Bemoeizuchtige schoonmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snowwie28, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

oh ik ben ook zo bang dat mijn schoonouders hun grenzen niet kennen, of vooral ONZE grenzen, ik heb ook al gezegd dat ik op het kaartje zet dat ik elke middag rust, maar dan zegt ze ook nog, ja maar dat geldt toch niet voor ons? met een verbaasd gezicht, ik heb gezegd dat ze dan maar langs moeten komen op hun tijd maar dat ik dan lig te rusten met de kleine en dat we haar echt niet wakker gaan maken voor mensen die buiten de afgesproken tijden komen, je had haar gezicht moeten zien, duidelijk gekwetst en de volgende dag sprak ze er alweer over alsof ik het niet had gezegd :rolleyes: wat moet ik nou nog meer doen om serieus genomen te worden? geef ik nou mijn grenzen niet goed aan?

2. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    De deur blijft bij mij gesloten tussen 12:00 en 15:00 en na 21:30 savonds. Dat laatste lijkt heel laat, maar ik heb vrienden (die overduidelijk zelf geen kinderen hebben!) die rustig om 22:00 nog aan komen kakken. Daar begin ik dus niet aan, maar het is eigenlijk van de gekken dat ik dat speciaal op het kaartje moet laten zetten.

Voor mijn bevalling heb ik een aantal mensen paraat staan (mijn angst is om alleen te zijn als de weeen beginnen) Mijn buurvrouw, die een van mijn beste vriendinnen is, die kan ik bellen en die heeft ook een lijstje van de mensen die zij moet bellen, dan hoef ik me daar niet meer druk over te maken. Mijn moeder die gaat mee naar het ziekenhuis, en de bevalling wil ik samen doen met mijn man, maar ik heb afgesproken dat als ik op dat moment zeg tegen mijn moeder dat ze bij me moe blijven dat ze dan blijft. Anders gaat ze weg en wacht ze tot ik bevallen ben. Dat hoef ik niet te zeggen tegen mijn ma, die weet dat gewoon. Dat voelt heerlijk, geeft mij de rust en de ruimte om te doen wat ik zelf prettig vind.
    Mijn schoonmoeder begon laatst ook over de bevalling. Ik heb gevraagd wat ze wilde, of ze wilde dat we zouden bellen als de weeen waren begonnen of dat we zouden bellen als ze geboren is. Mij maakte dat niet zo heel veel uit, wel zeiden we erbij je mag pas komen kijken als ze geboren is. (mijn ouders krijgen de primeur, dat hebben man en ik afgesproken, omdat ze altijd achter ons staan en we hebben daar ook 2,5 jaar samen in mogen wonen, daar hebben we meer aangehad dan ooit aan zijn ouders) Nu zei schoonmoeder dat ze pas gebeld wilde worden als ze geboren is. Mijn schoonzusje zat erbij en die zei al ja ja, die gaat vanaf 14 feb elke dag bellen of er al wat is. Mocht dat gebeuren en belt ze 14 feb, dan trek ik dezelfde dag nog de stekker uit de telefoon. 15 feb is man jarig, dus dan komen ze toch wel langs. Hopelijk beginnen dan niet net de weeen haha ;) Is ze er alsnog bij.
    Verder hebben man en ik afgesproken dat we even samen willen zijn na de bevalling, en dat we dan iedereen gaan bellen (a.s. tantes en ooms en de beste vrienden) Verder wil ik juist zoveel mogelijk visite als de kraamhulp er is, dan is man, kraamhulp en mijn eigen moeder er sowieso om de visite op te vangen. En dan na die week hebben we dan heerlijk de tijd voor onszelf.
    Liefs Rianne

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hebben we ook al het een aan het ander aan afspraken gemaakt met betrekking van de visite.
    1 iedereen moet bellen anders gaat de deur niet open.met uitzondering van mijn moeder die zit de hele week alleen(man is chauffeur)en gaat voor ons koken maar die is er 10 min en gaat weer.
    2de visite die komt moet niet verwachten dat ze de kleine vast kunnen houden.ivm opstarten bv wil ik die kleine veel bij me hebben om te wennen.
    3visite blijft niet langer als 2 uur.dit is maar voor de schoon famlilie die mensen kunnen geen afstand bewaren en blijven maar zo de heledag zitten.
    4als de kleine slaapt slaapt de kleine word hij niet wakker gemaakt.
    5 eerst de hond krijg aandacht dan pas kijken naar de kleine
    6ik voed waar ik wil willen ze dit niet gaan ze maar
    7zieke mensen zijn niet welkom.dit doordat ze mijn broertje voor de dood weg hebben gehaald toen het 2 weken oud was ook door een zieke op kraam bezoek.
    8 we bellen pas als ik er aan toe ben mocht ik gelijk na de bevalling mijn ma in het ziekenhuis willen hebben word zei gebeld.pas thuis bellen we de rest.

ik vind het heel erg dat het zo moet maar voor de schoonfamilie is dit dus echt noodzakelijk anders zijn ze er constant.
    nu moeten wij verplicht vanavond naar mij schoon ouders toe.want ze heeft dus kadotjes gekocht (dit zouden we niet doen)en die kunnen dus blijkbaar alleen vanavond gegeven worden :s dus vanavond vertellen wij onze regels zo simpel is het.

ze zullen wel boos worden maar kom nou een gefeliciteert heb ik niet van ze gehad voor de zwangerschap.dingetjes die er gekocht werden door hun werden in een plastic tas naar mijn vriend gegooit en dat was het dan. ze zijn al 2,5 jaar aan het zieken om ons uit elkaar te krijgen.

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meiden, jullie pakken het goed aan, die kraamvisite!
    Lekker je eigen regels laten gelden.

Nu begrijpt mijn schoonfamilie niet zo goed Nederlands, dus moet mijn aanstaande maar eerlijk vertellen dat we alleen bezoeken willen op de dagen en uren die wij hebben uitgekozen!

Ik denk dat ik voor een paar uur per dag kies..
    Dus: visite is welkom van 15.00 tot 18.00 uur ofzo....
    Of wat dan beter uitkomt.

Ik lees dat jullie visite zelfs tot 21.30 uur toelaten?
    Ik moet er niet aan denken, je bent al vroeg op...ik zou dan gebroken zijn.

5. mymiracle

ik moet er ook niet aan denken visite te ontvangen tot 21.30 uur, hier gaat de deur dicht en op slot ;) om uiterlijk 20 uur maar het liefst na etenstijd geen bezoek meer.

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik raad alle nieuwe mama's aan bezoektijd echt te verkorten. Zeker de eerste week is 30 - 60 minuten eigenlijk wel zat. Je bent echt snel moe en je voelt je niet op je gemak als je kindje huilt en huilen is wel heel normaal.
    En wat ook kan helpen: clusteren! Bijvoorbeeld een vriendin van jou en een vriend van hem tegelijk laten komen. Kan prima en dan heb je dat ook weer gehad. Een geboortefeest lost alles in één keer op ;)

On topic: gelukkig is mijn schoonmoeder een schat en begrijpt ze helemaal dat het ons kind is en dat wij de regels bepalen. Ze helpt en vraagt wat ze kan doen. Heerlijk. Mijn schoonvader is iets te enthousiast af en toe waardoor hij slecht luistert (plus dat hij doof aan het worden is) maar als ik het dan nog een keer aan hem vertel dan komt het helemaal goed. Oja wij hebben iedereen gebeld toen we weer thuis waren op een normaal tijdstip (00:00 bevallen, 4:30 thuis en vanaf 8 - 9 uur zijn we gaan bellen / sms-en (het was maandag dus dat kon prima). Om 11:30 waren mijn schoonouders er. Aan het einde van de middag kwamen mijn zuster, schoonzuster en moeder (er moest ook gewerkt worden). Prima! Ik had een makkelijke bevalling maar voelde me wel alsof ik door een vrachtwagen overreden was. Een uurtje was echt plenty!

7. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    ik heb een geweldige moeder die de kaartjes pas na 3 weken verstuurdd!

,, er bellen al constant mensen naar me schoonmoeder.. en is ze er al? (niet 1 x per dag) HALLO JULLIE HOREN HET VANZELF %^*&%&*%!, en niet zeggen jullie horen het wel nee gewoon zeggen neej hoor ze voelt zich niet zo lekker en haar handen zijn opgezet en bla bla ik denk wel dat het eraan zit te komen! joh duhhhhh daar hoef ik ook geen dokter voor te zijn dat ze echt wel komt!,,,

Het spijt me dat het ik het zeg maar mochten die mensen familie van me vriend dus,, (die ik 1x per jaar zie) kan ze amper uit elkaar houden! eerder komen dan afgesproken dan hoeven ze mijn baby echt niet beet te houde!

* neej inderdaad zieke mensen hoeven ook niet te komen ziek eerst lekker uit thuis en dan mag je langskomen!

liefs (hormoonmonster) haha

8. mymiracle

hahahah, heerlijk! :)

9. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    ben nieuwsgierig wat er gebeurd als me hormonen er niet meer zijn haha

10. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Ik weet niet wat ik hoor! De moeder van mijn vriend is ook niet mijn vriendin (dat is het probleem, dat wil ze graag zijn) en hou haar het liefst op een afstand.

Maar als ze zou bemoeien met de opvoeding van ons kind en ons leven, zou ze een vet probleem hebben. Die bad energy wil je het liefste helemaal niet in je buurt hebben en al helemaal niet op je kind. Hoe erg het ook klinkt, maar ik zou geen contact met zulke schoonmoeder kunnen hebben...

De partners moeten ook optreden vind ik en hun moeder duidelijk maken dat ze te ver gaat. Bah bah zeg, verschrikkelijk!

Deel Deze Pagina