niet hoe ik hiermee om kan gaan zonder dat ik er aan onderdoor ga. Alles moet een rechtzaak worden en ik heb al weken buikpijn elke avond.
    Ik zie mijn toekomst en in die toekomst zie ik tot mijn stiefzoon 18 - 21 jaar is alleen maar rechtzaken en bemoeienissen met alles. Wij hebben de planning om te gaan trouwen in 2025 en ook willen we in de toekomst misschien nog een kindje van ons 2 en al ik denk aan die dingen denk ik alleen maar aan op welke manier ze dat weer zou kunnen verzieken.. b.v. gaat ze mijn stiefzoon weg houden bij onze bruiloft? Wordt dat ook weer een rechtzaak? Stuurt ze veilig thuis ook op mij af als ik ben getrouwd over zorgen omtrent het half broertje/zusje die verzonnen worden?

    Ik zoek gewoon lotgenoten of geruststellende woorden ofzo..
     
  2. MamaSofie1

    MamaSofie1 Fanatiek lid

    18 jun 2023
    1.705
    1.162
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met bemoeizuchtige exen maar het lijkt me wel vreselijk irritant als je je leven verder wil bouwen!

    Dikke knuffel! Hopelijk laat hij je snel gerust…
     
    Trassi vindt dit leuk.
  3. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Hebben jullie al een keer met een mediator om tafel gezeten ofzo? Lijkt mij ook niet relaxed dit. Hier geen ervaring mee, zowel partner als ik goede relatie met exen .. sterkte!
     
  4. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.556
    3.790
    113
    Overijssel
    Ga ervanuit dat jullie zelf ook contact hebben met veilig thuis?
    Misschien daar contact mee opnemen?
    Geen idee of het helpt aangezien een goede kennis alle medewerking verleent maar ondertussen al 3 jaar zijn kinderen niet gezien heeft en zijn zwaar gestoorde ex maar vanalles loopt uit te kramen...
    En de kinderen inmiddels ook al psychisch zwaar beschadigd zijn.
     
  5. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Veilig thuis zegt dat ze niets kunnen doen omdat het niet specifiek over mij gaat. Het enige dat ze kunnen adviseren is dat ik praat met de huisarts voor mijn stressklachten en eventueel aangifte doe van lastig vallen als ze door blijft gaan..
     
  6. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    De Mediator was al afgerond want daar kwamen ze geen stap verder mee omdat zij alleen maar haar zin wilde en dus niets aan wilde passen. Hij ging natuurlijk ook niet akkoord dus het is gestopt toen der tijd en uitgevochten in de rechtbank. Die heeft mijn verloofde co-ouderschap gegeven en vervolgens gaat zij weer in hoger beroep omdat ze het er niet mee eens is en komt weer met valse beschuldigingen van kindermishandeling in de hoop dat ze het hoger beroep wel gaat winnen..
     
  7. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    939
    1.404
    93
    Heftig… ik zou oprecht gaan nadenken hoe diep mijn liefde gaat of dat het beter is om te kiezen voor jezelf en je eigen kinderen. Dit is iets waar je geen invloed op hebt maar wel nog heel lang de zeer directie gevolgen van zult ervaren.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  8. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Deze liefde is echt heel diep dus dat zit wel goed. Hij is oprecht de liefde van mijn leven en zie mezelf niet oud worden zonder hem.
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.857
    10.782
    113
    Ik kan mij toch wel voorstellen waarom @CroqueMadame dat zegt. Als ik het goed lees, is het zoontje van je verloofde 1 jaar?! Dus ze zijn kort na zijn geboorte uit elkaar gegaan, heeft hij jou ontmoet en je ten huwelijk gevraagd? En je hebt zelf 5 kinderen? Ik zou echt eerst zorgen dat hij alles op orde heeft en er geen gedoe meer is, dan kan er gekeken worden om verder te gaan. Dat kan en mag ook even wat tijd kosten, niemand loopt weg.
     
    cosdy en Jessi79 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina