Lengte bij 18 weken 5 dagen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Inkie27, Apr 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Hallo,

Vanmorgen een echo gehad en zag er prima uit!
    Nu zei de gyn dat ons beebje 12 cm is (kop tot kruin). Overal lees ik bij een zwangerschap van bijna 19 weken 20cm maar dat zal dan wel incl. beentjes zijn toch?

Ik kom nergens info tegen over lengte bij 18 weken en 5 dagen (dus zeg maar bijna 19 weken) van kop tot kruin?!

Hoe was dat bij jullie?

Inkie

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vertrouw de websites eigenlijk totaal niet meer. Ze zeiden allemaal met 22 weken dat de baby al 28 cm zou zijn, maar de echo zegt toch echt 23 en de baby loopt prima op schema.

Het verschilt volgens mij inderdaad hoe ze meten en of het nog te meten is. Je baby is ook al aardig groot natuurlijk, en meten was bij ons met 22 weken in ieder geval niet echt meer mogelijk. Ze meten hier het dijbeen en dan keer 7, dat is ongeveer de lengte. Maar goed, als je VK zegt dat het op schema is, dan is het gewoon op schema. Niet te veel bij die websites nadenken ;)

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Mijn schoonzusje heeft afgelopen week haar 20 weken echo gehad.
    En hun kindje was 22 cm. Ze was toen die dag precies 20 weken.

4. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Bedankt voor de reacties maar chantal, dan hebben ze bij haar waarschijnlijk de gehele lengte gemeten?
    Ons pukkie had de beentjes helemaal ingetrokken bij het hoofdje en ik heb duidelijk gezien dat ze het opgemeten hebben van kop tot kruin. Dus geen idee hoe lang de beentjes dan zijn.. Heb wel eens gelezen bij 19 weken ongeveer 9cm beentjes dus plus de 12 van het lijfje zit ik rond de 21cm.

Na de 20 weken gaan ze pas de totale lengte geven, voor de 20 alleen van kop tot kruin dácht ik. Weet iemand dat?

Dus die 12 cm die ze bij ons zeiden van kop tot kruin, herkennen er dat meer dat ze de lengte alleen van kop tot kruin meten en hoe lang was dat bij jullie?

Share This Page