Bemoeizuchtige schoonmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snowwie28, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

@Rianne
    Mijn schoonmoeder vertelde (bij mijn eerste zwangerschap) op een verjaardag (waar ik niet aanwezig was.... ) dat ik er niet was omdat ik niet lekker was.....
    Ze moest er zo nodig bijvertellen.... dat ik moe was, misselijk... en vooral 'sochtends moest overgeven..... :)

Waarop er (NATUURLIJK) werd gevraagd of ik zwanger was....

dit vertelde ze me.... maar ze zei erbij: iK HEB NIET VERTELD DAT JE ZWANGER BENT HOOR!
    Alleen kreeg ik kleur ...en heb ik mezelf weg gedraaid.....

Nee die mensen zijn achterlijk.... :rolleyes:
    ze had toch ook niets kunnen zeggen... of dat ik griep had...? maarja alle aandacht moet naar haar gaan he?

2. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    :cry: ik lees al vanaf het begin mee en hoo wat kan ik me soms irriteren aan sommige schoonmoeders.

ik zie dat sommige klagen omdat de schoonfamilie in de wijk of buurt woont, wat moet ik dan :cry: :cry: :cry:

we wonen in dezelfde FLATGEBOUW :confused: :confused: :confused:

mn schoonouders op de 4.
    oudste broer van me man 3.
    middelste broer 2.
    en wij (jongste zoon) gezellig op de 1.

omdat het koopwonigen zijn zijn we min of meer verplicht er te wonen . me man vertikt het om ergens anders huur te betalen als we een eigen woning hebben :( aan de ene kant is het ook logisch.

en me schoonmoeder is ook zo opdringerig als wat komt ook aan de deur pas als ze wat nodig heeft

hele ruzie omtrent onze trouwen, we hadden een datum in ons gedachten 28-04 nou dat kon niet we moesten het maar veranderen omdat weet ik veel wie niet kon komen omdat er nog een bruiloft zou zijn hele ruzie

toen heb ik haar maar toch even duidelijk gemaakt als İK ga trouwen. en İK ga er zoveel voor betalen, dan doe ik dat mooi wanneer İK dat wil.
    en dat ik het wel voldoende vind als ik er maar bij ben, en dat ben ik dus op28-04 en geen week later . (ik zeg wel steeds ik maar daar hoort manlief er natuurlijk wel bij ;) )

ze moest wel ok geven. het was sowiezo niet haar recht om te bepalen welke dag ik ga trouwen, kom op zeg.

en later toen er mensen thuis kwamen met cadeaus HEEFT ZE GEWOON SOMMİGE CADEAUS VERSTOPT EN ZEGGEN DAT MİSSCHİEN ANDERE GASTEN HET WEL MEE HEBBEN GENOMEN !

noem maar op waarom ik mijn schoonmama niet mag, nou weet ik hoe graag ze een kleinkind wil (sinds we getrouwd zijn zeurt ze er bijna om) vooral een kleindochter omdat ze zelf 3 jongens heeft en geen dochter.

ik weet niet hoe het gaat worden maar na alles wat ze me heeft geflikt moet ze echt niet elke dag bij me aan de deur te kloppen.
    o ja ze heeft el een 'kinderkamer' bij haar thuis voor als de kleinkinderen bij haar komen slapen :D zoiiets grappigs had ik een tijd niet gehoord :) volgens mij gelooft ze het zelf nog echt ook :)

zo, een lang verhaal maar ik kon het niet meer binnenhouden.

3. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    haha ja ze wonen z,on 200 meter verderop ja!,,,
    Ik ben elke dag een babbeltje aan het houden om het zoveel mogelijk duidelijk te maken maar word er een btje ziek van en heb nu zoiets ik ben er klaar mee en gooi alles eruit,,, ik kom er niet zo goed uit,,, want aan de ene kant bedoelen ze sommige dingen wel echt goed pffffffffffffff
    krijg er nu al weer hoofdpijn van!

liefs

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Lijkt me 1 dingeh te handigst gewoon met haar praten en je grenze naangeven. Zeg er wel bij dat je waardeert dat ze je wil helpen (klinkt toch beter als jij doet dit of dat) maar dat je zelf ook graag dingen wil doen en dat je dat ook kan doen.
    Lijkt me wel moeilijk zo'n gesprek maar ik denk dat het veel oplost. Anders komt er een dag dat je ontploft en dan heb je de poppen aan het dansen.

5. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    die kans zit er wel in ja dat ik ga ontploffen,, het is mijn kindje,,,,,,,,,
    mijn leven! ga het nog een keer netjes proberen,, en dan is het maar een iets bozer gezicht,, wil dit wonder niet aan me voorbij laten gaan!

liefs

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Lotgenoten...

Ik had ook zo'n bemoeizuchtige schoonmoeder en mijn schoonvader was nog vele malen erger. Toen ik netjes duidelijk wilde maken dat het toch echt ONS kind en dat daarvoor ONZE regeltjes gelden ontplofte mijn schoonvader en sindsdien hebben we elkaar niet meer gesproken. Nu zo'n 2 maanden geleden. Mijn vriend heeft zijn moeder nog wel een paar keer telefonisch gesproken...

7. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    lichtgeraakte types he!

Nu heb je wel lekker de kleie voor jezelf,, maar hoop niet dat het voor ons zo afloopt want vind dat wel erg ver gaan gelijk,, beetje jammer dat mensen zo overdreven reageren terwijl het heel logisch is dat je de kleine zo wilt opvoeden enz hoe jij dat wilt zonder dat je een oorlog moet gaan voeren kan ook op een normale manier duidelijk zijn toch?

liefs

8. ramona0309

tja zou je wel verwachten he....?!
    Denk dat het "probleem" is dat ze de "negatieve bijwerkingen" van hun goed bedoelingen niet zien....
    Vaak denken ze dat je als "nieuwe moeder" een onnozel wezen bent.... en dat je niets kan bepalen... want "je komt als moeder nog maar net kijken"...
    Ze vergeten dat ze zelf ook alles zelf hebben moeten uitvogelen.... in hun ogen doen ze dan ook niets verkeerd......

tja nu is mijn schoonmoeder een iets ander verhaal... aangezien ze natuurlijk ook al gewoon mn huis binnen kwam lopen met de noodsleutel....
    Gelukkig heb ik sinds vorige week een niew slot op de deur.... ben beniewd wanneer ze daar achter komt...! \:D/
    Voel me gelijk een stuk prettiger.... want zag haar hier al gewoon onaangekondigd binnenstappen na de bevalling....
    (terwijl we duidelijk aangegeven hebben, we tijd met ons gezin willen hebben)

9. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    haha dan past de sleutel opeens niet meer balen!,, weet ze wel gelijk waar ze aan toe is,,,

mijn vriend is ook z,on makkelijk figuur he hij zou gerust de sleutel aan zijn moeder geven maaarrrrr ikkuh niej hoor daaag!

kennen we na zoveel maanden eindelijk weer normaal vrijen staat zei opeens voor me neus,,, (haha en dan nog een opmerking erbij de kleine slaapt hoor doen jullie rustig! zie het al voor me NIET DUS

liefs

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

heeft iemand nog een goeie smoes voor me om de sleutel van mijn schoonmoeder terug te krijgen, die heeft als enige nog een sleutel van ons huis en ik wil hem terug, ZEKER voordat ik moet bevallen, maar ik wil er geen ruzie om, dat vind ik het niet waard, ze zijn zo makkelijk gekwetst, bah, ik ben niet zo'n smoezenverzinner maar ik heb het gevoel niet anders te kunnen omdat het anders oorlog wordt :(

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

woon je gehuurd of gekocht?

in het eerste geval de woning stichting wil alle sleutels terug omdat de sloten worden vervangen.

je kun ook nog seggen dat je dieven klauwen op de deur laat maken en dus die sleutel eerst nodig hebt om een keurmerk tegen inbraak te krijgen (goedkopere verzekering)

12. ramona0309

nou mijn slot haperde ook hoor met dit weer.... kon er soms bijna niet inkomen... DE REDEN OM T TE VERVANGEN! ;)
    En t was me elke cent waard.. :)

13. ramona0309

hahaha laatste stukje doet me denken aan een opmerking.... weet niet meer waarover we het hadden ... dacht grapjes over de "grootte van de mannelijkheid" waarop ze zei... ik heb die van mn zoon gezien toen hij uitgegroeid was.., waarop ik zei.... raar want als ik hem bekijk is hij nooit uitgegroeid... :)

14. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Zeg dat je de jouwe kwijt bent en geen zin hebt om er bij te gaan maken.

Amai, ik zou het ook niet moeten weten ze zo'n binnenvallers

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

oh dat is wel een goeie, we hebben namelijk een koophuis en dievenklauwen hebben we ook al, we hebben 1 sleutel die past op alle deuren dus een slot veranderen kost echt teveel geld omdat dan alle 5 de deuren moeten, ennuhh...ik ben zwanger en raak nou eenmaal dingen kwijt he? ;)

bedankt!

16. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hoi dames,

Ik zou zekers met jullie schoonmoeders gaan praten want als jullie denken dat jullie hormonen nu erg zijn.... wacht dan maar af tot na de bevalling! dan is het hormonenhel! En dan kunnen er 2 dingen gebeuren... of je kunt het allemaal niet aan en laat het over je heen komen waardoor je je alleen slechter gaat voelen of... je gaat helemaal door het lint! Met de nodige scheldpartijen die zo dusdanige schade aanrichten dat je het niet meer of moeilijk kunt herstellen

veel liefs

17. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    WAHAHAHAHAHAHAHAHa uitgegroeid! hij bleef maar groeien zeker?

maar ja dan maar een x een onnodige scheldpartij waarbij ik mijn hele hart kan luchten (het klinkt lullig) maar die hormonen zeggen genoeg liefs

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Meiden,
    hoe doen jullie het strakjes met de kraamvisite?!

Ik zit er nu al mee, he! Ben bang dat zijn familie straks langskomt wanneer zij daar zin in hebben.... Zijn hele familie woont ook bij ons in dezelfde wijk :S
    Moet dat dus echt niet hebben straks!

2 a 3 uurtjes (vaste tijden) per dag voor kraamvisite vind ik meer dan zat!

Mijn eigen moeder kan ik echt continu om me heen hebben, zij kan mij het beste helpen en heb ook geen schaamte tegenover haar.

Hoe doen jullie het met de schoonmoeders?
    Die van mij is best aardig, hoor. Maar zooooooo een hechte band heb ik niet met haar.
    Dus ik zie haar ook liefst maar eventjes. Wil haar bemoeienis ook niet...

Mijn eigen familie woont op 1,5 uur rijden afstand...daar baal ik nu gigantisch van.

19. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ben ik de enige die geen last heeft van haar schoonmoeder?

Hahaha, nu kan ik erom lachen, want we missen haar niet eens! Ze is/was altijd een aparte type! Ik kan op me vingers tellen hoe vaak ze bij ons is geweest, na de geboorte van me oudste die inmiddels al 7 is. Ze was er toen zij geboren werd. Das 1x. Na de geboorte van de jongste, bijna 5 jr terug. Das 2x. En daarna toen de oudste haar 5e verjaardag vierde. Das 3x. Ze kwam heel laat binnen vallen en moest na 1,5 weer vertrekken! Wij gingen vaak bij hun op bezoek, omdat ik me man niet wou teleurstellen..Maar als het aan mij lag, pfff. Jullie raden het al!

We zijn vorige jaar getrouwd en ze was er niet mee eens met onze keuze, dus besloot ze voor altijd de contact te breken...Ons trouwkaartje kregen we retour met tekst; verhuisd :confused: :( ...Ze woont nog steeds daar..

We hebben het goed en me kids missen haar niet! Want voor hun bestaat ze gewoon niet..Niet leuk maar tja, we kunnen niet steeds bij haar blijven slijmen...

Grt Jeanney

20. ramona0309

hier precies hetzelfde verhaal. hoor...
    mijn familie woont ook op 1,5 uur afstand... en zijn familie zijn mensen die niet begrijpen dat je rust nodig hebt... en zelf tijd met de kleine wilt hebben...
    Vorige keer is mn kraamweek rampzalig verlopen...
    mn schoonma zat er elke dag... van 08.00 -21.00 uur (met haar oppaskind)...
    ik had geen rusttijden op het kaartje gezet... alleen bellen van te voren...,
    NOU DAT IS FOUT! Ze werden boos als de kraamverzorgster zei dat ik lag te rusten, want dat stond niet op het kaartje....!

kan nog hele verhalen vertellen over mn kraamweek... maar zal t kort houden.. :)

iig ik heb nu duidelijke rusttijden erop staan... ook ivm mijn zoontjes slaaptijden...! dus rusten tussen 12.00-15.00 en na 20.00 uur...
    anders zit ik dalijk hele dagen met een overspannen kind...
    EN ik heb een riedeltje erop staan....

Graag genieten wij eerste even zelf van ons kleintje, bezoek na ........ (datum) en dan na een seintje.

Heb dus met mijn vriend afgesproken dat we de eerste week voor onszelf willen.... dit ook ivm wennen van mijn zoontje aan de baby..
    (en dat vind ik belangrijker dan bezoek!)
    Mijn vriend heeft tegen zijn moeder gezet dat dit op het kaartje komt te staan.... en er (uit zich zelf!) bij gezegd dat dit OOk voor de oma's geldt....

Vind het alleen jammer :(... dat door het gedrag van mijn schoonmoeder, mijn moeder ook "de dupe" is...... maar ik kan het niet maken, om tegen de ene oma wel te zeggen... je komt maar... en dat de andere niet langs mag komen.....maar als ik dat niet doe.. zit de ene oma hier weer hele dagen .... voor weken!

Deel Deze Pagina