Wel ja gooi alles maar op de hormonen.......zeer makkelijk en zwak excuus....zou ik ook zeggen als ik niks anders zinnigs te zeggen had...
Ik vind echo's, zoals veel andere dingen m.b.t. zwangerschap erg privé. Ik zou mijn moeder ook niet zomaar meenemen naar een echo en mijn schoonmoeder al helemaal niet. Zo'n band heb ik niet met haar. Maar als ik moest kiezen zou het echt mijn eigen moeder of zus zijn. Er komt ook absoluut niemand anders dan mijn man bij de bevalling. Ik vind dat allemaal veel te intiem en privé. Maar ik heb het idee dat ik daar wat uniek in ben. Ik gooi verder ook niks op Facebook (buikfoto's, echofoto's) en sjouw mijn echofoto's ook niet overal mee naartoe.
TS, ik vind jou eerlijk gezegd niet overkomen als een leuke schoondochter. Ik hoop dat het je hormonen zijn en dat je na de bevalling weer "normaal" kunt nadenken. Ik snap jou schoonmoeder volkomen. Natuurlijk wil ze ook graag mee naar een echo, dat is voor de ouders bijzonder maar voor grootouders ook! Ik zou me ook achtergesteld voelen als de ene moeder wel mee mag en de andere niet... En als ik vrijwel elke dag een hond uit zou laten zou het ook als eigen voelen. Beetje apart ook dat de band wel goed genoeg is om haar elke dag met de hond "op te schepen" maar verder niets van/met haar willen. Het moet van 2 kanten komen, ook van jou kant dus.
Waarom neem je een hond als je 'beide meer dan 40 uur per week werkt'? Dat begrijp ik echt niet. Dan weet je van tevoren dat je schoonmoeder dat beest meer gaat zien en te eten gaat geven dan jijzelf. Misschien roep je het een beetje over jezelf af zo.
Dat kan en daar is ook niks mis mee. Alleen in het geval van ts, wordt haar eigen moeder wel de hemel in geprezen en veel meer overal bij betrokken. Schoonmoeder mag op de hond passen en verder zich gedragen naar de wens van ts en vooral haar mond dichthouden. Dat vind ik krom. Ook al is ze je vriendin niet, je zou ook wat kunnen schipperen en bekijken wat je wel met je schoonmoeder zou kunnen doen als aanstaande oma. Sommige hier zou ik haast een aantal zonen toewensen, wat een geruzie om niks zeg. Als (schoon)moeders niks van zich laten horen en zich koel opstelt of een andere zoon/dochter meer aandacht geeft is het ook niet goed.
Nou ja.... Ze is goed om je hond uit te laten, maar verder moet ze vooral haar smoel houden.... alsjeblieft zeg!! Ze kan al moeilijk haar zoon loslaten. Tja kan mij daar wel bij voorstellen. Je kan haar er ook uit jezelf wat meer bij betrekken? Waarom niet nog eens een echo laten maken waar zij ook bij kan zijn? Een groter cadeau kan je haar niet geven. Jij bent materialistisch...(schrijf ik dat goed?). Ja moeder betaald een wandelwagen van 1000 euro... helemaal mooi... waarom mag je schoonmoeder dan niet zeggen dat een tweedehandsje ook goed is? Niks verkeerd aan toch? Volgens mij mag ze alleen dingen zeggen die in jou straatje komen en verder liever niks.
Eens. Logisch ook dat jouw moeder niet zo reageert en zich niet buitengesloten voelt. Zij wordt er nl. Wel door jou bij betrokken
Vind jullie wel eg hard voor ts. Al zullen zeker de hormonen meespelen dat ze het wat negatiever ervaart en haar mening wat onaardig uit. Maar laten we wel wezen een schoonmoeder die zich veel bemoeid met dingen, en snel in de slachtofferrol schiet en veel wil beslissen voor haar zoon is wel lastig mee om te gaan. Het zullen wellicht de hormonen zijn dat ts daar misschien nu wat moeilijker mee om kan gaan en daarom haar gal hier even spuwd en op een wat minder aardige manier over haar sm Praat. Liever hier je gal spuwen dan un haar gezicht.
Ik snap niet dat dit topic zo snel kan omschieten! Ik word ook niet blij van zo'n schoonmoeder, hoezo goed genoeg voor de hond? Als zij dat zo aangeboden hebben of afgesproken dan is het toch goed? Ik snap wel dat ze naast de hond niets te zoeken hebben in haar huis. En mijn moeder is niet meegeweest naar de echo alleen mijn man. Verder zou er geen haar op mijn hoofd zijn om mijn sm mee te vragen, we liggen elkaar totaal niet al denkt zij van wel! Enne als TO geen tweedehands wil is dat haar keus!
Helemaal mee eens! Ik snap dat je bij een bevalling, waarbij je met je benen wijd ligt, niet Jan en alleman er bij wilt hebben en dat je voorkeur dan eerder uit zou gaan naar je eigen moeder dan je schoonmoeder. Maar een echo?! Sorry hoor, maar dat snap ik niet ( uiteraard wel als het om een vaginale echo gaat). Ik snap heel goed dat sm daar teleurgesteld over was toen ze hoorde dat moeder wel mee mocht en zij niet.
Het gaat er niet om dat ts geen tweedehandse kinderwagen zou moeten nemen, maar om haar enigszins denigrerende ractie naar haar schoonouders die vinden dat een tweedehandse kinderwagen ook prima kan zijn. Jij zegt dat alleen jouw man is meegeweest naar de echo. Prima. Maar ts neemt wel haar moeder mee, maar niet haar sm. Op zich haar goed recht, maar uit alle dingen bij elkaar kan ik wel begrijpen dat haar sm zich een beetje buitengesloten voelt.
Ik denk dat je misschien wat last hebt van je hormonen, er zal vast nog veel meer zijn en je zult je vast niet zo op je gemak voelen bij je schoonmoeder, maar dat van die echo snap ik wel. Oke het is niet jouw moeder, maar wel de mama van je vriend. Ik had ze alle 2 meegenomen. Als jouw schoondochter later zo zou doen, zou dat ook ongelooflijk pijn doen terwijl je dan toch ook de mama van je zoon bent.
Ik vind zelfs een buikecho privé dus als dat bij TS ook speelt snap ik wel dat ze haar eigen moeder meeneemt en schoonmoeder niet, vooral als ze niet zo close zijn. Maar wat privé is is natuurlijk voor iedereen anders.
Geldt hier inderdaad ook! Mijn eigen moeder is ook nooit mee geweest naar een echo. Alleen mijn zusje omdat ze dat erg graag wilde. Dat voelde voor mij ook vertrouwd. Ik heb ook nooit anderen aan mijn buik laten zitten bijv. Ik vind het jammer dat TS zo aangevallen word met hormonen etc. Helaas zie ik in mijn omgeving dat er toch erg veel problemen zijn met schoonmoeder. Ik ken maar 1 leuke schoonmoeder en de rest hebben toch erg veel vriendinnen problemen met ze, kunnen ze (we) nooit wat goed doen etc. Er zullen vast goede zijn, maar op een na ken ik ze niet.
Jeetje... Ik ben niet aardig, tja er zullen inderdaad mensen zijn die dat vinden. Ik vraag ook niet om aardig gevonden te worden. Net zo min als ik m'n schoonmoeder heb gevraagd om op de hond te passen. Alsof er geen mensen zijn die fulltime werken een hond hebben. Ik ben inderdaad niet iemand van de tweedehands spullen... So what? Mag ik toch zelf weten. Daarbij heb ik ook geen close band met mijn ouders en ok vraag nog altijd wie ik wil. En mijn schoonmoeder is heus al eens mee geweest naar een echo hoor! Niet meteen oordelen... En ja toevallig krijgen we een zoon, maar het bemoeien met andermans leven zit niet in me. Maar goed, jammer dat dit topic zoveel negativiteit doet oplaaien. En het lijkt alsof er mensen zich hier moeten verdedigen. Voor de mensen die een goede band hebben met hun schoonouders, wees er maar zuinig op!
Tja, be fair..zonder je schoonmoeder/ouders had je een hele zielige hond gehad die hele dagen alleen zat. En dat je niet van tweedehands bent, wil niet zeggen dat je schoonmoeder daarom "stom, dom, vervelend" of whatever is omdat ze dat wel prima vindt. Altijd maar weer dat gezeur van schoondochters over hun schoonmoeder. Toont ze interesse is het te veel, doet ze het niet is het te weinig. Leer er mee omgaan en zeur niet zo. Ik mag hopen dat jij later niet zo'n schoondochter krijgt. En ja, ik heb een goede band met mijn schoonouders. Dat is niet omdat ze perfect zijn of omdat ik perfect ben. Dat is omdat we elkaar respecteren, met elkaar praten en elkaar in elkaars waarden laten..oh en ik woon direct naast mijn schoonouders .